Första brott - grov ratt fylla wtf

Permalänk
Medlem

Första brott - grov ratt fylla wtf

Hej!
Blev precis tagen för grovt rattfylleri, helt kaos atm och mår skit.
Vad för påföljder kan jag vänta mig? Polisen nämnde böter, trevlig kväll på er!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Tack för svar!
Mår som sagt skit och har inte riktigt förstått vad för situation jag befinner mig i... Ska till Australien snart också!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Är du så dum att du kör bil alkoholpåverkad så får du skylla dig själv! Med all rätt så ska du må skit!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Är du så dum att du kör bil alkoholpåverkad så får du skylla dig själv! Med all rätt så ska du må skit!

Ja tack

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alexander7938:

Tack för svar!
Mår som sagt skit och har inte riktigt förstått vad för situation jag befinner mig i... Ska till Australien snart också!

Ska du till Australien så behöver du nog ansöka om "riktigt visum" eftersom du troligen inte får komma in på det enklare turistvisumet i så fall, du bör ta kontakt med Australiska ambassaden så fort du kan och kolla upp det så du inte blir hemskickad med vändande plan.
Du ska svara på några fler frågor för att få visum.

To be satisfied that you are of good character, additional information is required. For each offence, please provide the following information:

1. The offence for which you were convicted and the date of the conviction.

2. A personal account of the events leading up to and including the offence - your statement should include the reasons for the offensive behaviour (for example, alcohol/drug abuse, mental health issues), rehabilitation received and any other relevant information, such as sentencing remarks.

3. Whether a fine was imposed by a court for the offence and for what monetary amount.

4. Whether a period of detention or periodic detention was imposed for the offence and for what period of time.

5. Whether a sentence was imposed by a court for the offence and for what period of time ("sentence" includes any form of determination of the punishment for an offence).

6. Whether a suspended sentence was imposed by a court for the offence (for example, required to undertake community service).

7. Any additional information that relates to the offence.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Om du åker dit för grov rattfylla är det förmodligen inte första gången du tar bilen onykter.

Om du vill leva ett nyktert liv skulle jag rekommendera dig att prova några AA-möten. Du hittar de som är nära dig på www.aa.se

Detta kan vara den bästa dagen i ditt liv, om du låter den vara en vändpunkt.

Visa signatur

MVH
Anders Hansson

Permalänk
Medlem

Tja synden straffar sig själv, men jag skulle gissa en del böter och indraget körkort.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

jag tror ts förstår vad folk tycker och tänker kring ämnet, så kan vi låta bli att skriva av oss? ts behövde hjälp och har förtydligat att han mår inte bra över situationen.

tack!

Sent from Samsung S7

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweanders:

Om du åker dit för grov rattfylla är det förmodligen inte första gången du tar bilen onykter.

Om du vill leva ett nyktert liv skulle jag rekommendera dig att prova några AA-möten. Du hittar de som är nära dig på www.aa.se

Detta kan vara den bästa dagen i ditt liv, om du låter den vara en vändpunkt.

Inte druckit på minst två veckor och skulle _bara_ köra hem en kompis

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Påföljden beror lite på hur grov den var och om du varit straffad tidigare.
Indraget körkort får du och beroende på promille så är straffet allt ifrån skyddstillsyn till fängelse om det förekommer skada eller återfallsförbrytare.

Permalänk
Medlem

Vafan ska jag säga liksom? Det är som det är just nu, jag hoppas bara att mina planer inte blir helt förstörda pga mitt misstag...

Riktigt dumt att köra alkoholpåverkad

Körde bra, inge farlig körning etc..

Intressant hur olikt en utekväll kan gå, mest lust att bara hoppa av en bro just nu (tänker inte ta livet av mig jag har bara aldrig befunnit mig i en så dålig situation som nu)

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Livet rullar på, intressant hur inget har förändrats men ändå så har allt förändrats! Hoppas på indraget körkort och böter, ostraffad sen tidigare och begick inga brott utom alkohol i blodet. Blåste ungefär 1,1 promille

Trevlig fortsättning på er alla!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

jag tror ts förstår vad folk tycker och tänker kring ämnet, så kan vi låta bli att skriva av oss? ts behövde hjälp och har förtydligat att han mår inte bra över situationen.

tack!

Sent from Samsung S7

Tack för dem fina orden, betyder mycket för en brottsling som mig!

Ha en jävla trevlig jul

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

@Alexander7938:

Jag skulle inte oroa mig allt för mycket. Ditt körkort är borta, det är klart men de är bara ge det lite tid och ta om det.
För att detta ska påverka din kommande resa så måste du ju först hinna bli dömd innan du reser. Det kommer troligen ta minst 3-5 månader innan det sker så det är inte ens något som är kopplat till dig som person nu.
Vet inte om du redan ansökt om visum men har du inte gjort det så kan du även säga att du inte blivit dömd tidigare där om du vill. Det finns inte direkt någon världsdatabas för dem att kolla dina domar lätt utan det är omständigt så nästan alla länder skiter i att kolla upp sådant. Vet många som struntat i att skriva in gamla domar vid visumansökningar för att undvika extra pappersarbete och risk för att bli nekade tillträde men då har de varit länder i asien och sydamerika och inte Australien.

Sen när det kommer till övriga planer i livet så har de flesta förståelse för att någon gjort misstag och sedan är de flesta inte heller ett dugg intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

@Alexander7938:

Jag skulle inte oroa mig allt för mycket. Ditt körkort är borta, det är klart men de är bara ge det lite tid och ta om det.
För att detta ska påverka din kommande resa så måste du ju först hinna bli dömd innan du reser. Det kommer troligen ta minst 3-5 månader innan det sker så det är inte ens något som är kopplat till dig som person nu.
Vet inte om du redan ansökt om visum men har du inte gjort det så kan du även säga att du inte blivit dömd tidigare där om du vill. Det finns inte direkt någon världsdatabas för dem att kolla dina domar lätt utan det är omständigt så nästan alla länder skiter i att kolla upp sådant. Vet många som struntat i att skriva in gamla domar vid visumansökningar för att undvika extra pappersarbete och risk för att bli nekade tillträde men då har de varit länder i asien och sydamerika och inte Australien.

Sen när det kommer till övriga planer i livet så har de flesta förståelse för att någon gjort misstag och sedan är de flesta inte heller ett dugg intresserade.

Tack så hemskt mycket för uppmuntran! Har redan blivit beviljad 'Working Holiday VISA' i Australien och åker den 5e Januari, redan erkänt grov rattfylla efter de blåste mig på stationen! Var för övrigt väldigt trevlig, pratglad och snäll under hela tiden jag var med polisen (som jag alltid är såklart!). Hoppas på det bästa, du förtjänar en guldmedalj för dina lugnande ord, trevlig jul på dig!!!

Oroar mig mest för att päronen ska få reda på det 😬

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att du går och lägger dig, då jag antar att du inte sovit sedan du blev tagen.
Sov, vakna, fundera och ta nya tag. Du tänker antagligen inte klart just nu, eller är helt nykter.

Mitt andra tips är att du ser över din inställning till att köra bil när du är påverkad, då du inte verkar tycka det är en stor grej, att döma av det du skrev här;

Citat:

Inte druckit på minst två veckor och skulle _bara_ köra hem en kompis

2 veckor är inte lång tid, och det finns inga "bara:n" när det kommer till sprit och bilkörning.
Får nog säga att det är bra att ditt körkort är indraget, kanske du får en funderare.

Jag tycker också du ska berätta för dina föräldrar. Kommer inget gott av att försöka hemlighetshålla något sådant här. Dom lär ju märka att ditt körkort är indraget för eller senare, eller hur? (Dock kanske du inte ska ringa dom med en gång, klockan 06.30 på en lördagmorgon.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Mitt tips är att du går och lägger dig, då jag antar att du inte sovit sedan du blev tagen.
Sov, vakna, fundera och ta nya tag. Du tänker antagligen inte klart just nu, eller är nykter.

Mitt andra tips är att du ser över din inställning till att köra bil när du är påverkad, då du inte verkar tycka det är en stor grej, att döma av det du skrev här;

2 veckor är inte lång tid, och det finns inga "bara:n" när det kommer till sprit och bilkörning.
Får nog säga att det är bra att ditt körkort är indraget, kanske du får en funderare.

Jag tycker också du ska berätta för dina föräldrar. Kommer inget gott av att försöka hemlighetshålla något sådant här. Dom lär ju märka att ditt körkort är indraget för eller senare, eller hur?

Jag håller helt med dig! Ung och dum right?

Får se hur jag gör med päronen, skulle behöva lite sömn men mitt liv känns ku helt jävla förstört just nu så rätt svårt att få någon sömn

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Kanske blir några månader i "australien"??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Körde bra, inge farlig körning etc..

Hur kunde du veta det i ditt tillstånd?

Skrivet av Alexander7938:

Jag håller helt med dig! Ung och dum right?

Fan vad jag blir irriterad på attityder som denna.

Dina prioriteringar verkar helt åt h-vete, som det framstår så är du mest orolig för att du ska gå miste om din vistelse i Australien.
Var jävligt glad att du inte skadade eller körde ihjäl någon, månda familjers liv förstörs av människor som dig.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Det värsta du kan förvänta dej är väl någon månads fängelse men mer troligt fotboja, böter och indraget körkort.

Ta det lugnt bara, ditt liv är inte förstört. Tro mej, jag har suttit rätt så många år på kåken och rättspsyk men jag ser bara framåt nu för att få träffa min son som jag inte sett på sju år.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag förstår om det är svårt att sova nu, hjärnan låter dig inte sluta tänka på det som har hänt och på vad som kommer att hända. Det bara snurrar runt. Just nu är det inte mycket du kan göra. Du kan dock glädja dig över att saker och ting inte blev värre. Hur hade du mått om din körning hade slutat illa? Om du hade hamnat i en situation som du på grund av ditt tillstånd inte klarade av att hantera lika bra?
Om detta var första gången som du var ute och körde onyckter så tror jag att du aldrig kommer att göra det igen. Det är så dumt att göra något sådant här för att vara snäll. För att kompisen skall spara in taxi-pengar.
Du kommer säkert inte bli av med körkortet innan du åker om inte de tog det på plats. Det skall tröskas genom papperskvarnar. Det är inte heller något som görs genom rättsväsendet. Du borde upplysa polisen om att du kommer vara utomlands en tid då det säkert kommer en del pappersarbete via posten. Det kommer säkert inte gå till domstol utan du kommer få ett strafföreläggande där du får ett antal dagsböter som du skall betala inom en viss tid annars blir du kallad till tingsrätten för förhandling. Men innan dess så kommer nog polisen ringa upp dig för att hålla ett förhör. Vet inte om det blir polisförhör nu när du har erkänt, det kan vara så att polisen har tillräckligt för att lämna över det till åklagare.
I vilket fall som helst så drar det nog ut på tiden så det är nog bra om du upplyser om att du kommer vara bortrest så att de inte tar dig vid passkontrollen när du kommer hem.

Givetvis skall du berätta för dina föräldrar. När de har varit arga och besvikna på dig ett tag så kommer de att vilja hjälpa dig. Var inte för stolt utan låt dem hjälpa dig. Du vet redan att du har gjort fel, det gäller nu att se till att du inte gör fler fel.

Gå och lägg dig, tror inte din resa till Australien kommer att påverkas. Hade du planerat att köra bil där så behöver du både svenskt och internationellt körkort. Det internationella körkortet är något som liknar en översättning men för att hyra bil kan det behövas. Motormännen och liknande utfärdar dessa. Och då gäller det att du fortfarande har svenskt körkort.

Permalänk
Medlem

När du vaknat och nyktrat till så är det nog bäst att prata med päronen ändå, om ni har en bra relation. Livet behöver inte vara förstört men det bästa vore om du tar en tankeställare, din attityd (om än i onyktert tillstånd) verkar inte vara den bästa.

Om det nu är som du säger att ditt liv är förstört så finns det i vissa fall möjlighet till alkolås i bilen, exempelvis om man är beroende på bilen för försörjning. Utöver alkolåset så krävs det (iaf i Sthlm) även pissprover/leverprover månadsvis för att visa att du klarar dig utan "överdriven konsumption" - i princip nykterhet i 1-2 år för att slippa alkolåset.
Totalsumman för installation och alla proverligger (enligt "en kompis") på 30-50 tusen utöver de böter du lär få för brottet. Transportstyrelsen kräver dock bland annat intyg ifrån arbetsgivare att det inte går att lösa på annat vis.

Tråkigt att alkoholkulturen bland många svenskar är så pass stark att två veckor nyktert anses som en bedrift..

Permalänk
Medlem

Du verkar inte särskilt ångerfull. Din största oro är att det påverkar din semesterresa... Var glad att du inte kraschade bilen eller körde på någon. Hittade det här när jag googlade:

"1,0 promille
Sluddrigt tal. Svårt att gå stadigt. Försämrad muskelkontroll. Svårt att kontrollera känslor"

Ändå sätter du dig i bilen?! Jag ska inte skriva mer då jag säkerligen kommer att bryta mot många av SweClockers regler...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Du verkar inte särskilt ångerfull. Den största oro är att det påverkar din semesterresa... Var glad att du inte kraschade bilen eller körde på någon. Hittade det här när jag googlade:

"1,0 promille
Sluddrigt tal. Svårt att gå stadigt. Försämrad muskelkontroll. Svårt att kontrollera känslor"

Ändå sätter du dig i bilen?! Jag ska inte skriva mer då jag säkerligen kommer att bryta mot många av SweClockers regler...

Skickades från m.sweclockers.com

TS påstår ju även i ett av inläggen att han gjorde bedömningen att det var en säker körning. Jag förstår inte riktigt hur polisen då gjorde bedömningen att det var dags för att blåsa

Permalänk
Medlem

Här kan du läsa lite till frukosten TS, du verkar behöva det.

http://www.trafikverket.se/resa-och-trafik/Trafiksakerhet/Din...

"Under 2015 gjordes 26 128 rapporteringar om rattfylleribrott, varav 13 045 på grund av alkohol"
"75 personer omkom i en alkohol- eller drogrelaterad vägtrafikolycka år 2015, vilket är 29 procent av alla omkomna i trafiken."

http://www.mhf.se/sv-SE/uppleva-resa/res-tryggt-sakert/rattfy...

