Seagate lanserar portabla hårddiskar under varumärket Maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Har också ägt en himla massa Maxtor till både mina desktops och filservers.
Tror jag slägde en 8.4Gb maxtor som säkert rullat 8-10 år för ett par år sedan. Inget fel på den men den åkte väl med mest pga åldern till återvinning.
Tror av alla Maxtor jag ägt så hade enbart en 300Gb PATA börjat gå sönder med dåliga sektorer efter 3-4 år men jag har ägt så många att en i mängden inte har någon betydelse och det var dags att helt fasa över till SATA ändå.
Har fortfarande 3x320Gb SATA 2 i raid5 i en gammal burk.
Den används inte 24/7 lägre men var server i nåt år eller två och är numera retroburk.

Har haft otroligt få Maxtor diskar med ens dålig SMART data, än mindre haverier. Maxtor hade inte direkt dåligt ryckte i mina kompis kretsar på tidiga 2000 talet så jag har lite svårt att se vad Maxtors dåliga ryckte kommer ifrån.
Mer dominant kändes nog IBM GXP serien som problematiska. Dåliga plattor, dåliga kresktort, jag dålig kvalité i det mesta.
Betydligt fler sådan dog totalt för mig, dock aldrig några Maxtor diskar.

Men det var ju kul för dig som pratar för alla andra.

Ok. Det var fel skrivet av mig. Förlåt.
Och det är kul att se att vissa folk hade flyt med sina maxtor.
Kanske fanns modeller som var bra. Jag lyckades inte komma över dem.

Så min bild är väl missfärgad av mina egna, och vänners upplevelser med märket.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Min första hårddisk till PC på 270 MB var från Maxtor. Sedanuppgraderade jag till en 2GB , minns tyvärr inte tillverkaren :/
Jag skulle gärna vilja köpa en disk 10x större än de jag har nu ... 4->40TB osv.

Min första disk var en 10Mb - från Seagate. Provades i f veckan. Fungerar fortfarande...
Kostade skjortan...
I ö körs de WD här...Har en 150Gb Raptor 6 år gammal som C. Helt OK fortfarande...
På reservdatorn i källaren finns en 10 år gammal WD Raptor 74Gb. Funkar utmärkt.
Kommer att omform och få WinXP inst ( har en del dyr gammal progvara)

Ja, jag gillar WD....:D
.