Permalänk
Benchmaskin 🍞

SweClockers på Dreamhack Winter 2016

Nu i helgen är det återigen dags att göra årliga resan till Jönköping och Dreamhack Winter. För årets upplaga åker jag (@Kenneth) tillsammans med Jacob Hugosson (@Jacob) ner och är där från fredag till söndag. Under helgens gång kommer vi flyga runt lite överallt och hinna med så mycket som som vi bara kan. Dock är det möjligt att vi missar något intressant, och vi tar därför gärna emot tips från alla medlemmar.

Har ni något ni gärna vill att vi tittar på eller vet något intressant som kommer dyka upp under helgen? Skriv gärna av er i den här tråden och dela med er av era upplevelser på Dreamhack Winter 2016! Går även bra att tipsa direkt på plats.

Självklart blir det även en SweClockers-träff! Mer info om det kommer imorgon.

Ses på DHW!

Permalänk
Medlem

Vore skoj att se någon intervju från någon spelare från cs:go turneringen eller något inslag från turneringen.

Kanske en sväng i produktions-rummet med en genomgång om vad som sker var

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Dyllox ska stå vid huvudentrén för att sälja hyllor. Väldigt bra initiativ då jag inte orkar engagera mig i att bygga egen hylla

Permalänk
Administrativ avgift

@Kenneth: Besöka mig o få en intervju är ju allt

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Overwatch turneringen, intervjuer från teamen, analyser av nya metan...

Permalänk
Medlem

Intervju med Sverige största streamer

En intervju med Yacine 'Yzn' Laghmari hade varit intressant.

Permalänk
Medlem

Hmm skulle ju vara mera nice om all vinst skulle gå till välgörenhet, såsom ExtraLife gör.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
SpelClockers

Är upptagen hela helgen, hade varit roligt att besöka SweC montern! Men jag hoppas att ni som ska dit kommer att ha det roligt.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av kristallkrona:

Är upptagen hela helgen, hade varit roligt att besöka SweC montern! Men jag hoppas att ni som ska dit kommer att ha det roligt.

Vi kommer inte ha en monter utan kommer bara gå runt och kika och filma intressanta saker

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare

Om jag förstått de rätt så ska det ju vara en moddtävling i år igen, dock är ingenting announcat om det, vilket i sig är lite tråkigt, men brukar alltid vara roligt att träffas allihopa som moddar.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Då syns vi nog på sweclockers träffen:)

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Master of Overkill

Är på plats som vanligt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Varför inte ta lite sköna intervjuer med trevliga profiler från forumet bland annat?

Permalänk

Det kommer finnas en tf2 turnering med fyra lag, ett danskt, ett svenskt, ett finländskt och ett norskt.

Permalänk
Medlem

Arméns musikkår kommer att spela låtar från diverse spel. Dom är riktigt bra, så jag kan starkt rekommendera att kolla upp det.

http://www.dreamhack.se/dhw16/2016/11/17/defcon/

Permalänk
Inaktiv

Hmm, fildelning kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom DH samarbetar med G2A nuförtiden så kanske det kan vara på sin plats med ett reportage om deras affärsverksamhet.

http://www.pcgamer.com/tinybuild-claims-g2a-sold-450000-worth...
http://www.pcgamer.com/natural-selection-2-developer-deactiva...
http://blog.indiegamestand.com/featured-articles/steam-key-re...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Jag skulle tipsa att ni ska ta en sväng förbi Asgard-gamings bås och säga hej till de inbitna Starcitizen spelarna

Permalänk

Tjej dominerand clan

hej!
I lol hallen kommer det finnas en clan vid namnet Power on som till mesta dels består utav unga tjejer. vi är en nystartad clan och vi jobbar tillsammans med uppsala kommun för att få flera tjejer att våga och vilja spela online spel. detta kanske kan låta intressant.

Med vänlig hälsning
Norrlands