Headset/hörlurar för gaming

Permalänk

Headset/hörlurar för gaming

Hej clockers,

Jag är på jakt efter ett par nya gaminglurar nu under black friday.
Jag spelar främst cs, ser inget behov av surroundsound i lurarna egentligen och är jävligt skeptisk till den funktionen. Har någon mer kött på benen om hur väl de går ihop med flera av dagens spel så är jag all ears.
Jag söker dock lurar som passar bäst till spel och film&musik är inte lika viktigt då jag främst kör med högtalare när jag tittar på det.

Har läst några gamla sclockers recensioner och sedan en hel del äldre trådar här och kommit fram till att de headseten jag är mest intresserad och tror kan ge mest bang for the buck är:

Qpad Qh-90
Sennheiser PC 360 (läst jävligt bra om dessa men hittar inga i Sverige)
Sennheiser g4me one (game one över zero då jag inte behöver vikfunktion eller har behov att ta med lurarna och använda utanför hemmet)

Jag är dock även intresserad av att se utbudet för hörlurar då jag äger en extern bordsmic som skulle kunna kopplas in om utbudet på hörlurar är bättre och mer prisvärt.

Pris är inte så viktigt. Jag söker mest prisvärda produkterna men skulle väl inte betala över 2000-2500kr.

Länka gärna bra lurar och headset samt dela med er av erfarenheter

Permalänk
Permalänk
Medlem

Superlux 668B + Zalman ZM-Mic1 är en bra och billig kombo.

Permalänk
Medlem

Slänger in några hörlursrekommendationer (inte headset alltså) till relativt låga priser:

Personligen föredrar jag öppna lurar hemma. Öppna lurar isolerar nästan inget ljud utifrån, men det har man ju inte behov av hemma framför datorn. Oftast ger de också en bredare ljudbild, vilket är trevligt för att positionera ljud i spel.

Philips fidelio x2 - öppna lurar med bra tryck i basen och bra soundstage. Kul till spel, musik och film! Löstagbar kabel med "vanligt" 3,5mm-uttag vilket betyder att man kan ansluta en mikrofon (googla "v-moda boom pro"). Kör på detta själv, mycket smidigt!
Sennheiser HD598 - även dessa är öppna men inte samma tryck i basen som X2:orna ovan. Mycket bra soundstage och sitter så bra på huvudet så man nästan glömmer bort att de är på.
Sennheiser HD558 - är ganska lika HD598 som jag nämnt ovan enligt många, men går nu att hitta väldigt billigt.
Sennheiser HD579/HD599 - senneheisers senaste lurar i denna prisklass. HD579 låter ganska neutralt medan HD599 ska ha lite mer fokus på bas (enligt reviews).