"Varje timme dygnet runt görs 525 onyktra resor i Sverige. Det blir 4,6 miljoner om året."
"Varje år dödas cirka 75 människor i Sverige på grund av alkohol i trafiken."
"Varje år skadas mer än 1000 människor svårt i Sverige i alkohol- och drogrelaterade trafikolyckor"

När jag läser dina inlägg så förstår jag statistiken, för du resonerar ju inte som en normalt funtad människa. Här har du blåst 1,1 promille, som ger bieffekter som "Sluddrigt tal. Svårt att gå stadigt. Försämrad muskelkontroll. Svårt att kontrollera känslor.". Men du känner "fuck it", ska ju bara skjutsa hem polaren, det är ju inte så långt så det är ju okej då. Att du ska ge dig ut full och köra hem han är ju viktigare än att han tar en taxi hem, raggar skjuts av nån annan, tar bussen eller går hem. "Jag kör ju bra med så det är ingen fara".

Det låter inte heller som att det är första gången du gjort det med 1,1 promille, vilket är skrämmande. Lämnade du festen som va i full gång för att köra hem honom eller? Du verkar inte heller ha någon kontroll på din alkoholkonsumtion då du verkat tycka att 2 veckor utan alkohol är märkvärdigt. Hade du inte åkt fast i natt så tror jag att du fortsatt köra full tills det oundvikliga hänt.

Men då är du ändå mycket mer oroad över din trevliga resa till Australien och gud förbjude om dina päron får veta detta som hänt, då kan ju dom bli arga på dig. Du låter som en 19 åring som haft sitt kort i ett år nu och tror att alla regler lättar upp i takt med din ökande körförmåga, du är uppenbarligen inte mogen för körkort. Jag e inte ledsen, du får inga som helst sympatipoäng. Jag hoppas helhjärtat att ditt kort blir indraget i ett par år, att du får böter och sen sitta på kåken en tid så du missar din resa och istället får ägna tid åt att komma tillbaka till verkligheten för en omställning av din attityd och få hjälp med din alkoholhantering, det är vad du verkligen behöver. Du kunde för helvete dödat någon.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celebmir:

Du kommer säkert inte bli av med körkortet innan du åker om inte de tog det på plats.

Självklart tog dom det på plats, det gör dom alltid i sådana fall.

Permalänk
Medlem

han blir inte bara av med körkortet, han kommer och var tvungen och tar om den.
http://www.korkortsportalen.se/lattlast/Du-kan-bli-av-med-kor...

låter mycket för mig så att TS är någ den typen som lever på papas plånbok och är rädda nu att papa's blir arg nu.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

"Varje timme dygnet runt görs 525 onyktra resor i Sverige. Det blir 4,6 miljoner om året."
"Varje år dödas cirka 75 människor i Sverige på grund av alkohol i trafiken."
"Varje år skadas mer än 1000 människor svårt i Sverige i alkohol- och drogrelaterade trafikolyckor"

Om dessa siffror stämmer så måste jag nog ärligt talat säga att jag blir glatt överraskad ändå på hur pass bra folk kör när de är alkoholpåverkade. Endast (1 000+75)/4 600 000 = 0,023% av alla rattfyllor slutar i död eller svåra skador. Kalla mig optimist, men jag tycker ändå dom siffrorna är väldigt bra.

Men nej, jag vill självklart inte att folk kör bil påverkade. Jag måste nog ändå säga det för att ha ryggen fri, annars kommer det någon och attackerar mig snart.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@Alexander7938:

Om du är ostraffad så kommer du få en månads fängelse som du avtjänar med fotboja (du ansöker om det hos Kriminalvården) och du måste genomgå ett program hos kriminalvården som handlar om riskerna med alkohol.

Man behöver inte vara en dålig person för att man har kört på fyllan, många har helt enkelt hamnat snett, men det är upp till DIG att hamna rätt igen, ingen kommer lyfta dig ur skiten.

Ditt körkort kommer bli indraget i minst 12 månader vilket kommer innebära att du måste ta om det.
För att kunna ta om kortet så måste du visa att du inte har problem med alkohol eller andra droger, dvs du måste regelbundet lämna blod och urinprov, dessa tester sker slumpmässigt och du kommer få reda på tid dagen innan testet ska göras, du behöver därför informera din arbetsgivare om vad som har hänt.

Vill du inte göra testerna så får du vänta fem år innan du kan ta ditt körkort igen.

Detta är den lätta biten

Det svåraste är ångesten, men jag kan lova dig att den inte är befogad när du tagit dig igenom detta så kommer det kännas bra igen och du kommer troligen aldrig köra på fyllan/bakfyllan igen.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient