Är detta ett okej ljudsystem?

Permalänk

Är detta ett okej ljudsystem?

2 st JWS unique 8000
1 st Proson RV reciver
1 st sub ace bass technology b3
Är detta ett okej ljud system??
Mvh gustav

Permalänk
Medlem

Okej enligt vilka normer?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilka krav du har & vad du får betala för grejerna

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Skrivet av didde31:

Beror helt på vilka krav du har & vad du får betala för grejerna

Jag vill spela rätt så mycket musik det ska vara bra grejor inte svindyrt, jag betalar 1700kr för de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakgurra:

2 st JWS unique 8000
1 st Proson RV reciver
1 st sub ace bass technology b3
Är detta ett okej ljud system??
Mvh gustav

Enligt mig skulle det räcka som garagestereo idag men ja varför inte. Dock klart mycket bättre stereo än min första "Stereostapel" av märket Silver. Efter det blev det en uppgradering till en Kendo Efter det lärde mig någon att NAD vad grejor och min plånbok pga det och datorer blev aldrig mer annat än tom.

Permalänk
Medlem

ace bass technology b3 är bra men resten är inte mycket att hänga i granen,
Men varför en sub om det är musik du ska lyssna på ?

Permalänk
Skrivet av micke7406:

ace bass technology b3 är bra men resten är inte mycket att hänga i granen,
Men varför en sub om det är musik du ska lyssna på ?

Jag kan ju ingenting då.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Enligt mig skulle det räcka som garagestereo idag men ja varför inte. Dock klart mycket bättre stereo än min första "Stereostapel" av märket Silver. Efter det blev det en uppgradering till en Kendo Efter det lärde mig någon att NAD vad grejor och min plånbok pga det och datorer blev aldrig mer annat än tom.

Men vad finns det för bra högtalare då som både ger bra bas och ljud för vettigt pris

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ett dunka dunka system och inget för finlyssning och det du betalar för är nog mestadels Audio pro basmodulen.
Ska du ha det för att spela starkt (på fester) så varför inte men det finns definitivt annat som låter bättre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakgurra:

Jag vill spela rätt så mycket musik det ska vara bra grejor inte svindyrt, jag betalar 1700kr för de

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte hur det ser ut för din del men ett tips kan vara http://www.gear4music.se/sv/Active-studiomonitorer/Yamaha, HS8 är riktigt nice men kanske lite utanför budget, bara att välja mellan de som finns i länken annars