Stänga ner och sedan updatera och sedan starta CSGO servern på Linux

Permalänk
Medlem

Stänga ner och sedan updatera och sedan starta CSGO servern på Linux

Hmm har ett script som startar uppdatering av CSGO servern och även ett script som startar CSGO servern.

Men hur stänger man av CSGO servern?

Man kör ju kill för att stänga av en process men är det rätt väg att gå?

Tänkte låta köra en crontab och kolla och köra uppdateringarna varje natt.

Permalänk
Vive la liberté!

Verkar som det är så man gör, dödar processen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Hmm har ett script som startar uppdatering av CSGO servern och även ett script som startar CSGO servern.

Men hur stänger man av CSGO servern?

Man kör ju kill för att stänga av en process men är det rätt väg att gå?

Tänkte låta köra en crontab och kolla och köra uppdateringarna varje natt.

Jag startar mina såhär:
./srcds_run -steam_dir /home/qhrizz/CSGO/SteamCMD -steamcmd_script /home/qhrizz/CSGO/aim/update.txt -autoupdate -game csgo -usercon -strictportbind -ip 10.130.140.9 -port 27016 +clientport 27005 +tv_port 27060 -tickrate 128 +servercfgfile server.cfg -maxplayers_override 10 +mapgroup "random_classic" +map aim_map +game_type 0 +game_mode 0 +sv_clockcorrection_msecs 0 +sv_pure 0 +sv_setsteamaccount ABC -pidfile /home/qhrizz/CSGO/PID/aim.pid

Där update.txt innehåller
login anonymous
force_install_dir /home/qhrizz/CSGO/aim
app_update 740
exit

Har sedan ett shellscript som innehåller
screen -S aim -p 0 -X stuff 'quit'`echo -ne '\015'` (där aim är screen namnet)
och sen ett cronjob som körs varje natt

Så varje natt skriver den Quit i console, iom autostart on crash så startar den upp igen och kör update via steamcmd

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

hmm du kör screen programmet som du sedan lägger in quit

Kan man sabba om man kör KILL på processen för jag tänkte titta vad de heter och se om jag kan stänga av det den vägen

Mitt körscript har detta

./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 1 -maxplayers_override 60 +mapgroup mg_demolition -tickrate 64 +map de_dust +ip xxx.xxx.xxx.xxx +net_public_adr xxx.xxx.xxx.xxx -port 27015 +sv_setsteamaccount "ABC"

Update scriptet ser ut så här

./steamcmd.sh +login anonymous +force_install_dir ./csgo-ds +app_update 740 +quit

Ska erkänna hänger inte riktigt med hur ditt script fungerar men det har ju med att jag kör sällan med screen

Permalänk
Medlem

Faktist efter tipset att använda screen och med del hjälp av ditt script och lite ändringar så det passar mig och mina filer som jag kopierar så fungerar det nu verkar det som

TACK

Permalänk
Medlem