Permalänk
Medlem

Hjälp med PHP

Hej

Jag har inga kunskaper inom PHP, har gjort lite hemsidor i html

Skulle behöva hjälp med att felsöka vad som kan vara fel i koden

<?php /** * @package WordPress * @subpackage Default_Theme */ get_header(); ?> <div class="posts"> <ul> <? query_posts('cat_id=-1'); if ( have_posts() ) : while ( have_posts() ) : the_post(); </ul> </div> <?php get_footer(); ?>

Parse error: syntax error, unexpected '<' in /storage/content/25/142125/limoeurope.com/public_html/wp-content/themes/limodesk/index.php on line 13

har kört fast helt med vad problemet kan vara

meddela mig ifall ni behöver filen där coden är skriven

Permalänk
Medlem

Kod i fetstil har jag lagt till.
Du kan läsa mer om The Loop här.

<?php /** * @package WordPress * @subpackage Default_Theme */ get_header(); ?> <div class="posts"> <ul> <?php query_posts('cat_id=-1'); if ( have_posts() ) : while ( have_posts() ) : the_post(); ?> // Exempel på innehåll <li> <h3 class="entry-title"><?php the_title(); ?></h3> <div class="entry"> <?php the_content(); ?> </div> </li> <?php endwhile; else : ?> <li><p><?php _e( 'Sorry, no posts matched your criteria.' ); ?></p></li> <?php endif; ?> </ul> </div> <?php get_footer(); ?>

Permalänk
Medlem

Du har inte stängt PHP blocket som ligger i <ul></ul>

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajin:

Du har inte stängt PHP blocket som ligger i <ul></ul>

Skickades från m.sweclockers.com

hur stänger jag kodblocket ?

Permalänk
Medlem

Det behövs ?> innan </ul>
Utan det traskar PHP vidare och försöker tolka den html som kommer som PHPkod.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Tack Zajin

la till ?> innan </ul>

fick då en ny felkod Parse error: syntax error, unexpected $end in /storage/content/25/142125/limoeurope.com/public_html/wp-content/themes/limodesk/index.php on line 16

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan man ingenting om PHP bör man hålla sig borta från alternativa if-strukturer.

Såhär hade jag löst det:

<?php /** * @package WordPress * @subpackage Default_Theme */ get_header(); ?> <div class="posts"> <ul> <?php query_posts('cat_id=-1'); if ( have_posts() ) { while (have_posts()) { the_post(); } } ?> </ul> </div> <?php get_footer(); ?>

Koden känns dock inte klar. Borde inte "query_posts" returnerna något? Och borde du inte loopa det du får ifrån query_posts funktionen?

Permalänk
Medlem

inget skript som jag själv har skrivit, men nu på senare tid har det börjat att krångla, vill bara få det att funka

kör hemsidan i wordpress

tack för hjälpen till alla som hittills har svarat

Permalänk
Medlem

För att förtydliga det. Jag la till ?> efter "the_post();"

PHP måste öppnas och stängas. <?php ÖPPNAS HÄR, STÄNGS DÄR ?>

<ul> <? query_posts('cat_id=-1'); if ( have_posts() ) : while ( have_posts() ) : the_post(); ?> </ul>

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tokke2:

inget skript som jag själv har skrivit, men nu på senare tid har det börjat att krångla, vill bara få det att funka

kör hemsidan i wordpress

tack för hjälpen till alla som hittills har svarat

Enklast är ju då att man slår personen som gjort scriptet. att det slutar fungerar helt random är ju inte så vanligt om du inte uppdaterat PHP, WP eller scriptet.