Permalänk

age of empires 2

hallå swec, finns det någon som lirar det klassiska spelet age of empires 2 nuförtiden? själv har jag runt 400 timmar på steam versionen. det vore kul att hitta någon svensk att lira med. spelet är ju ändå relativt stort med tanke på att originalet släpptes 1999, spelet har ju runt 6-7k spelare online samtidigt.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

fan det måste ha varit över 10 år sen jag spelade det sist... det var kul att spela av olika anledningar men jag aldrig trodde att det var ett särskilt bra RTS

Permalänk
Medlem

Spelat väldigt lite numera, körde det hela tiden för kanske 10-12 år sedan. Kul att köra ibland med kan inte påstå att jag är bra överhuvudtaget

Permalänk

@Friterad: haha, ja men ge det ett ärligt försök. det svåra är att först komma in i spelet men när man sedan är där så då rullar det på

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Keeper of Traditions

Spelade steamversionen ett tag men tröttnade ganska snabbt iom att de struntat i att fixa nätkoden och flera gamebreaking buggar i multiplayer.
Spelade dock originalet en herrans massa timmar när det var poppis fortfarande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Spelar då och då fortfarande. Dock har jag inte lika mycket tid som jag skulle vilja för att kunna lira MP igen.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Spelar då och då fortfarande. Dock har jag inte lika mycket tid som jag skulle vilja för att kunna lira MP igen.

Vad har du för elo just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Spelade fruktansvärt mycket när spelet släpptes inklusive expansionen "The Conquerors"

Kunde sitta hela dagar ibland, när man varken hade liv eller familj

Införskaffade remaken via steam men kände ganska snabbt att det inte är samma känsla som originalet.

Bortsett från känslan så var även varenda keybind ändrad så lade aldrig ner så mycket tid på remaken.

Skulle dock köpa Age of Empires+Rise of Rome om det kom remake på den med.

Rise of Rome låg mig närmre hjärtat men Age of Kings var inte långt ifrån.

Spelen efteråt har jag inte mycket för. Tycker det har tappat sin charm och känsla efter AoEII

Har tyvärr inte så mycket tid idag att sitta och spela online pga arbete och familj.

Men denna tråd väckte en varm känsla i mitt gamla hjärta

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

@HickeHiskelig: Ingen alls. Som sagt, spelar inte direkt MP längre, då jag inte har tid.
Om jag lirar så lirar jag med någon polare eller själv/med fästmön, for fun.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

hallå swec, finns det någon som lirar det klassiska spelet age of empires 2 nuförtiden? själv har jag runt 400 timmar på steam versionen. det vore kul att hitta någon svensk att lira med. spelet är ju ändå relativt stort med tanke på att originalet släpptes 1999, spelet har ju runt 6-7k spelare online samtidigt.

Flyter det på bra? Jag kör bara singleplayer och brukar köra med någon av de större kartstorlekarna och max antal AI, men det laggar för bedrövligt allt som oftast...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Startgas:

Flyter det på bra? Jag kör bara singleplayer och brukar köra med någon av de större kartstorlekarna och max antal AI, men det laggar för bedrövligt allt som oftast...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag klagar inte direkt men multiplayer har en hel del problem med att det desynkar osv. Att spela med folk som har låg ping är viktigt för att slippa det. Singleplayer har inte det minsta problem tycker jag. Kör du steam versionen? Kanske är din pc?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Jo jag klagar inte direkt men multiplayer har en hel del problem med att det desynkar osv. Att spela med folk som har låg ping är viktigt för att slippa det. Singleplayer har inte det minsta problem tycker jag. Kör du steam versionen? Kanske är din pc?

Okey, jo, jag kör steamversionen. Nja, min dator borde klara det utan problem, 3x2GB GPU, 8GB RAM, i7 2600 CPU, SSD osv. Borde klara det med god marginal, spelet är ju ett fornminne.

Permalänk
Avstängd

Hur är steamversionen? Är den i HD? Har inte steam installerat så därför frågar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredricJR:

Hur är steamversionen? Är den i HD? Har inte steam installerat så därför frågar jag.

http://store.steampowered.com/app/221380/?l=swedish

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Spelade typ 10 timmar+ om dagen när det fanns på zone.com men slutade runt 2005 nånting.
Började spela igen lite då och då med kompisar och sen igen när aoe2 HD kom, men har slutat igen, har kanske 100h på steam. Men kul ibland, lätt ett av de bästa RTS spelen någonsin imo.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Spelar ibland, dock över Gameranger

Permalänk
Medlem

Spelar lan ibland med syskonen på den vanliga variationen med modden the forgotten. Så inte HD steam variationen.
Har ingen koll alls på timmarna men det är en del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Spelade originalet online för några år sedan. Tyvärr är jag för dåligt . Känns som extremt mycket små trix man måste kunna för att kunna bli tillräckligt snabb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

''Rise of Rome låg mig närmre hjärtat men Age of Kings var inte långt ifrån.''

Samma här

Kör själv lite AoE RoR ibland på kvällen när tid finns. Kör då med UPatch HD, en unofficial patch som jag kan rekommendera. Har dock aldrig kört online med den. Senaste uppdatering kom ut nu i Jan 2017.
Skapade en tråd om det för något år sedan: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1328611-age-of-empires-...

Permalänk
Medlem

Installerade steams HD version för drygt ett år sen och återigen fastnat i detta fantastiska spel! Något störande med lagg och desynk dock. Jag skulle vilja testa att köra med voobly eftersom många verkar tycka det fiungerar bättre, men får inte igång det. Någon här som har koll på hur man gör?

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte Age of empires 2 men 3:an kör jag. Om du vill spela 3:an med mig så kan vi köra, jag har 2:an på steam men kör aldrig.

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat AoE2 men några timmar har man nog på steam. Synd att Command and Conquer generals aldrig fick någon nyrelease eller uppföljare, fortfarande bästa strategispelet imo.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