Samsungs varumärke har inte påverkats av problemen med Galaxy Note 7

Permalänk
Melding Plague

Samsungs varumärke har inte påverkats av problemen med Galaxy Note 7

Trots analytikers och investerares farhågor har inte kundernas förtroende för Samsung påverkats av problemen med Galaxy Note 7. Detta visar en ny undersökning från nyhetsbyrån Reuters.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag älskar samsung. Men jag har aldrig ägt en samsung produkt. Förutom en tv tror jag.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en fysisk hem knapp. Säger en del om mig. Men känns som med min ekonomi så kanske att köpa en äldre generation inte är fel val. Men lär bli Samsung eller One+ nästa gång.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

"Omkring en tredjedel av de som kände till att Samsung återkallat modellen svarade att de skulle kunna tänka sig att köpa en Samsung-telefon även framöver."

Vad var anledningen till att de andra två tredjedelarna inte ville köpa en samsung?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

Köpte nyligen en 10.1 platta från Samsung, jag är nöjd med den :).

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag tror folk underskattar lojaliteten hos användarna. Har man en bra telefon som fungerar fint från ett varumärke man är nöjd med så gör det inte så mycket att ett par ex exploderar för någon annan, långt borta.

När det dessutom kom rapporter om att många av de rapporter om explosioner som komit in var fakerapporter från Apple fanboys så gjorde det ju inte saken bättre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tror folk underskattar lojaliteten hos användarna.

Känner mig träffad. Har kört Sony sen min första smartphone, då skaffade jag Xperia Z. Kommer förmodligen inte byta märke då jag dels tappat intresset för en "high end spartphone" och för att jag inte är missnöjd på nått sätt, så varför byta.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Oavsett hela händelsen runt Note så har hela händelsen skötts galant av Samsung.
Alltifrån information till drabbade kunder, hur väl instruerat man skulle skicka tillbaka sin enhet. Och att man också tog ansvar direkt och inte försökte skylla ifrån sig problemet.
Om något så har dom växt som varumärke i mina ögon.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Känner mig träffad. Har kört Sony sen min första smartphone, då skaffade jag Xperia Z. Kommer förmodligen inte byta märke då jag dels tappat intresset för en "high end spartphone" och för att jag inte är missnöjd på nått sätt, så varför byta.

Det är ju precis det jag säger. Det är osannorlikt att du skulle ragequitta Samsung om inte just din telefon exploderat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

För en litet fel från en vis produkt ska inte behöva påverka, finns värre exempel speciellt i spelvärlden med utvecklare, på hur trasigt ett spel är ofta på lanseringen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

För en litet fel från en vis produkt ska inte behöva påverka, finns värre exempel speciellt i spelvärlden med utvecklare, på hur trasigt ett spel är ofta på lanseringen.

Så vitt jag vet brinner inte skivor upp av sig självt

Permalänk
99:e percentilen

Glädjande, men förvånande. Så sent som igår satt jag på ett flygplan och hörde två medpassagerare prata om att Galaxy S7 kan börja brinna, efter att besättningen utfärdat den rutinmässiga varningen om Note 7. Har också varit rädd att de som delar in mobiltelefoner i "iPhone" och "Samsung" ska ge Android oförtjänt dåligt rykte med Note 7-skandalen som motivering.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Så vitt jag vet brinner inte skivor upp av sig självt

Du missuppfattade fullständigt vad ovan menade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Nä, vi konsumenter har blivit så vana vid att ta skit ... eller så har vi mer förståelse?

Skrivet av Alling:

Glädjande, men förvånande. Så sent som igår satt jag på ett flygplan och hörde två medpassagerare prata om att Galaxy S7 kan börja brinna, efter att besättningen utfärdat den rutinmässiga varningen om Note 7. Har också varit rädd att de som delar in mobiltelefoner i "iPhone" och "Samsung" ska ge Android oförtjänt dåligt rykte med Note 7-skandalen som motivering.

