Permalänk
Medlem

Sector Alarm - Några frågor

Hej!

Fick precis ett larm från Sector installerat, men har en fråga eller två som jag inte greppat. Kanske någon kan hjälpa mig här?

1. Om man aktiverar överfallslarmet (SOS) på knappenhet eller dosa - skickas hjälp direkt eller måste man svara på telefonsamtalet för att någon åtgärd ska vidtas?

2. Om skallarmet är aktiverat och man öppnar ytterdörren, är det fortf. 30 sekunders fördröjning innan larmet går (som när huset är helt larmat och man ska få tid för att larma av) ? Känns som att man vill att larmet ska gå direkt och inte ge tjuven 30 sekunder att springa runt innan larmet går, om man sover.

3. Kan man gå direkt från skallarm till hellarmat, eller måste man larma av mellan?

Tack!

Permalänk
Medlem

@kladda: Det var ett tag sen jag bodde hemma, och då hade vi Sector. Vi har bytt idag till eget larm, men ska svara på dina frågor, men tänk på att detta gällde för kanske 6 år sedan. Det beror nog på själva larmcentralen.

1) Paniklarmet triggar nån direkt, och minns jag inte helt fel så går det inte att återkalla.

2) Det var direkt.

3) Pass

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Kanon, tack!
Vi får se om någon som har det idag svarar, men tack för du hjälpte till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hmm går verkligen skallarmet direkt? är inte tanken att det används när man ligger och sover samt att man kan ha larmat när man inte är hemma även om eventuella hundar, katter, myrslokar och vad mer djur man kan tänkas ha?
nu har vi inte sector alarm utan securitas och där är det iaf viss fördröjning på skallarmet också.

det står inte i någon manual/info blad annars? Kan ju alltid prova också ha nära till telefonen dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-A:

hmm går verkligen skallarmet direkt? är inte tanken att det används när man ligger och sover samt att man kan ha larmat när man inte är hemma även om eventuella hundar, katter, myrslokar och vad mer djur man kan tänkas ha?
nu har vi inte sector alarm utan securitas och där är det iaf viss fördröjning på skallarmet också.

det står inte i någon manual/info blad annars? Kan ju alltid prova också ha nära till telefonen dock

Fast jag tänker att man vill att det ska gå direkt ?
Sover man vill man ju inte att tjuven ska ha gratis tid i huset innan larmet går, tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kladda:
jodå jag är helt med på hur du menar. Vet bara att jag brukar ha skallarmat både när jag lämnar hunden hemma och när jag själv ligger och sover etc och mor o far kommer på besök (de har egna nycklar och traskar såklart rakt in) och vi hinner då alltid larma av.

Men det är heller inte säkert att våra larm är lika där! Mycket möjligt att du har rätt tänkte mest att det kan va bra att slänga in en kommentar utifall att det skulle visa sig att ditt är lika dant, lagom kul att få reda på det efter ett halvår...

Permalänk

eventuell fördröjning när det är skallarmat är ju bara på entredörren, tjuvens minst valda väg.

Visa signatur

31337