DNS-adress hittas inte (digitaltidning)

Permalänk

DNS-adress hittas inte (digitaltidning)

Hej!

Har fått ett problem med digitaltidning som jag brukar läsa över nätet. Allt fungerade som vanligt i fredags, men sedan i igår (måndag) har jag fått följande meddelande när jag försöker läsa den. "etidningen.falkopingstidning.se:s DNS-adress hittades inte."
Jag har varit i kontakt med deras kundtjänst men utan resultat då de menar att problemet ligger hos mig, men jag förstår inte vad som kan ha hänt då jag varken uppdaterat någon programvara eller installerat något nytt på sistone.

Jag har märkt att när jag är inloggad på mitt abonnemang på tidningen och försöker klicka mig vidare till digitaltidningen så får jag detta felmeddelande, läser man av url:en så är där ett antal siffror i följd, uppdelade med punkter här och var, är det DNS-adressen? Jag antar att den på något vis är kopplad till mitt konto.

Tilläggas bör kanske att jag har mobilt bredband.

Förslag på lösning?

Alla andra sidor jag besöker fungerar som vanligt.

Permalänk
Inaktiv

Den adressen du länkar är nere för alla och fungerar helt enkelt inte (jag dubbelkollade genom att hitta länken på deras hemsida).

De har helt enkelt lurat dig och skyllt ifrån sig. Felet ligger helt på deras sida.

Du kan knappa in domännamnet här exempelvis: https://www.ultratools.com/tools/dnsLookupResult så ser du att det inte leder någonstans

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Skogskatten:

Hej!

Har fått ett problem med digitaltidning som jag brukar läsa över nätet. Allt fungerade som vanligt i fredags, men sedan i igår (måndag) har jag fått följande meddelande när jag försöker läsa den. "etidningen.falkopingstidning.se:s DNS-adress hittades inte."
Jag har varit i kontakt med deras kundtjänst men utan resultat då de menar att problemet ligger hos mig, men jag förstår inte vad som kan ha hänt då jag varken uppdaterat någon programvara eller installerat något nytt på sistone.

Jag har märkt att när jag är inloggad på mitt abonnemang på tidningen och försöker klicka mig vidare till digitaltidningen så får jag detta felmeddelande, läser man av url:en så är där ett antal siffror i följd, uppdelade med punkter här och var, är det DNS-adressen? Jag antar att den på något vis är kopplad till mitt konto.

Tilläggas bör kanske att jag har mobilt bredband.

Förslag på lösning?

Alla andra sidor jag besöker fungerar som vanligt.

Dnsservern gör om urlen till ett ipnummer som webbläsaren förstår.
Det finns många olika siter som kollar om de kan nå andra siter och tex http://isitdownorjust.me/etidningen-falkopingstidning-se/ där når de inte fram,jag kan inte heller nå den hemifrån mig så något är fel med tidningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

*** dc01.nebuchadnezzar.local can't find etidningen.falkopingstidning.se: Non-existent domain

Den finns helt enkelt inte.

Permalänk

Jättetack till alla som svarat!
Okej jag misstänkte väl att felet låg hos dom då jag enbart får felmeddelandet på deras sida.

Ska maila dom igen och påpeka vad ni sagt.