De som delar in telefoner i Samsung eller iPhone har nog inte så mycket hum om operativsystem och liknande.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Exakt

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Så vitt jag vet brinner inte skivor upp av sig självt

Har funnits spel med tryckta bootloaders virus och patcher som fuckat boot.ini filer och därmed skadat datorn.

Och antalet olika produkter som har brunnit pga litium batterier är rätt stora, från Splitter nya Tesla till små leksaker som bilbanor eller hoverboard till Apples Macbooks. Så jag är inte ett dugg förvånad att folk överdriver detta.

Vet du hur mycket gifter eller bakterier som fanns i din lunch idag?... inte? Du vill nog inte veta heller.

Det enda jag ångrar var att jag inte köpte aktier när de störtdök... för det var säker inkomst att få tillbaka. Jag hade dock inte lösa pengar att spendera då :=/

Permalänk
Medlem

Sen min S3 har jag haft LG Sony Huawei men när jag skulle köpa ny i sommras blev det en Samsung S7 Egde och är mer än nöjd med den

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Alltid varit nöjd med samsung sen galaxy s2 släpptes. Synd om note 7 att dom behövde återkalla igen inte säkert det skulle hända i norden ändå. Hoppas dom glr en grym comeback 2017 med s8 och note 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

"Omkring en tredjedel av de som kände till att Samsung återkallat modellen svarade att de skulle kunna tänka sig att köpa en Samsung-telefon även framöver."

Vad var anledningen till att de andra två tredjedelarna inte ville köpa en samsung?

Gillar inte "heta" telefoner i fickan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är ju precis det jag säger. Det är osannorlikt att du skulle ragequitta Samsung om inte just din telefon exploderat.

Fast det största beviset på riktigt äkta religiösa fanboyz (då pratar jag inte SweC-klass) är om de som fått en Samsung som exploderat i fickan att ändå köpa nästa modell som inget hänt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Du missuppfattade fullständigt vad ovan menade.

Skickades från m.sweclockers.com

Att hans inlägg var sarkastisk? Eller hur menar du? Hjälper inte direkt att skriva att jag missuppfattade utan att skriva vad du faktiskt tror han menade

Permalänk
Medlem

Självklart inte, vem är korkad nog att helt överge ett märke för en enda tabbe i en produkt? Samsung är dessutom involverade i alla möjliga prylar så bara för att en av deras telefoner får ett dåligt batteri innebär det inte att alla deras produkter plötsligt är skräp.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Glädjande, men förvånande. Så sent som igår satt jag på ett flygplan och hörde två medpassagerare prata om att Galaxy S7 kan börja brinna, efter att besättningen utfärdat den rutinmässiga varningen om Note 7. Har också varit rädd att de som delar in mobiltelefoner i "iPhone" och "Samsung" ska ge Android oförtjänt dåligt rykte med Note 7-skandalen som motivering.

Den typen av människor vet knappt om att Samsung kör Android, så det ska du nog inte oroa dig för.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Glädjande, men förvånande. Så sent som igår satt jag på ett flygplan och hörde två medpassagerare prata om att Galaxy S7 kan börja brinna, efter att besättningen utfärdat den rutinmässiga varningen om Note 7. Har också varit rädd att de som delar in mobiltelefoner i "iPhone" och "Samsung" ska ge Android oförtjänt dåligt rykte med Note 7-skandalen som motivering.

Föra föra torsdagen fick jag förklara att S7 och Note 7 inte var samma sak. Då vederbörande trodda att alla Samsungs telefoner med en 7a i var samma telefon.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt S7 edge i somras om jag inte var så grymt nöjd redan med min S6

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Som tidigare talare, Samsung lär bara förlora anhängare som direkt blev påverkade av dessa fel allt annat är mer eller mindre barnen i afrika läget, så länge det direkt inte påverkar en och man inte ser det så bryr man sig inte utöver några hashtags eller diskussioner på internet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Som tidigare talare, Samsung lär bara förlora anhängare som direkt blev påverkade av dessa fel allt annat är mer eller mindre barnen i afrika läget, så länge det direkt inte påverkar en och man inte ser det så bryr man sig inte utöver några hashtags eller diskussioner på internet.

Flyger mycket och tycker det är rätt tjatigt och tidsödande med alla genomgångar att man inte får ha Note 7 med på planet.

Har också blivit hårdare och lite längre säkerhetskontroller pga Note 7 (känns det som iaf, även om jag inte har det svart/vitt på att det är just Note 7 som gjort att det numera är hårdare kontroll på elektronik i handbagage).

Känns som om de även börjar bli mer restriktiva när man får ha på mobiltelefoner i planen. Precis innan Note 7-gate så kändes det som allt fler flygbolag började att luckra upp deras tidigare så rigida inställning till att använda viss elektronik vid start/landning, men känns som om Note 7-gate vred tillbaka klockan och dessa framsteg (har dock inte heller här svart/vitt bevis på att det är just Note 7 som triggat en del bolag att gå tillbaka till en mer konservativ hållning gällande detta).

Allt sammantaget så känns det som om Note7-gate kostat pengar inte bara för Samsung, men om man räknar in alla hårdare kontroller och mer tidsåtgång på problemet med Note 7, samhället ganska mycket pengar.

Skulle vara intressant att räkna på den sammanlagda globala samhällskostnaden för Note7-katastrofen... tror det kanske bli ganska mycket pengar det handlar om (1x minut extra per passagerare per flyg per dygn, etc).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hade S6 innan men lessnade på att behöva ladda den varenda dag..Där är S7 så mycket bättre än S6 och speciellt Edge med sitt kraftiga batteri..Idag laddar jag varannan dag och ibland var tredje dag beroende på vad jag gör..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Flyger mycket och tycker det är rätt tjatigt och tidsödande med alla genomgångar att man inte får ha Note 7 med på planet.

Har också blivit hårdare och lite längre säkerhetskontroller pga Note 7 (känns det som iaf, även om jag inte har det svart/vitt på att det är just Note 7 som gjort att det numera är hårdare kontroll på elektronik i handbagage).

Känns som om de även börjar bli mer restriktiva när man får ha på mobiltelefoner i planen. Precis innan Note 7-gate så kändes det som allt fler flygbolag började att luckra upp deras tidigare så rigida inställning till att använda viss elektronik vid start/landning, men känns som om Note 7-gate vred tillbaka klockan och dessa framsteg (har dock inte heller här svart/vitt bevis på att det är just Note 7 som triggat en del bolag att gå tillbaka till en mer konservativ hållning gällande detta).

Allt sammantaget så känns det som om Note7-gate kostat pengar inte bara för Samsung, men om man räknar in alla hårdare kontroller och mer tidsåtgång på problemet med Note 7, samhället ganska mycket pengar.

Skulle vara intressant att räkna på den sammanlagda globala samhällskostnaden för Note7-katastrofen... tror det kanske bli ganska mycket pengar det handlar om (1x minut extra per passagerare per flyg per dygn, etc).

Det är sant, dock är frågan om man kanske var för slapp från första början. Kan ha varit att det kommer rädda liv i framtiden, who knows. Om något lär det bli en av många slag för att IT inte är kanske så säkert eller obefintligt som folk tror. IoT DDoS har ju fått kongressen i USA att börja tänka på detta iaf, tycker grundaren av "internet" gav en bra förklaring om man skall kalla det så till detta.

En mobil är inte en mobil utan en dator som kan också ringa.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Föra föra torsdagen fick jag förklara att S7 och Note 7 var samma sak. Då vederbörande trodda att alla Samsungs telefoner med en 7a i var samma telefon.

Du menar att det inte är samma sak?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |