Colorful visar upp Geforce GTX 1080 Kudan – grafikkort med både vatten- och luftkylare

Permalänk
Medlem

Men herregud, jag brukar inte bry mig om utseendet på korten men detta var ju otroligt fult..Onödigt och fult....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

Gick inte detta företag i graven?

Däremot att de säljer udda lösningar är ingen nyhet.. Minns ni deras kort som man fick med målarfärg till för att måla om? Denna skapelse ser ut som att de vill göra loopen så kort som möjligt så de bokstavligen satte radiatorns flänsar på kortet..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fult som f-n :/

Angående typo i artikeln.. Vet inte jag vill ha DVI, hdmi och displayport INGÅNGAR!
Föredrar utgångar på ett grafikkort

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar Colorful och deras ideer.
Kul med lite annorlunda lösningar

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

gissar på att det förrutom att få lite kylning på kortets baksida handlar om att balancera kortet så inte pcibiten spricker. det är trots allt ganska tungt med vatten i, och tar upp 4 hela platser

Öum, att sätta något tungt på baksidan kommer inte hjälpa. Det är momentet som PCIe bryggan måste hålla emot, som kommer från vikten. Om vikten är balanserad mellan fram och baksida spelar ingen roll

Permalänk
Medlem

Tror det vore bättre att spara till ett 1080ti för en sådan här lösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Kändes lite onödigt? antingen kör man väl vattenkylt eller så kör man med fläktar?

Man kör med både och, för att kyla övriga komponenter. (eller utan vatten kylning tills man skaffat det.)
Däremot kan man ju fundera över vad bakre blocket är till för egentligen.

Permalänk
Medlem

"The overcompensator".

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hjälpsam

Minimalistiskt och stilrent.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

tur man inte har något fönster eller annat julgransskit i lådan så hur kortet ser ut spelar mindre roll även om ja hade fönster på lådan är ja mestadels ovan skrivbord å gejmar. sitter inte så ofta under bordet nere vid golvet så jag hade ej sett om det varit fult men det ser alldeles för grovt ut . så tjockt ... men usch orkar ej byta ut mitt 980ti antar det ej är värt det.. betalade 7k för mitt 980 . hatar att ja inte väntade till 1080 buhu

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Man kör med både och, för att kyla övriga komponenter. (eller utan vatten kylning tills man skaffat det.)
Däremot kan man ju fundera över vad bakre blocket är till för egentligen.

Har funderat på det lite sen jag såg nyheten här, nu slog det mig att Titan Z blev runt 100 grader på bakplåten (hehe) så aktiv kylning kanske inte är så dumt då värme bevisligen tar den vägen också. Är det värt det istället för äkta vattenblock på framsidan? Troligen inte men ett test vore trevligt..

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel, autocorrect!
Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Stämmer inte 100 %

Många spel nästan alla som behöver mer än 2 WAY SLI funkar i 4-WAY bara hacka lite i nvidia inspector.

Med andra ord stämmer det att det är begränsat om man måste "hacka lite" för att få den funktionaliteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Proffsmobbare

Jag tror att det är för tidigt att kalla kortet för bortkastat. Backplaten ser ut att fylla mer av en funktion som reservoar än ett block, och vattenkanaler/bryggor är högsta mode just nu.

Det ser ut som att man kan köra akrylrör från toppen av chassit ner i backplate, upp till CPU och tillbaka ner i blocket/radiatorn till GPU.

Kanske inte allt ser dumt ut väl installerat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Tror det vore bättre att spara till ett 1080ti för en sådan här lösning

Dom tar en av dom sista chanserna att sälja högpresterande 1080. Colorful är störst i Asien och har kvalitativa produkter för alla sorters spelare. Gillar kineser i allmänhet, ärligt trevliga, goa att vara med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Jag tror att det är för tidigt att kalla kortet för bortkastat. Backplaten ser ut att fylla mer av en funktion som reservoar än ett block, och vattenkanaler/bryggor är högsta mode just nu.

Det ser ut som att man kan köra akrylrör från toppen av chassit ner i backplate, upp till CPU och tillbaka ner i blocket/radiatorn till CPU.

Kanske inte allt ser dumt ut väl installerat.

Hehe vill se ett snyggt bygge med detta kort nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Fattar mig inte riktigt på detta. Vattenkylning är ju till för att föra värme ut ur chassit. ... Det enda detta kan göra är att inledningsvis utgöra en värmebuffert under några minuter...

Som jag ser det så har vattenkylning (generellt) två fördelaktiga egenskaper:

  1. Man kan överföra värmen till luften där man vill och har plats. Tillåter i princip godtyckligt stor konvektor.
    Denna egenskap utnyttjas inte till det här kortet, som verkar ha det trångt för luftflödet.

  2. Vattnet skapar en termisk tröghet som gör att temperaturen hos värmekällan ändras mycket långsammare än vid traditionell luftkylning. Detta kan förlänga livslängden med flera år.
    Den aspekten kommer till sin rätt här, och det lär handla om uppemot en timme snarare än "några minuter" innan vattnet når maxtemperatur.

Det sagt så finns nog oftast bättre alternativ än detta om man vill ha vattenkylning till grafikkortet.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mirialia:

Med andra ord stämmer det att det är begränsat om man måste "hacka lite" för att få den funktionaliteten.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä för ingen person köper 4x 1080 om man inte vet om att man kan göra detta.

Så det är inte begränsat tbh, för jag tror inte någon pungar ut 7500x4 om man inte vet om att det går att tvinga 4-way SLI.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nä för ingen person köper 4x 1080 om man inte vet om att man kan göra detta.

Så det är inte begränsat tbh, för jag tror inte någon pungar ut 7500x4 om man inte vet om att det går att tvinga 4-way SLI.

När man talar om begränsat så talar man om att nvidia satt en artificiell begränsning till två kort. Vilket dom har gjort, inte sant? Vad man kan göra om man hackar är irrelevant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mirialia:

När man talar om begränsat så talar man om att nvidia satt en artificiell begränsning till två kort. Vilket dom har gjort, inte sant? Vad man kan göra om man hackar är irrelevant.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har bara tagit bort profilerna i SLI.
Det är bara lägga in dom själv.

du "hackar" inte du bara lägger in SLI profilerna igen, dom har bara tagit bort dom inget annat så det funkar fortfarande bara att dom sjä'vla inte vill stå får "support" delen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Med tre fläktar och vattenblock är Colorfuls senaste Geforce GTX 1080 en av de mer unika modellerna. Den stora kylaren gör också att kortet tar upp så mycket som fyra expansionsplatser.

Läs hela artikeln här

Om man nu vill vara petig står det fel i artikeln: display port är utgångar, inte ingångar som det står just nu

Skickades från m.sweclockers.com