Permalänk
Medlem

ComHem IPTV

Jag har sedan igår haft ComHem's IPTV och upplever en hel del problem.

På många kanaler så får jag error V52 (Searching for a signal on this channel.) ganska ofta, har t.ex haft tv4 HD igång ett par timmar i bakgrunden där jag får samma error i snitt var 5:e minut då är signalen även borta i ca 1 minut.

På andra kanaler, som t.ex Cmore Hockey HD så får jag istället en massa fragmenteringar av bilden, bilden fryser och det blir en massa glada färger och sedan fungerar det igen.

Är det någon annan som upplever detta? Är det såhär dåligt det ska vara? Är det kanske bara jag?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Jag har ComHem, dock inte via IPTV, däremot har jag hört att det inte är helt ovanligt att det blir problem med just IPTV. Om du inte gjort några konstiga lösningar hemma genom att dra om en massa nätverk och installera en massa egna switchar så måste du helt enkelt felanmäla detta.

Permalänk
Medlem

Har du splitter mellan uttaget och routern så du får signalen direkt till tvboxen eller sitter den från routern och in i tvn ? finns problem med det vet jag och funkar inget annat skickar dom ut en splitter .

Permalänk
Medlem

@Qwako: kabeln går raka vägen från fibermodulen till tivo boxen

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Då är det en felanmälan som behövs för att lösa det

Skrivet av Asprarn:

@Qwako: kabeln går raka vägen från fibermodulen till tivo boxen