Flaskhals om jag installerar MSI Geforce Gtx 750 Ti?

Permalänk
Medlem

Flaskhals om jag installerar MSI Geforce Gtx 750 Ti?

Tjenare grabbar o flickor, hoppas tråden ligger rätt annars får ni rätta mig.

Det är så att jag har börjat spela lite smått igen (Counter-strike Global Offensive m.m) och jag har inte världens bästa grafikkort för det, spelat på lägsta möjliga grafik på iprincip alla spel förutom Counter-strike 1.6. Jag har tänkt att köpa ett MSI geforce GTX 750 Ti då min nuvarande inte hänger med.

Skulle mina övriga datorkomponenter orka hänga med när jag slänger i ett sådant? Är mycket tacksam för svar, info om min dator finns nedanför

Moderkort: FoxxConn 2AA9 PCI-Express 16x 2.0
Processor: AMD Phenom ll x4 945
Nätaggregat: 300W utan någon extern ström till grafikkortet
6GB Ram

Önskat grafikkort

Mvh

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Tjenare grabbar o flickor, hoppas tråden ligger rätt annars får ni rätta mig.

Det är så att jag har börjat spela lite smått igen (Counter-strike Global Offensive m.m) och jag har inte världens bästa grafikkort för det, spelat på lägsta möjliga grafik på iprincip alla spel förutom Counter-strike 1.6. Jag har tänkt att köpa ett MSI geforce GTX 750 Ti då min nuvarande inte hänger med.

Skulle mina övriga datorkomponenter orka hänga med när jag slänger i ett sådant? Är mycket tacksam för svar, info om min dator finns nedanför

Moderkort: FoxxConn 2AA9 PCI-Express 16x 2.0
Processor: AMD Phenom ll x4 945
Nätaggregat: 300W utan någon extern ström till grafikkortet
6GB Ram

Önskat grafikkort

Mvh

750TI är faktiskt helt OK.
Och din CPU kommer att vara flaskhals i systemet.
Men är du säker på att du inte kan tänja på budgeten lite och kan skaffa ett 1050 istället ?
1050 är nämligen mycket nyare och betydligt snabbare.
Och de flesta modellerna behöver inte heller extra PCIe ström.

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar Svensktiger.

Kan tillägga att processorn är klockad men kommer inte ihåg hur mycket, var ett tag sedan jag var inne i dom Klocksningsprogrammen.

Självklart kan jag fläska på lite till om jag får bättre för lite mer pengar. Är det denna du menar? Mvh

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Tack för snabbt svar Svensktiger.

Kan tillägga att processorn är klockad men kommer inte ihåg hur mycket, var ett tag sedan jag var inne i dom Klocksningsprogrammen.

Självklart kan jag fläska på lite till om jag får bättre för lite mer pengar. Är det denna du menar? Mvh

Ja precis den typen.
Och visst är det trevligt att du klockar CPU'n, men det är ju bara så mycket man kan göra med en 7 år gammal modell.
Det kommer ju alltid att vara CPU'n som håller dig tillbaka om du sätter i ett modernt grafikkort

Permalänk
Medlem

Tjenare igen Svensktiger, inte haft tid o beställa pga jobb men hittade ett annat som också verkar passande AMD grafikkort då dem andra inte fanns i lager:

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Leta efter ett begangnat 750 ti, du borde kunna hitta ett för 500-800kr. Jag hade ett tidigare med datorn i sign och hade väl en 150 fps. Drar max 75w också, din PSU är ganska klen. 460 borde funka galant också.