Pebble: "Våra klockor kommer fungera i minst ett år till"

Permalänk
Melding Plague

Pebble: "Våra klockor kommer fungera i minst ett år till"

Trots att all Pebbles hårdvara läggs ned arbetar de nu för att deras klockor med tillhörande tjänster ska fungera i minst ett år till. Efter det är situationen mer osäker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Okej.

Sneglat lite på fitbit. Finns en som är vattentät som fungerar vid simning.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Dom borde försöka göra det open-source, ypperligt tillfälle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Dom borde försöka göra det open-source, ypperligt tillfälle

Precis allt borde vara open från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Precis allt borde vara open från början.

I en perfekt värld

Permalänk
Medlem

Bara min klocka fungerar bra med alla dess funktioner intakta så är jag nöjd.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Min Tag Heuer har nu fungerat med alla dess funktioner intakta i 17 år. Amazing!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Det är en riktigt klen tröst för alla PebbleLovers!

R I P Pebble du kommer för alltid vara sörjd.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Är det någon idé att kickstarta då de alla öl ndå hoppas bli uppköpta i slutändan?:p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Min Tag Heuer har nu fungerat med alla dess funktioner intakta i 17 år. Amazing!

Och vad är syftet med ditt inlägg?
Det är ju två skilda världar.
Att det handlat om "klockor" ?

Min ärvda Moraklocka har gått i över 100år t e x

Jag kan ju inte direkt jämföra min moraklocka, eller mitt analoga armbandsur mot en smartklocka.

Skrivet av Sirme:

Är det någon idé att kickstarta då de alla öl ndå hoppas bli uppköpta i slutändan?:p

Skickades från m.sweclockers.com

Knappast. Alla som kickstartat får pengarna tillbaka....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Förbannat tråkigt att Fitbit gör så här. Inte för att jag direkt gick i jätteaktuella köptankar kring en Fitbit-produkt men är nog inte direkt glad i att sponsra dem i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Förbannat tråkigt att Fitbit gör så här. Inte för att jag direkt gick i jätteaktuella köptankar kring en Fitbit-produkt men är nog inte direkt glad i att sponsra dem i framtiden.

Jag har behöver hitta något alternativ till fitbit för jag måste absolut få koll på hur illa min kroniska sömnbrist är, och vilken typ av sömn jag får,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu fick jag sms om att paketet är påväg.
Får tyvärr hoppa din då.
Ha de gott

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Knappast. Alla som kickstartat får pengarna tillbaka....

Har fått mina tillbaka.
Ironiska är, eftersom dollarn har stigit, så tjänade jag ca 80kr på detta, trots bankens avgifter.

Men jag gråter ändå... nu blir man fast med sin gamla Pebble iaf 1 år.. kanske mer. Beror helt på vad som finns på marknaden om 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och vad är syftet med ditt inlägg?
Det är ju två skilda världar.
Att det handlat om "klockor" ?

Min ärvda Moraklocka har gått i över 100år t e x

Jag kan ju inte direkt jämföra min moraklocka, eller mitt analoga armbandsur mot en smartklocka.

Knappast. Alla som kickstartat får pengarna tillbaka....

Du missade "sarkasmtomten" i mitt inlägg eller?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Sirme:

Jag har behöver hitta något alternativ till fitbit för jag måste absolut få koll på hur illa min kroniska sömnbrist är, och vilken typ av sömn jag får,

Skickades från m.sweclockers.com

Garmin Vivofit

Finns många modeller, själv har jag en 2'a.
Kan verkligen rek.!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Förbannat tråkigt att Fitbit gör så här. Inte för att jag direkt gick i jätteaktuella köptankar kring en Fitbit-produkt men är nog inte direkt glad i att sponsra dem i framtiden.

Hur menar du? Dom köper ett företag som går knackigt och som troligtvis ändå behövt lägga ner på något år om inte något mirakulöst hade inträffat.

Permalänk

Skaffa en Garmin Fenix HD, gick igenom ett par smartklockor innan jag stannade där.
Världsklass!

Skrivet av chipw00t:

Okej.

Sneglat lite på fitbit. Finns en som är vattentät som fungerar vid simning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Min Tag Heuer har nu fungerat med alla dess funktioner intakta i 17 år. Amazing!

Jaha så du behöver inte ställa in den på rätt tid en gång i månaden?

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hostile take overs kan vara bland det skitigaste som marknadsekonomin kan hålla på med. Det är bara patenttroll som är värre. FuckBit.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

Skaffa en Garmin Fenix HD, gick igenom ett par smartklockor innan jag stannade där.
Världsklass!

Håller helt med! Har en Fenix 3 sapphire, grymma funktioner, och bra batteritid (när man stänger av bt/gps)...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hostile take overs kan vara bland det skitigaste som marknadsekonomin kan hålla på med. Det är bara patenttroll som är värre. FuckBit.

Var det en hostile takeover då? Är inte insatt i det och det lilla jag har läst så verkar det ju som att Fitbit är intresserad av att få tag i teknik som Pebble satt på. Kan ju leda till att Fitbit släpper bra produkter i framtiden med lite mer marknadsföringsmuskler bakom som jag tror Pebble saknat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hostile take overs kan vara bland det skitigaste som marknadsekonomin kan hålla på med. Det är bara patenttroll som är värre. FuckBit.

Eric Migicovsky (ägare till Pebble) sålde företaget till Fitbit för att rädda en del av personalens jobb. Och Fitbit tar över en verksamhet som förlorar pengar.

Mest en del kommentarer som är "hostile"....

https://backchannel.com/the-real-story-behind-pebbles-demise-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorp:

Eric Migicovsky (ägare till Pebble) sålde företaget till Fitbit för att rädda en del av personalens jobb. Och Fitbit tar över en verksamhet som förlorar pengar.

Mest en del kommentarer som är "hostile"....

https://backchannel.com/the-real-story-behind-pebbles-demise-...

Tanken var ädel, ingen tvekan om det, men om Fitbit ändå lägger ner allt, så är enda skillnaden att Fitbit har fått ett OS, och personalen som behövs för det, istället för att tvingas anställa där på nytt, behåller vissa "sitt jobb".

Mao... om allt ändå läggs ner, kunde tom de som haft kunskapen tagit OSet och förhandlat om både lön och förhållanden på ett helt annat sätt än de kan nu.

Samtidigt har Pebble personal redan från början visat stort engagemang i det de gör, och just att de inte vill släppa det är nog enda anledningen varför inte klockorna är döda "idag" redan.

Mao. Jag ser inget positivt i vad Fitbit har gjort alls. De gjorde det för OSet och kompetensen... dvs egna intressen, inget annat. Vill Fitbit visa motsatsen genom att faktiskt stötta det som gjorts, hade jag haft en annan åsikt, men detta är slakt av kossan...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Paddanx:

Tanken var ädel, ingen tvekan om det, men om Fitbit ändå lägger ner allt, så är enda skillnaden att Fitbit har fått ett OS, och personalen som behövs för det, istället för att tvingas anställa där på nytt, behåller vissa "sitt jobb".

Mao... om allt ändå läggs ner, kunde tom de som haft kunskapen tagit OSet och förhandlat om både lön och förhållanden på ett helt annat sätt än de kan nu.

Samtidigt har Pebble personal redan från början visat stort engagemang i det de gör, och just att de inte vill släppa det är nog enda anledningen varför inte klockorna är döda "idag" redan.

Mao. Jag ser inget positivt i vad Fitbit har gjort alls. De gjorde det för OSet och kompetensen... dvs egna intressen, inget annat. Vill Fitbit visa motsatsen genom att faktiskt stötta det som gjorts, hade jag haft en annan åsikt, men detta är slakt av kossan...

Exakt. En hostile Take over gör man för att döda konkurrens och tillförskansa sig teknik eller know how. Om nu FitBit ändå lägger ner verksamheten så är ju frågan vad man tjänar på det. Personalen kunde ju lika gärna söka jobb där ändå om nu FitBit ska öka personalstyrkan

Köper inte den förklaringen alls. Ägaren blir stenrik och FitBit blir av med en konkurrent.

Jag som ägare av en Pebble blir bara jävligt besviken. Visst. Det lovas vitt och brett om framtida stöd men jag är inte direkt optimistisk. Får väl köpa mig en Huawei istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av miscann:

Jaha så du behöver inte ställa in den på rätt tid en gång i månaden?

Faktiskt inte, den håller tiden riktigt bra.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Folk här verkar inte veta vad en hostile takeover är.
Det är hur ett företag tas över och inte syftet som avgör om det är hostile eller inte.
Kriteriet är att företaget köps mot ledningens vilja. Genom att tex köpa aktier direkt från aktieinnehavarna så man får majoritet och kan byta ut ledningen.

http://www.investopedia.com/terms/h/hostiletakeover.asp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Faktiskt inte, den håller tiden riktigt bra.

+1-2 sek under dagen och -1-2 sek under natten med kronan upp?

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

+1-2 sek under dagen och -1-2 sek under natten med kronan upp?

Har inte vetenskapligt studerat det mer ingående, är bara en klocka som funkar inom de parametrar jag är bekväm med.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO