AMD Vega får 8 GB HBM2 och bättre prestanda än Geforce GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Säker på att du inte blandar ihop det med Zen?

Ja, det var Vega jag kollade upp. Zen har väl aldrig varit aktuell för Q4 2016 f.ö.?
Men det var väl en felaktig nyhetskälla bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Behövs mer konkurens till nvidia.
Deras monopol har triggat priserna till hutlösa summor.
För en 10 år sedan kostade toppkorten 4-5000.
Nu kostar de 8-9000.

Kostnaden för wafers har oxå skjutit i höjden i takt med att de krympt, kepler-korten på runt 250 dollar att tillverka, idag är det nog uppe runt 400 dollar.
Marginalerna skulle må bra av att krympa rejält för till tillverkarna, men det kommer aldrig ske utan benhård konkurrens.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske kan fungera att grilla korv på, men inget man går på LAN med.. Det är försent att försöka komma igen med sina grillspett till grafikkort.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Jävligt svårt att avgöra prestandan i ett spel som Doom som favoriserar AMD extremt mycket, speciellt i vulkan.
Furry X presterar ca 5% bättre än 1070 i Doom i 2k och ett 1070 är normalt ca 13% snabbare än Fury X.
Enkelt räknat är Vega ca 5-8% sämre än ett 1080p och vi har ingen aning hur det klockar, Fury klockade i princip inte över 5%.

Till rätt pris köper jag ett direkt.

Prestanda test Vulkan
Sweclockers prestanda index.

Permalänk
Inaktiv

@GilbertG:

"Och jag är likafullt trött på folk som tycker att pengar är den enda reella värdemätaren och bland annat ser det som likvärdigt med moral och därmed tror att Nvidia är där de är för att de förtjänat det. Men nyliberal som du är så blir du väl glad av att betala extra mycket för "vinnaren" eftersom det inte finns något som är för dyrt om inget alternativ finns. Adam Smiths osynliga hand fixar allt"

Kan inte bli mer ad hominem-argument än så, du adresserar inga av mina påstående istället slår du under bältet med personliga angrepp. Jag antar att du tog illa upp när jag nämnde jag var trött på folk som hade ett visst argument varpå jag gav en rimlig förklaring värför det var absurt att köpa något utav charity. På inget sätt riktade jag kritik till en specifik individ som du gör utan jag generaliserade, att du sedan tillhörde den skaran individer är en annan femma. Kom ihåg att jag kritiserade argumentet och inte dig.

"Och jag är likafullt trött på folk som tycker att pengar är den enda reella värdemätaren och bland annat ser det som likvärdigt med moral och därmed tror att Nvidia är där de är för att de förtjänat det".

I detta samanhanget är pengar den enda värdemätaren, det filosofiska aspekter du försöker framföra finns inte, ett grafikkort kan inte köpas med något annat än valuta därför fallerar ditt argument.

Jag har inte jämfört moral med pengar, det skulle jag aldrig gjort. Eftersom du verkar gilla filosofi bjuder jag på en dos, hur kan du jämföra pengar med något så abstrakt som konceptet moral? Du kan inte komparera en konkret sak som pengar, ett universalt betalmedel med moral vars definition är högst subjektiv. Du får utveckla hur du menar jag har likvärdigat pengar med moral.

Att Nvdia inte förtjänar att vara där dem är enligt mig inte sant, dem erbjuder marknadsledande produkter, vad mer kan man begära från ett företag?

Permalänk
Medlem

Att VEGA ligger runt gtx 1080, eller lite över, är nog inte helt orimligt.
Sen att det är i DOOM som dom gjort testet i är väll helt okej, även fast man kanske skulle vilja sett fler spel.
Dom visade nya Starwars battlefront DLC:n i 4K (på AMD New Horizon) där den levererade över 60fps, mer änn så vet vi inte änn.

Dom har ju gjort en hel del nya optimeringar med bla Högre Hz ligger nu på ca 1,5GHz, sammt mer optimeringar på energiförbrukningen m.m.

Man får ju heller inte glömma att detta testades med Alpha-drivrutiner, så den kanske presterar ännu bättre när det väll lanseras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynx:

Nästan ett år efter gtx 1080 så tycker man att det bör prestera bra mycket bättre. Blir intressant att se dess temps och ljudnivå om det kommer stå sig lika bra där mot nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Silcan:

Men vid sommaren 2017 så har man ju redan 1080TI och väntar in nya gen. AMD är försena, ialf för min smak.

Skrivet av Zpnk:

Självklart visar ju AMD upp prestanda i ett spel där de givetvis har erkänt bra prestanda. Tycker det är bra att AMD slänger fram något kraftigt som kan slåss i toppen. Det största problemet är bara att det kommer typ ett år för sent...

Skrivet av Dead poet society:

Gtx 1080 prestanda fast 8 månader senare, hur kan ni vara glada ? Som vanligt visar amd ett spel som favoriserar deras kort. Nvidia kommer ha släppt 1080ti tills dess, det enda positiva är om priserna på nvidias kort sänks eller om amds prissättning är en bra bit under nvidias.

Jag ska erkänna att jag har känt så där under den senaste tiden och har varit rätt så negativ. Att om prestandan är likadan som 1070/1080 så har folk redan köpt den prestandan för längesedan. Men som vissa andra säger så är jag priset och prestandan betydelse och att det kan bli bra ändå. Samt att tekniker som freesync är också en fördel när det kommer till pris.

Skrivet av enbom:

Jo men det är väl så, tyvärr. Är den inte billigare än Nvidia så vill de inte ha den. Men är den inte heller bättre än Nvidia så vill de inte ha den.

Skrivet av UncleDirty:

Det är ju igenteligen helt ointresant för AMD som företag, att AMD har en dålig positionen idag har inte att göra med toppsegment då de haft den tronen bra mycket längre tidigare en Nividea haft nu och samtidigt lägre pris men inte sålt i närheten av de mängder kort Nvidea har gjort.

Den stora massan som inte är entusiaster och inte har några som helst kunskaper köper Nvidea i alla fall oberoende av pris och prestanda det liksom verkar inte spela ngn som helst roll vad AMD erbjuder, det är nöten AMD måste knäcka för att lyckas hålla sig kvar, och det verkar skrämmande svårt.

Skrivet av UncleDirty:

Det är inte anledningen det har ju sett likadant ut när dem suttigt på tronen på både GPU och CPU sidan, Nvidea har lyckats sälja drösvis med kort när dem vart efterseglade till ett högre pris en AMD/ATI's prestanda kungar, det finns ngn sorts grön härdsmälta som får folk att tro Nvidea är alltid bättre, de enda som kollar upp saker är entusiaster, de som inte kan ett skit lyssnar på en annan polare som inte kan ett skit och han säger per automatik Nvidea, och det är inget nytt det är gammalt som gatan och helt utan anledning.

Och jag har varigt lika dan själv innan jag började sätta mig in och fick ökat intresse trots att jag nästan alltid kört AMD på CPU sidan så har jag ingen aning var det kan komma ifrån, det enda jag kan komma på är way back 2000 talets början att ATI inte kunde få färg på TV om tv kabeln var längre en 5 meter, helt seriöst det enda jag kan komma på........

Skrivet av neetodesu:

Sanningen är att oavsett hur bra pris eller prestanda VEGA kortet har så kommer Nvidia sälja mer bara för att den stora massan vet inte bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sånt jag läser som får mig lite nedstämd och att det känns tråkigt, att det känns hopplöst och att det inte riktigt fungerar. Den enda lilla "avskedspresent" och tröst jag kan få om AMD försvinner är att dom som har rotat för Intel och Nvidia med att dom två företagen är det bästa som har kommit sedan skivat bröd kommer få långsammare utveckling och betydligt högre priser som följd.

Skrivet av GilbertG:

Varför kommer här in en massa Nvidia-tomtar som känner sig hotade och ska mata på om sitt trångssyndrom som tvingar dem till uttalanden i stil med "hurr durr om inte AMD klår Titan till halva priset så är de sämre än sämst" ?

Herregudars vilken halmgubbe du bygger. Total kodynga. Vad är ens "UPPLEVD fps per krona"? "Support för g-sync"? Allvarligt? Det är Nvidias helt egna påhitt, ingen annan grafikmakare får lov att stödja det. AMD har haft prestandakronan lika mycket som Nvidia, men det har uppenbarligen inte betytt något.

Ännu en halmdocka. AMD visade Doom (4) rullande på ett tidigt testexemplar av Vega, inga prestandasiffror, inga specs, nada. Det fanns en liten fps-mätare i ena hörnet, that's it. Den påstådda hypen och imaginära besvikelsen står du för.

Och jag är likafullt trött på folk som tycker att pengar är den enda reella värdemätaren och bland annat ser det som likvärdigt med moral och därmed tror att Nvidia är där de är för att de förtjänat det. Men nyliberal som du är så blir du väl glad av att betala extra mycket för "vinnaren" eftersom det inte finns något som är för dyrt om inget alternativ finns. Adam Smiths osynliga hand fixar allt.

Skrivet av UncleDirty:

Vad jag tror menades med denna del av din post är solklar och borde inte vara svår att förstå, det han påstår är precis sant, för när Nvidia TOG täten (inte de senaste serierna) så erbjöd dem sämre produkter till ett högre pris men av ngn helt galen anledning sålde dem kort som smör i alla fall, ATI/AMD var inte i närheten! Dessa fakta kan du inte slingra dig ur!

Tillräckligt sagt.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@GilbertG:

Att Nvdia inte förtjänar att vara där dem är enligt mig inte sant, dem erbjuder marknadsledande produkter, vad mer kan man begära från ett företag?

Vad jag tror menades med denna del av din post är solklar och borde inte vara svår att förstå, det han påstår är precis sant, för när Nvidia TOG täten (inte de senaste serierna) så erbjöd dem sämre produkter till ett högre pris men av ngn helt galen anledning sålde dem kort som smör i alla fall, ATI/AMD var inte i närheten! Dessa fakta kan du inte slingra dig ur!

Permalänk
Inaktiv

@UncleDirty: Jag följer inte riktigt med, menar du att jag eller Gilbert inte kan slingra sig ur? Vilka sämre produkter erbjöd Nvidia jämfört med Amd som såldes som smör?

Edit

Jag fattar nu vad du försöker framföra, vad Nvidia gjorde i dåtiden rubbar inte faktumet att dem har i nuläget det bättre korten. Med den logiken förtjänar inte Amd leda marknaden iheller, dem har sålt sämre kort till högre priser jämfört med Nvidia till ex fury, rx480...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@UncleDirty: Jag följer inte riktigt med, menar du att jag eller Gilbert inte kan slingra sig ur? Vilka sämre produkter erbjöd Nvidia jämfört med Amd som såldes som smör?

Edit

Jag fattar nu vad du försöker framföra, vad Nvidia gjorde i dåtiden rubbar inte faktumet att dem har i nuläget det bättre korten. Med den logiken förtjänar inte Amd leda marknaden iheller, dem har sålt sämre kort till högre priser jämfört med Nvidia till ex fury, rx480...

fury presterar bättre änn gtx 980 och kostar i princip lika mycket.
Prestanda: http://hwbench.com/vgas/radeon-r9-fury-vs-geforce-gtx-980

Pris fury: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2402&o=produkt_pris_in...
Pris gtx 980: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2298&o=produkt_pris_in...

Rx480 presterar likvärdigt med gtx1060 (skiljer ca: 2% beroende på speltitel i 1080p och i 1440p är de lika, rx480 är ca 6% snabbare i dx12)
Prestanda: http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/73945-gtx-1060-vs-rx-480-updated-review-23.html

Dessa kort kostar också i princip lika mycket, så det du säger stämmer inte.

Det han menar kan nog förklaras ganska bra i denna video:

Folk behöver nog öppna ögonen lite, AMD har haft bättre grejer inom både GPU och CPU men sålde då fortfarande sämmre änn konkurenterna.

Permalänk
Medlem

Det största jag reagerade främst på var GFLOPS. Om detta stämmer att den har en på 12GFLOPS, då är den ju märkbart lite (mycket?) kraftfullare än ett Titan X Pascal som ligger på 10GFLOPS.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GilbertG:

Varför kommer här in en massa Nvidia-tomtar som känner sig hotade och ska mata på om sitt trångssyndrom som tvingar dem till uttalanden i stil med "hurr durr om inte AMD klår Titan till halva priset så är de sämre än sämst" ?

Jaså, det säger du. Tycker mest han läser in sig på olika saker och kommer med ganska träffsäkra slutsatser.

Läste du ens allt jag skrev? Var i min text framgår det att jag är en fanboy? Jag hoppas att AMD lyckas... konkurrens är bra för alla inblandade parter.

Permalänk
Medlem

Oj,oj liknade prestanda som ett >8 månader äldre kort,dessutom i det helt "neutrala" spelet Doom!. Imponerande!!.....eller inte..

Nä,helt allvarligt,det där håller inte på långa vägar Amd.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@UncleDirty: Jag följer inte riktigt med, menar du att jag eller Gilbert inte kan slingra sig ur? Vilka sämre produkter erbjöd Nvidia jämfört med Amd som såldes som smör?

Edit

Jag fattar nu vad du försöker framföra, vad Nvidia gjorde i dåtiden rubbar inte faktumet att dem har i nuläget det bättre korten. Med den logiken förtjänar inte Amd leda marknaden iheller, dem har sålt sämre kort till högre priser jämfört med Nvidia till ex fury, rx480...

Du trollar ju bara runt, vi två har inte ens diskuterat nuläget vi diskuterade när Nvidia tog sig till toppen och hur det då inte spelade ngn roll hur ATI/AMD var bättre i prestanda, billigare och faktiskt i vissa modeller även drog mindre ström och trots det sålde Nvidea som smör tjäna mängder med cash fast de var teknologiskt underlägsna vid den tiden.

Sedan då hur det har påverkat AMD att det spelar ingen roll vad de kommer med, folk köper Nvidia endå även när dem är sämre och dyrare, återigen ren fakta som som kan bevisas att det gröna lagets fanboyism är rotat på ngn galen sjuk nivå.

Det är fakta, sedan att du inte har kunskaperna eller koll kan jag inte rå för, men infon finns där ute.

Jag tvivlar faktiskt starkt på att du ens skulle ta dig tid att läsa länkar om jag orkade pasta in dem här, men infon finns om man bara lyfter på näsan och tittar utanför sin egen färg.

Permalänk
Skrivet av Bael:

När man tittar på din signatur så verkar det så iaf.

Väntar på 1080ti ingen ide att köpa 1080 eller titanX imo

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Inte om man vill nå nära 120+ FPS utan att droppa grafikkvalitén nämnvärt.

Om du inte vill droppa grafikkvalitén ska du inte köra 1080p heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

va? pratar inte om minnesmängder
menar du att ett 480 är lika bra som ett 1070 för halva priset? för att de har samma minnesmängd?

Nej, det sade jag ju inte heller? O.o

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 13ers3rk:

Om du inte vill droppa grafikkvalitén ska du inte köra 1080p heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu skrev jag inte att det skulle köras på max heller. Men det är en stor skillnad på hur mycket man behöver sänka inställningarna i 1080p på ett 1060 mot något av de kraftigare korten.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort trollande och meningslösa inlägg i enlighet med §1.5 & §1.6.

Citat:

§1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Inte för att vara den, men hur tänkte du nu? Om den presterar lite bättre än ett 1080 samt att den ska kosta som lite mer än 1060? Det går inte ihop.

Ja det ska kosta runt 4000 kanske uppåt 4500 och prestera som 1080. En riktigt kioskvältare med andra ord.

Det är detta som AMD behöver för att ta marknadsandelar. Vad är meningen att släppa ett kort som matchar 1080 och kostar lika mycket eller något mindre än Nvidias kort?

Å andra sidan så hur många köper egentligen kort över 4000 kr? Är inte de flesta köpen runt 3000 liknande GTX 1060 och RX 480?

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Ja det ska kosta runt 4000 kanske uppåt 4500 och prestera som 1080. En riktigt kioskvältare med andra ord.

Det är detta som AMD behöver för att ta marknadsandelar. Vad är meningen att släppa ett kort som matchar 1080 och kostar lika mycket eller något mindre än Nvidias kort?

Å andra sidan så hur många köper egentligen kort över 4000 kr? Är inte de flesta köpen runt 3000 liknande GTX 1060 och RX 480?

Det kan inte kosta så lite för då tjänar AMD inget på dem, det är vad AMD behöver; Pengar. Så räkna med minst 6500kr.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Ja det ska kosta runt 4000 kanske uppåt 4500 och prestera som 1080. En riktigt kioskvältare med andra ord.

Det är detta som AMD behöver för att ta marknadsandelar. Vad är meningen att släppa ett kort som matchar 1080 och kostar lika mycket eller något mindre än Nvidias kort?

Å andra sidan så hur många köper egentligen kort över 4000 kr? Är inte de flesta köpen runt 3000 liknande GTX 1060 och RX 480?

Tycker det varit nyheter titt som tätt om att AMD tagit marknadsandelar så det dom gör verkar funka. Men jag tror jag läst att Nvidias största vinst görs på entusiastkorten så det vore ju inte en dum idé för AMD att kunna erbjuda något där. Men att släppa ett kort med liknande prestanda som ett 1080 och ta lika mycket för det är ingen bra idé, då har nog dom flesta som vill ha den prestandan köpt ett redan. Visserligen är Freesync billigare men man kan inte bara anta att alla kunder väntar av den anledningen. Samtidigt förstår man ju om dom inte vill och kan ge bort korten men dom får nog lägga sig en bra bit under Nvidia, det är helt enkelt så det ser ut.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam

@ClintBeastwood: Om de som vill ha den prestandan redan köpt, skulle ju inte heller Nvidia sälja några GTX1080 längre.
Förutom prestanda, kan Vega bli riktigt intressant vad gäller effektförbrukning och storlek, dessa krymper ju rejält med HBM-minnen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@ClintBeastwood: Om de som vill ha den prestandan redan köpt, skulle ju inte heller Nvidia sälja några GTX1080 längre.
Förutom prestanda, kan Vega bli riktigt intressant vad gäller effektförbrukning och storlek, dessa krymper ju rejält med HBM-minnen.

"De flesta". Dom som inte köper direkt väntar väl på att priset ska falla? I vilket fall tror i alla fall jag att de flesta som är beredda att lägga ut dom pengarna på ett kort och behöver det redan har köpt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ClintBeastwood:

"De flesta". Dom som inte köper direkt väntar väl på att priset ska falla? I vilket fall tror i alla fall jag att de flesta som är beredda att lägga ut dom pengarna på ett kort och behöver det redan har köpt.

Ja ser nu att du skrev nog och de flesta.

Vi får se, handlar nog mycket om tillgång och efterfrågan, får AMD upp en stor volym av kort är det läge att ha fina priser, men är inte tillgången så stor, då spelar priset mindre roll, de få kort som finns, kommer att säljas ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ja ser nu att du skrev nog och de flesta.

Vi får se, handlar nog mycket om tillgång och efterfrågan, får AMD upp en stor volym av kort är det läge att ha fina priser, men är inte tillgången så stor, då spelar priset mindre roll, de få kort som finns, kommer att säljas ändå.

Jag brukar använda mig av dom orden för att gardera mig, speciellt när jag bara gissar på hej vilt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har väntat ett bra tag på ett kort med freesync som driver på 3440x1440 @ 75Hz på ett bra sätt. Nvidia har liksom aldrig varit ett alternativ för mig. Pga freesync alltså. Hoppas på vettig prissättning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag brukar använda mig av dom orden för att gardera mig, speciellt när jag bara gissar på hej vilt.

En bra vana, risken finns tyvärr att slusken som läser vad man skriver, läser så slarvigt att han missar det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Nej, det sade jag ju inte heller? O.o

Citat:

Skrivet av Equilibrium:
Hur så?
480 8GB var/är ju typ hälften billigare än ett 1070 kort med helt samma mängd minne och minnestyp.

Jag sa inte att du sa det, jag frågade om det var det du menade, vad har minnesmängd och minnestyp med något av det jag skrev först att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Jodå, många bäckar små RX 480 presterar idag likvärdigt med GTX 1060 6GB i DX11 och klart bättre i DX12, och tillsammans med ett genomsnittligt något lägre pris samt nysläppta Crimson ReLive tippar det över favören till RX 480

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Läs detta befolkningen!!!!

Btw har sj ett 980 så no AMD fanboy tack

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X