Valve lägger till stöd för OSVR i Steam

Permalänk
Melding Plague

Valve lägger till stöd för OSVR i Steam

Razers VR-plattform Open Source Virtual Reality är nu ett steg närmare att nå ut till de stora massorna, då stöd för denna numera finns i Valves spelklient Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra med konkurrens. Dock tycker jag det blir jobbigt om det blir samma historia som Xbox och Sony. Alltså exklusiva spel till en viss konsol. I detta fall då en viss VR-enhet. Hoppas detta inte blir fallet!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Bra med konkurrens. Dock tycker jag det blir jobbigt om det blir samma historia som Xbox och Sony. Alltså exklusiva spel till en viss konsol. I detta fall då en viss VR-enhet. Hoppas detta inte blir fallet!

Så är redan fallet.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tony32:

Bra med konkurrens. Dock tycker jag det blir jobbigt om det blir samma historia som Xbox och Sony. Alltså exklusiva spel till en viss konsol. I detta fall då en viss VR-enhet. Hoppas detta inte blir fallet!

Finns redan, Sony och Crytek ska ju göra det där VR dinosaurie-spelet.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Tony32:

Bra med konkurrens. Dock tycker jag det blir jobbigt om det blir samma historia som Xbox och Sony. Alltså exklusiva spel till en viss konsol. I detta fall då en viss VR-enhet. Hoppas detta inte blir fallet!

Bara Oculus (Facebook) hittills som betett sig som idioter, samt snart e.v Sony. (afaik)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Bara Oculus (Facebook) hittills som betett sig som idioter, samt snart e.v Sony. (afaik)

Nej, de har satsat mer än någon annan på vr spelutveckling. Det är lätt att kalla något open och sedan lita på att Steam/Valve ska stå för allt.

Permalänk
Ljusskygg

@furbel: De må satsa på VR Spelutveckling, men de använder affärsstrategier som kan drastiskt sakta ner globaliseringen av VR, och det är exklusiva saker och inlåst system.

Det funkar för Sony och Microsoft då Konsoler redan är stora, men att göra så för något så nytt är idioti.

Sen har Valve med HTC Vive och t.ex Razer med OSVR inte gjort något märkvärt dåligt för konsumenterna till skillnad från Oculus.

Visa signatur