Permalänk

Adapter

Hej vet inte om jag lägger den här i rätt del utav forumet nu men om inte så får ni gärna förflytta mig. Jag beställde hem en LED rgb slinga ifrån wish men där ingick inte någon adapter till o sätta i väggen. Vet inte riktigt vad det är jag skall leta efter heller då jag aldrig sett ett sådant uttag på "sladden" förut. Jag bifogar bilder så får ni gärna hjälpa mig med vad jag behöver.

Permalänk
Medlem

4-pin connector, ska finnas en kabel i ditt agg som kan användas för att koppla in såna här. IDE, HDD använder samma kabel.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Pilen visar vilken kabel som är jordad, ska finnas en liknande pil på kabeln. Sätter du i den fel så lyser inte slingan.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Har inte trådskaparen köpt en slinga som inte är tänkt för dator och han saknar ett riktigt drivdon?
Du kan inte bara koppla på spänning utan du måste ha något som reglerar exakt ström (ofta tex 300ma). Kolla där du köpte kabeln vad de säger om drivdon.

Permalänk

ser ut som att det kan handla om en RGB slinga?

isf bör du även ha någon form av styrdon till den kolla med dem som sålde den om de inte även säljer styrdonet?
https://www.wish.com/c/5631c5c9ecf3a413573b512f
och sedan en 12V powersupply du pluggar in i den dosan antingen via 12V på dit nätagg eller lämplig transformator.
inteäkert det är rätt bättre du länkar vilken slinga det är du köpt annars får du bara spekulationer.

hade det varit en som bara ska matas med 12V eller liknande så brukar det bara behöva vara 2 kablar och sen är det fördelat på slingan i lagom antal dioder.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows