Steam; Omöjligt att få tillbaka bortglömt lösenord?

Permalänk
Medlem

Steam; Omöjligt att få tillbaka bortglömt lösenord?

Jag förstår mig inte på detta. Det verkar mer eller mindre vara omöjligt att få tag på sitt lösenord när man glömt bort det.

Jag har mitt login-name
Jag har eposten som kontot är knutet till
Jag har mobilnummret som kontot är knutet till
Jag har återställningskoden som man fick när man skapade Steam Guard Mobile Authenticator

För att kunna byta lösenord så måste jag ange koden som visas i steamappen. Jag återställde telefonen för några dagar sen och tänkte inte på steam-appen så jag är nu utloggad från appen och för att få tag i koden så måste jag vara inloggad, men jag har ju inte mitt lösenord så jag kan inte logga in.
För att ta bort Steam Guard Mobile Authenticator så måste jag ange kontots lösenord, som jag inte har.

Vad ska jag göra? är det någonting jag missar här...?
jag har startat en ticket från ett annat steam-konto för 5 dagar sen men fortfarande inte fått något svar. Jag läste även på supportsidan att man måste kunna bevisa att man är ägaren av kontot, antagligen genom att ange sitt mastercard(funkar endast om man köpt något på steam, vilket jag aldrig gjort, så ja kan inte bevisa på det viset) eller genom att ange koden som finns bak på Spel-CD-omslaget på något av spelen som man har på steam, men alla dem har jag kastat för flera år sen.

Hur har dem tänkt här?

EDIT: Vart kommer återställningskoden in någonstans? den som ser ut typ såhär R######. De har aldrig bett mig angiva den

Permalänk
Medlem

Min återställningskod brukar hamna i skräpposten, men det brukar också ta ett bra tag innan mailet kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enkoppte:

Min återställningskod brukar hamna i skräpposten, men det brukar också ta ett bra tag innan mailet kommer.

Mailen kan inte hjälpa mig. får ingen kod skickad dit som behövs eftersom allt skickas till steamappen som kräver kontots lösenord

Permalänk
Medlem

Det vore bra om man kunde skriva ner alla id och lösen i någon textfil än att försöka lagra alla i huvudet. Glömmer man så är det helt kört. Lägga alla filer på en USB pinne som du sedan gömmer in nåt lönnfack

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Du behöver inte R##### via mail för att återställa lösenord, eftersom du har mobilnumret som är knutet till Steamkontot.
Starta Steam, tryck att du inte kan logga in och sen väljer du att du inte kommer åt Steam Guard Mobile Auth längre.
Fyll i mobilnummer, så får du en kod via SMS istället.

Fungerar inte ovan så har du troligtvis betaklienten av Steam.
Avinstallera Steam helt och installera på nytt, eller installera Steam på en annan dator och gör enligt ovan.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Du behöver inte R##### via mail för att återställa lösenord, eftersom du har mobilnumret som är knutet till Steamkontot.
Starta Steam, tryck att du inte kan logga in och sen väljer du att du inte kommer åt Steam Guard Mobile Auth längre.
Fyll i mobilnummer, så får du en kod via SMS istället.

Fungerar inte ovan så har du troligtvis betaklienten av Steam.
Avinstallera Steam helt och installera på nytt, eller installera Steam på en annan dator och gör enligt ovan.

Dock låser du kontot för steam market då, kan vara värt att tänka på

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Du behöver inte R##### via mail för att återställa lösenord, eftersom du har mobilnumret som är knutet till Steamkontot.
Starta Steam, tryck att du inte kan logga in och sen väljer du att du inte kommer åt Steam Guard Mobile Auth längre.
Fyll i mobilnummer, så får du en kod via SMS istället.

Fungerar inte ovan så har du troligtvis betaklienten av Steam.
Avinstallera Steam helt och installera på nytt, eller installera Steam på en annan dator och gör enligt ovan.

Skrivet av rinosaur:

Dock låser du kontot för steam market då, kan vara värt att tänka på

Ja i 15 dagar va? Men han har väl inte så många val.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Du behöver inte R##### via mail för att återställa lösenord, eftersom du har mobilnumret som är knutet till Steamkontot.
Starta Steam, tryck att du inte kan logga in och sen väljer du att du inte kommer åt Steam Guard Mobile Auth längre.
Fyll i mobilnummer, så får du en kod via SMS istället.

Fungerar inte ovan så har du troligtvis betaklienten av Steam.
Avinstallera Steam helt och installera på nytt, eller installera Steam på en annan dator och gör enligt ovan.

Jag har försökt tusen gånger med detta :/

Jag trycker på att jag inte kan logga in, sedan väljer jag alternativet att jag inte kmr åt steam guard mobile auth
Sedan kmr 2 val upp;
enter steam guard code from my mobile auth och I no longer have access to my mobile auth.
Jag trycker på alt. nr 2

Då kommer 2 nya val upp;
text an account recovery key to my phone number och i no longer have access to my phone number.
Jag trycker på alt. 1

Sedan anger jag koden som skickats till min mobil
därefter kommer jag till "remove steam guard mobile auth" och för att göra det måste jag ange kontots lösenord, som jag inte har.

Permalänk
Medlem

@sexlaxar: Fann denna, ber om ursäkt om den redan har nämnts eller dylikt... Är lite trött nu:)

https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/53740211507086...

Permalänk
Medlem
Skrivet av enkoppte:

@sexlaxar: Fann denna, ber om ursäkt om den redan har nämnts eller dylikt... Är lite trött nu:)

https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/53740211507086...

Lugnt

"How To Remove Steam Mobile Authenticator If You Lost Your Recovery Code"
Jag har min recovery code men kan endå inte få tillbaka mitt lösenord, eller stänga av mobile guard auth eftersom att de alltid frågar efter lösenord, eller koden från steam-appen som jag är utloggad ifrån som kräver mitt lösenord som jag inte har. Med andra ord så gjorde jag det som stod i länken men det fungerade inte

Moment 22 hur jag än gör. Förstår inte hur dem har tänkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sexlaxar:

Lugnt

"How To Remove Steam Mobile Authenticator If You Lost Your Recovery Code"
Jag har min recovery code men kan endå inte få tillbaka mitt lösenord, eller stänga av mobile guard auth eftersom att de alltid frågar efter lösenord, eller koden från steam-appen som jag är utloggad ifrån som kräver mitt lösenord som jag inte har. Med andra ord så gjorde jag det som stod i länken men det fungerade inte

Moment 22 hur jag än gör. Förstår inte hur dem har tänkt

Men kör du betan eller den stabila klienten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av enkoppte:

Men kör du betan eller den stabila klienten?

Kör inte betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sexlaxar:

Kör inte betan

Ah, okej. Märkligt, du kan ju inte vara den första som stöter på problemet kan man tänka sig. Blir däremot sova nu och googlande imorgon!

Hittar du lösningen, så är jag väldigt nyfiken på att se den.

Godnatt för nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av enkoppte:

Ah, okej. Märkligt, du kan ju inte vara den första som stöter på problemet kan man tänka sig. Blir däremot sova nu och googlande imorgon!

Hittar du lösningen, så är jag väldigt nyfiken på att se den.

Godnatt för nu!

Godnatt!

Permalänk
Medlem

Gör en ticket så kommer de vilja ha personuppgifter och möjligtvis bevis på att du äger kontot så som paypal eller uppgifter till kontantkort (är nog osäker på det är men typ de fyra sista siffrorna) så borde det finnas någon lösning. Du är knappast den första personen som blivit drabbad av det här:) Menar att kontakta dem först och hör vad dem säger, ibland är de supersnabba om man har tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Gör en ticket så kommer de vilja ha personuppgifter och möjligtvis bevis på att du äger kontot så som paypal eller uppgifter till kontantkort (är nog osäker på det är men typ de fyra sista siffrorna) så borde det finnas någon lösning. Du är knappast den första personen som blivit drabbad av det här:) Menar att kontakta dem först och hör vad dem säger, ibland är de supersnabba om man har tur

Har redan kontaktat dem men inget svar. Kan dessutom inte bevisa att kontot är mitt med paypal eller liknande för har aldrig köpt något via steam, endast irl.

För övrigt så är jag körd. Finns inget att göra. Eftersom att jag har tappat 2 metoder(alltså lösenord+mobile guard auth) så ser steam mig tydligen som en tjuv och det enda jag kan göra för att få tillbaks kontot är att bevisa att det är mitt och det kan jag som sagt inte.

Jag har iprincip allt som är knutet till mitt konto men kan endå inte får tillbaka mitt lösenord. Jag har IPs som har används, jag har mobilens mac där appen används ifrån även mobilens IMIE nr

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sexlaxar:

Har redan kontaktat dem men inget svar. Kan dessutom inte bevisa att kontot är mitt med paypal eller liknande för har aldrig köpt något via steam, endast irl.

Har du köpt några spel via andra säljkanaler online som exempelvis greenmangaming, gamersgate eller liknande där du fått en steamkod? Det skulle kanske kunna hjälpa?

Skrivet av sexlaxar:

För övrigt så är jag körd. Finns inget att göra. Eftersom att jag har tappat 2 metoder(alltså lösenord+mobile guard auth) så ser steam mig tydligen som en tjuv

Näe. De ser inte dig som en tjuv. Däremot så måste steams säkerhet vara ganska strikt för att det inte ska bli för lätt att lura till sig folks konton.
Det är trots allt en viss skillnad på att sakna information för att kunna utesluta missbruk och att faktiskt misstänka någon för missbruk.

Skrivet av sexlaxar:

Jag har iprincip allt som är knutet till mitt konto men kan endå inte får tillbaka mitt lösenord. Jag har IPs som har används, jag har mobilens mac där appen används ifrån även mobilens IMIE nr

Inte så säker på att Steam har uppgifterna om macadressen till din mobil eller ditt IEMInummer tillgängligt.

Oavsett så är det här en trist situation. Steams support är väl generellt rätt långsamma också ;(.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

hade ett liknande problem då jag hade glömt bort mitt password och bytte loggade samtidigt in på min tjejs dator, glömde förstås logga in på mobilen med det nya som hade gjort, sen när jag kommer hem dagen efter så har jag glömt bort mitt nya lösenord och kan inte logga in.
och eftersom jag inte var inloggad på appen så kunde jag inte byta pass. och kunde inte ta bort steam guard utan lösen. så lite moment 22 utöver det.
fick skriva till supporten och fick svar typ 48 timmar senare där dom ville ha bild på gamla spelkoder, id och bankkort. och sen var det upplåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sexlaxar:

Har redan kontaktat dem men inget svar. Kan dessutom inte bevisa att kontot är mitt med paypal eller liknande för har aldrig köpt något via steam, endast irl.

Vad har du gjort som gav värde till Steam då? Så som Gamestop kod, presentkort, osv. Det kanske skulle hjälpa? Nånting som bevisar att vid ett specifikt tillfälle så ägde du kontot.

Permalänk
Medlem

Fann du någon lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Har också liknande problem, men i mitt fall minns jag inte alls att jag sparade nån R#### -kod. Så blir också bara skickad i cirklar, både i klienten och online... Kontaktade supporten igår, så under tiden det inte kommer något svar från dem hoppas jag på en lösning i denna tråden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sexlaxar:

Har redan kontaktat dem men inget svar. Kan dessutom inte bevisa att kontot är mitt med paypal eller liknande för har aldrig köpt något via steam, endast irl.

Och? Då har du rimligtvis, precis som jag, en flock spel, med CD-nycklar. Plocka fram dem, lägg dem tillsammans med ID-kort, ta en bild, och du har bevisat att du äger det kontot?

Skrivet av sexlaxar:

För övrigt så är jag körd. Finns inget att göra. Eftersom att jag har tappat 2 metoder(alltså lösenord+mobile guard auth) så ser steam mig tydligen som en tjuv och det enda jag kan göra för att få tillbaks kontot är att bevisa att det är mitt och det kan jag som sagt inte.

Jag å andra sidan vill förstås hävda att du kan visa att du äger spelen på kontot. Speciellt om du faktiskt har köpt den irl. Det är bara att börja vifta med hårdvaran som tillhör spelen, och dokumentera det.

Skrivet av sexlaxar:

Jag har iprincip allt som är knutet till mitt konto men kan endå inte får tillbaka mitt lösenord. Jag har IPs som har används, jag har mobilens mac där appen används ifrån även mobilens IMIE nr

Inte säker på att de har någon som helst nytta av varesig IP, MAC, eller IMEI. Vad du faktiskt behöver, är ett sätt att bevisa att du faktiskt köpt grejerna som är knutna till kontot. Spelnycklar, verkar vara en rimlig utgångspunkt.
Jag har aldrig haft det här problemet med Steam, möjligen eftersom jag vägrar mobilapp, men jag har bevisat äganderätt till spel på "fel" konto på andra tjänster, med hjälp av CD-keys, flera gånger. Både på EA's "Origin", och på Ubisoft "uPlay" plattform.
Så det borde vara en framkomlig väg även för Steam.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.