Ominstallera Rustserver

Permalänk

Ominstallera Rustserver

Sliter mitt hår....

Håller på att laborera med en egen lokal Rustserver. Lyckades hyffsat med att skapa en server under gårdagen, men sedan hände något vid installation av Oxide.

Det jag nu gjorde var att radera Rustservermappen för att på nytt installera om den med allt som var i den. Kör steam.cmd och försöker uppdatera/installera rustserver på samma plats som tidigare. Det som händer är att jag får till svar "Success! App 258550 already up to date". Mappen förblir tom utan att något installeras i den igen.

Har provat med att döpa om servermappen utan resultat. Varför blir det så här? Är det något i registret som tror att installationen finns kvar eller är det något i den ordinarie Rustmappen som påverkar det hela? Måste jag ominstallera hela Rust på nytt eller finns det någon annan väg att gå?

Försökt hitta något på nätet om det här, men inte hittat något.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

avinstallera spelet och ta bort alla lokala filer, börja sedan om från scratch?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Captain_Spock:

avinstallera spelet och ta bort alla lokala filer, börja sedan om från scratch?

Det var nästan det jag misstänkte. Tack för ett snabbt svar.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Har du kört "validate"?'

Skrivet av https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD:

Validate

Validate is a command that will check all the server files to make sure they match the SteamCMD files. This command is useful if you think that files may be missing or corrupted.

Validation will overwrite any files that have been changed. This may cause issues with customized servers. For example, if you customize mapcycle.txt, this file will be overwritten to the server default. Any files that are not part of the default installation will not be affected.

It is recommended you use this command only on initial installation and if there are server issues.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Har du kört "validate"?'

Jepp... Körde det som kommando utan resultat. Den validerade allt och bekräftade att allt var ok utan att det fanns ett dugg i mappen.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Har nu avinstallerat och installerat allt på nytt. Funkar i alla fall inte att installera rustserver. Nu när jag kör steamcmd med -validate får jag meddelandet "Success! App 258550 fully installed". Inte ett skvatt finns i mappen trots att installationssökvägen via steamcmd är den rätta.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Jepp... Körde det som kommando utan resultat. Den validerade allt och bekräftade att allt var ok utan att det fanns ett dugg i mappen.

Fullständig scandisk-> omstart -> Prova igen.
Samma problem?

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Fullständig scandisk-> omstart -> Prova igen.
Samma problem?

Lyckades igen när jag raderade servermappen med allt innehåll och istället flyttade upp den i katalogträdet till en katalog under roten (E:). Raderade även steamcmd med alla tillhörande filer och ominstallerade det. Lite märkligt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest