Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Vi barn från Bahnhof Zoo

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Home Alone
Vart sugen på att se nån julfilm och denna slår aldrig fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Vi barn från Bahnhof Zoo

Perfekt film när man vill muntras upp en dyster söndag :).

Själv kan jag rekommendera God Bless America, en av få "komedier" jag verkligen uppskattar. http://www.imdb.com/title/tt1912398/

Edit: Blev sugen på att se Bahnhof Zoo, om någon annan undrar så har den fått en väldigt annorlunda engelsk titel, "Christiane F.".
http://www.imdb.com/title/tt0082176/

Permalänk
Medlem

Star Trek Beyond

"Fear of death is what keeps us alive"

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

"Suicide squad"
Blir man för en gångs skull bjuden på bio och käk så måste man ju gå.
Maten var bra, sällskapet trevligt, men filmen däremot var rena sömnpillret.
Jisses vilka bottennapp vad gäller skådespeleri (eller var det regin som förstörde?)
Leto kände man ju igen, och han har ju gjort en del väldigt bra roller.
Men som jokern blev det bara pinsamt.
Samma sak med hon som spelade bruden hans, snygg visst, men var den ingen redan under auditions som reagerade på att hon t.om. är en sämre skådis än Keno Rivs ?

En film som man snart glömt.
Och jag gissar på att de flesta skådisarna i den hoppas på samma sak.

Permalänk

Prisoners 2013

Spännande och välgjord film. Rekommenderas!

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

@Svensktiger:

jag tyckte Margot Robbie fångade Harley fruktansvärt bra och har sett rätt många animerade comics, hon fick ju ett väldigt bra mottagande bortsett från outfiten. Hon höjer ju mycket utav filmen enligt mig och många andra. Jokern var väl det som kändes mest konstigt med filmen de andra tyckte jag lyckades fånga sina roller relativt vettigt. Men alla har ju rätt till sin åsikt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Gladiator
Igen. Får kalla kårar av hur bra den är än idag, fullkomligt älskar joaquin phoenix skådespel. Riktigt underskattad skådespelare.
Det är nånting med filmen som gör att man hela tiden sitter på helspänn, precis som första gången man såg den...fast man sett den säkert nära 50 gånger.
Den ligger definitivt med på min top 10k lists of the best movies of all the time.
Om det finns nån som inte har sett den, se den bara och njut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX:

Kan inte hålla med mer, min nuvarande tjej hade inte sett den när vi blev tillsammans, hon satt och grät 30 minuter efter sluttexterna. Helt fantastiskt film, allt är enligt mig gjort till perfektion mer eller mindre!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Doom ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

kanske inte en film men en TV/Streaming serie,
The Grand Tour speciellt episod 02, helt otroligt hur många referenser dom kan få in i ett avsnitt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Knock Knock
helt okej 7 av 10

Permalänk
Medlem

Idiocracy, kopplade direkt til stora delar av Usa:s befolkning med trump i spetsen...

Permalänk
Medlem

Star Trek Beyond.
Njäe. 6/10-ish. Alldeles för många tillfällen där man total kastat ut "sci" från sci-fi för att få ihop en forcerad och ganska trist plot. En del bra humor dock. Det har verkligen gått utför sedan Star Trek (2009).

Warcraft
Mjae. Var kanske ofokuserad och på fel humör när jag såg den. Snygg och ok men inte särskilt minnesvärd. Lär inte se om den.

About Time
Riktigt härlig feelgood-film om familjeliv... med en twist. När man bedömer rollprestationerna/vissa repliker så är det viktigt att ha den här twisten i åtanke. 8/10 (9/10 om jag tar hänsyn till min tillfälliga Rachel McAdams-förälskelse)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kanske inte en film men en TV/Streaming serie,
The Grand Tour speciellt episod 02, helt otroligt hur många referenser dom kan få in i ett avsnitt.

Alla är vi ju olika, men som gammalt Top Gear fan man är så måste jag säga att jag vart enormt besviken på andra avsnittet, förutom bil-recensionen då. Känns som att det var mer larv och trams än vanligt, även om det har förekommit i tidigare avsnitt så har det alltid funnits nån röd tråd dom spunnit på. Här kändes det hela bara krystat och barnsligt.
Hoppas kvällens 3:e avsnitt är bättre

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tarzan, tycker den va bra.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Arrival, absolut min nya favoritfilm detta året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

Arrival, absolut min nya favoritfilm detta året.

Såg också Arrival igår.
Väldigt intressant film! Gillar hur den är lite djupare än vad andra "rymdfilmer" brukar vara! 4/5 nemo-fiskar

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Såg "The intern", gillade den inte över huvud taget

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem

Allied, bra film med skön atmosfär. 7,5/10

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hunt for the Wilderpeople
http://www.imdb.com/title/tt4698684/

Fantastiskt bra film! 9/10
Många skratt!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Turbo kid

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Hacksaw Ridge, riktigt bra, 8/10

Permalänk

Arrival - Cool och tänkvärd, dock inte den bästa film jag sett i år.

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk

The Jackal (1997)

Inte sett denna sen den kom ut i princip. Bra actionrulle !

Permalänk
Medlem

Haha, Så dålig så den blir bra.. xD

OnT: Dr Strange, Grymt bra film..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Spectral, en riktigt bra film

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Miss Peregrine's home for peculiar children

Ganska dålig. Svag story, svag huvudroll (Jake). Vissa lösryckta scener/händelser lyckas ändå fånga en del intresse.

War Dogs

Sevärd, kul. Största enskilda anmärkningen är den helt osannolika relationen mellan Iz och David som är som en blindtarm till filmen. Dels är Iz alldeles för snygg och dels har hennes karaktär ingen karaktär, sas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Miss Peregrine's home for peculiar children

Ganska dålig. Svag story, svag huvudroll (Jake). Vissa lösryckta scener/händelser lyckas ändå fånga en del intresse.

Såg den precis.
Håller inte med, men jag gillar alla Burtons filmer.
Mycket pga miljöerna iofs.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Han är tillbaka/Er ist wieder da

Länge sedan jag skrattade så mycket när jag såg film

10/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT