Problem med minecraft bukkit server

Permalänk

Problem med minecraft bukkit server

Hej. Jag har gjort en bukkit server och portforwart den, men ingen kan joina, jag ger dom ip men det fungerar inte. Skulle vara tacksam med snabba svar. Jag har testat med Hamachi också men det fungerar inte heller så jag vet inte vad jag ska göra. Så snälla hjälp mig tack.

Permalänk
Medlem

har du portat till rätt dator?, är det rätt port?, kan du joina om du skriver in den lokala ip'n?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Steg 1: Försök ansluta med det lokala ip't från en annan dator på nätverket - fungerar det?
Steg 2: Försök nu ansluta från det globala ip't. Går det inte? Kolla port forwarding igen, annars kan det vara en brandvägg ivägen?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

@Selmalagerlöf: ja jag kan joina men inte mina kompisar.

Permalänk

@MoNkeY-05: va jag fattar inte

Permalänk
Medlem

Kan ta en stund innan portforwarding "går igenom".. så va de för mig iaf.. va tvungen o starta om routern för att de skulle funka..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

@MoNkeY-05: va jag fattar inte

Har du det på din egna dator? Eller har du en separat dator för servern?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Har du det på din egna dator? Eller har du en separat dator för servern?

På min egna dator

Permalänk
Skrivet av Nevil:

Kan ta en stund innan portforwarding "går igenom".. så va de för mig iaf.. va tvungen o starta om routern för att de skulle funka..

ok tack ska testa men vet någon om det finns någon sida eller någonting som man kan se om porten är öppen.

Permalänk
Medlem

Prova att kolla porten 25565 här: http://canyouseeme.org/
Om "Error: I could not see your service on XX.XXX.XX.XXX on port (25565)" syns, då har du antingen portat det fel, eller så bråkar din brandvägg/antivirusprogram. Om du har antivirusprogram installerat kan du prova att avaktivera det, annars prova denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=sWLpXZI3pvE

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Prova att kolla porten 25565 här: http://canyouseeme.org/
Om "Error: I could not see your service on XX.XXX.XX.XXX on port (25565)" syns, då har du antingen portat det fel, eller så bråkar din brandvägg/antivirusprogram. Om du har antivirusprogram installerat kan du prova att avaktivera det, annars prova denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=sWLpXZI3pvE

ok tack ska testa

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Prova att kolla porten 25565 här: http://canyouseeme.org/
Om "Error: I could not see your service on XX.XXX.XX.XXX on port (25565)" syns, då har du antingen portat det fel, eller så bråkar din brandvägg/antivirusprogram. Om du har antivirusprogram installerat kan du prova att avaktivera det, annars prova denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=sWLpXZI3pvE

Det stod "Success: I can see your service on 213.101.19.103 on port" Jag vet inte vad som menas med det? Men tack antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

Hej. Jag har gjort en bukkit server och portforwart den, men ingen kan joina, jag ger dom ip men det fungerar inte. Skulle vara tacksam med snabba svar. Jag har testat med Hamachi också men det fungerar inte heller så jag vet inte vad jag ska göra. Så snälla hjälp mig tack.

Tjenare, jag skulle kunna ta en titt på det. Bara att skicka mig ett PM så kan vi diskutera mer där

Mvh

Permalänk
Skrivet av jakob55:

Tjenare, jag skulle kunna ta en titt på det. Bara att skicka mig ett PM så kan vi diskutera mer där

Mvh

ok men hur skikar man PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

Det stod "Success: I can see your service on 213.101.19.103 on port" Jag vet inte vad som menas med det? Men tack antar jag.

kan dina kompisar pinga din server?, om dom lyckas att pinga den men inte kommer in så är det antagligen whitelist på, alt. att dom har fel mods.

det är inte så att du bara startar ett singleplayer spel sen open to lan?
kör du en dedikerad server?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

kan dina kompisar pinga din server?, om dom lyckas att pinga den men inte kommer in så är det antagligen whitelist på, alt. att dom har fel mods.

det är inte så att du bara startar ett singleplayer spel sen open to lan?
kör du en dedikerad server?

ingen kan joina längre inte ens jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

ingen kan joina längre inte ens jag

starta servern sedan ta en printscreen när den har startat upp helt å hållet.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av varmmacka:

ingen kan joina längre inte ens jag

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

På min egna dator

Har du kollat din brandväg på din egna dator. Har bara kört bukkit på linux datorer. Sen rekomenderar jag att du censurerar din IP som du skrev längre upp i tråden

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

starta servern sedan ta en printscreen när den har startat upp helt å hållet.

Men hur tar man en prinscreen?

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Har du kollat din brandväg på din egna dator. Har bara kört bukkit på linux datorer.

Ok. Förlåt om jag är tjatig men hur kollar man brandväggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

Men hur tar man en prinscreen?

tryck på printscreen knappen på tangentbordet, öppna paint och klistra in, spara som, ladda upp, länka bild

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

Men hur tar man en prinscreen?

Du kan antingen trycka på knappen printscreen annars så kan du använda verktyg som gyazo eller skärmklippverktyg som jag tror är inbyggd i windows

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

Det stod "Success: I can see your service on 213.101.19.103 on port" Jag vet inte vad som menas med det? Men tack antar jag.

Ah okej. Men har du provat guiden, så att det inte är något i brandväggen som blockeras?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

Ok. Förlåt om jag är tjatig men hur kollar man brandväggen

Kör den här kommandot
i cmd
"NetSh Advfirewall set allprofiles state off"
Sen när du har gjort det testa och se om dina kompisar kommer in gör dom det skriv in det här kommandot

"NetSh Advfirewall set allrprofiles state on"

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Ah okej. Men har du provat guiden, så att det inte är något i brandväggen som blockeras?

Nej. Jag tror att jag löser det snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av varmmacka:

Nej. Jag tror att jag löser det snart

Som jag skrev längre upp med kommandona så det enna stänger av windows brandvägen och den andra startar den för kan dom connecta när den är avstängd då vet du att det är brandväggen.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Skrivet av Sandia:

Som jag skrev längre upp med kommandona så det enna stänger av windows brandvägen och den andra startar den för kan dom connecta när den är avstängd då vet du att det är brandväggen.

Jag vet jag har testat men det fungerar inte Jag får ine min server till att fungera så jag tror inte att jag behöver någon mer hjälp...

Permalänk
Medlem

För att uppdatera lite så har jag kollat lite på det nu. Portforwardingen ser bra ut tycker jag, och vi har testat att köra med brandväggen avstängd. Men då får vi "java.ner.ConnectException: Connection refused: no further information" när vi ansluter externt, och om vi ansluter till 127.0.0.1 så fick jag fram "authentication servers are down. please try again later sorry" tillslut. Testat med både whitelist och onlinemode på respektive av.