Warhammer Online MMORPG (It’s back)

Permalänk

Warhammer Online MMORPG (It’s back)

Jag citerar Return of Reckoning lite kort:

"Return of Reckoning is a Warhammer Online private server.
Since the announcement of the end of official servers on 18th of december 2013, some people decided to make their best to let this fabulous game alive. To do that, they took back an old emulator project named All Private Server, and continued the work on it....."

Warhammer Online officiella hemsida: http://www.warhammeronline.com/
Return of Reckoning: https://www.returnofreckoning.com/

Tänkte kolla ifall det är några fler som spelar? Spelar ganska aktivt och kan säga att det är väldigt inbitna fans som spelar.
Player count :796/1400 kl 22:22 per den 8/12/2016, brukar vara mycket högre.
Värt att tillägga är att detta är den enda servern som finns. Mycket updates, driven staff och enormt trevliga spelare.
Känns som det vore retail faktiskt, finns inget man kan köpa i spelet för verkliga pengar.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Keeper of Traditions

Fantastiskt roligt spel jag lade många timmar på, från beta tills dess slut. Tyvärr förstördes det av utvecklare som vägrade lyssna på spelarna.

Är det fortfarande samma taktik i varenda storstrid, med sorc/BW bombs?

Hur funkar det med updates egentligen, har de skaffat sig tillgång till källkoden eller görs det på annat sätt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Dunder: Mycket har det fått av Mythic Entertainment och Electronic Arts.

Ett exempel är forumet: https://www.returnofreckoning.com/forum/

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SE_Larsson:

@DunderKlumpen: Mycket har det fått av Mythic Entertainment och Electronic Arts.

Ett exempel är forumet: https://www.returnofreckoning.com/forum/

Satt och läste lite igår kväll och tittade även på deras dev diary, och det verkar som att de inte har någon källkod alls att arbeta från utan de försöker istället bygga upp det från grunden baserat på de nätverkspaket de sniffat när spelet fortfarande levde.

Helt klart ett intressant projekt, ska testas nu i helgen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Senast jag testade så tyckte jag att de sög ganska hårt faktiskt. Fattades väldigt mycket.

WAR var det bästa spelet jag någonsin spelat. Hatar fortfarande EA för att de la ner det. Kanske får kolla in return igen.

Permalänk

@Dunder: hur gick det?

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Jag snubblade över denna gamla goding i Torsdags. Har bara spelat en Archmage till lvl 12 än. Men det är riktigt skoj i T1, alla 3 zonerna finns med. Flöt på riktigt bra med. Var tydligen över 1000 st online samtidigt igår så mycket open RvR vilket jag tycker är roligast.

Så underbart att man kan kan hoppa in och köra RvR från lvl 1. För influence pointsen som man får köper man gear för.

Så gillar man open RvR så är detta grymt, gratis är det också!

Permalänk
Medlem

Utav någon anledning har jag fått för mig att det är emot reglerna på forumet att diskutera privata servrar? Hoppas jag har fel, finns mycket roligt att diskutera där ute när det gäller privata servrar!

Angående servern i sig, jag har funderat många gånger på att testa det men har aldrig riktigt tagit steget. Har spenderat för många timmar på privata WoW servrar dock genom åren. Finns mycket gott där ute att ta del utav.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Skrivet av Loffemega:

Utav någon anledning har jag fått för mig att det är emot reglerna på forumet att diskutera privata servrar? Hoppas jag har fel, finns mycket roligt att diskutera där ute när det gäller privata servrar!

Angående servern i sig, jag har funderat många gånger på att testa det men har aldrig riktigt tagit steget. Har spenderat för många timmar på privata WoW servrar dock genom åren. Finns mycket gott där ute att ta del utav.

ja privata servrar brukar vara lite gråzon här då det är borderline olagligt att använda och därför inte ok på Swec.

dock i det här fallet kanske det finns ett undantag iom att EA lagt ner spelet dvs vi pratar om ett onlinespel som slutat säljas och stödjas av den ursprungliga spelutgivaren dvs de tjänar inte längre något på spelet alls och går heller inte längre spela alls i sitt orginalutförande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Loffemega: Den här frågan kommer upp på forumet rätt så ofta. "Games Workshop owns the license to Warhammer and every in name. EA owns the art and content made.". Vad jag minns så var det okej med Games Workshop vilket i sin tur skapade käppar i hjulen för EA games. Som plåster på såren har de flesta köpt spelet och det är gamla nostalgiker som spelar. EA har inte delat ut sin kod och servern går på sin helt egna vilket är väldigt likt men inte 100% identiskt vilket EA inte kan göra något åt. Det går heller inte att köpa något varken i eller utanför spelet. Dvs de driver det ideellt. Sen är det max 1400 online limit och peak strax över 1000.

Vem vet, kanske Games Workshop finansiera en del

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk

@Trhuster: Haha ja verkligen, minns mina första steg som level 6-7. Fanns en strand på T1, påminde om Tarren Mill vs Southshore (ally v horde). Roligt när det är många och Opel :)! Finns en svensk guild men har glömt bort deras namn. Folket är trevligt och spelar som det är tänkt, dvs healers healar / frontline tank.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Testa med ett par polare under ca 1 vecka, det va rätt så kul och nostalgiskt

Permalänk

@kimpan86: Ja! Det är fortfarande jäkligt kul, bra development team också. Seriöst! Inte ovanligt med 3 patches i månaden.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Avstängd

Tänkte köra igång till jul med detta igen, om någon vill lira tillsammans som Order så skicka ett PM eller lägg till mig direkt på steam (samma namn som här). Discord/Teamspeak är ett krav för att det ska vara värt att spela tillsammans.
(Vill gärna spela healer)

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Hittade den här gamla tråden, tänkte kolla om det är några sweclockers som lirar? Servern har fått en jäkla bra uppsving på population senaste tiden.

Permalänk

Juste ja, de här skulle man ju testa igen. Spelade spelet ett tag när de först kom men de kändes as som att deras netcode va laggigt som satan.

Permalänk
Avstängd

Tja, jag är fortfarande intresserad enligt vad jag skrev i mitt senaste inlägg i tråden. Om någon är intresserad så skicka gärna ett PM..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Jag är intresserad av att starta en ny karaktär. Det var ett tag sedan man spelade.
Har bara en karaktär som är nära max level.

För mig hade det passat att spela på "fasta tider" tillsammans. Sedan kan man ha andra karaktärer, för oavsett hur lite eller hur mycket man spelar kan man ha ett äventyr tillsammans.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]