Vilken screen recorder använder ni?

Permalänk
Medlem

Vilken screen recorder använder ni?

Sonen vill börja leka lite med att lägga upp YouTube-klipp, främst från Minecraft.

Vilke screen recorder använder ni, och varför?

Grabbens dator är rätt enkel, så tyvärr saknas möjlighet till Nvidia Shadowplay, vilket annars skulle varit ett naturligt val.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Bandicam kanske:
https://www.bandicam.com/product/how_to_record_minecraft_game...

Jag kör med shadowplay och tidigare med fraps.

Det här tar dock rätt bra på datorn detta, så... en idé vore kanske att ha ett separat capture card mellan dator och skärm, skicka detta till någon stream som sparar det (jag vet att youtube live klarar detta, men vet inte riktigt hur det blir med capture card). Det är iof ungefär samma pengar som ett nytt enklare grafikkort med stöd för exempelvis shadowplay.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Mrillirs action

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

OBS finns också. https://obsproject.com/
Det är gratis och lämnas inga begränsningar eller watermarks.
Finns många inställningar. Det går att spela in filmer till Youtube, men det går också att streama i samma program om man nu skulle vilja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Sonen vill börja leka lite med att lägga upp YouTube-klipp, främst från Minecraft.

Vilke screen recorder använder ni, och varför?

Grabbens dator är rätt enkel, så tyvärr saknas möjlighet till Nvidia Shadowplay, vilket annars skulle varit ett naturligt val.

Om han kör Windows 10 kan du köra den inbygga games recorder.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Llhweiir: Vad har datorn för hårdvara i sig? Som andra tipsat om så är Bandicam och OBS bra och relativt enkla att använda. Till youtube föredrar jag själv bandicam men det kostar en slant. Där har OBS en fördel då det är gratis

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Oneone:

Den funktionen hade jag helt missat! Den måste jag kolla in.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

@NordhNet:

Processor: Intel i5 2400
RAM: 4gb 1333 Mhz
HDD: WD Caviar Blue 250Gb
GPU: Nvidia GT730

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Mrillirs action

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, grymt bra program.
Kan verkligen rekommendera det

Permalänk
Medlem

OBS kör jag, relativt enkel i användning, verkar vara standard hos de flesta stora youtubers.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W