Permalänk
Medlem

Nytt Gaming Tangentbord

Tjena!
Har nu haft mitt razer blackwidow chroma i ungefär två år men börjar nu ge sig och jag skulle behöva ett nytt tangentbord.
Frågan är bara vilket just av att det finns så extremt många så skulle jag vilja veta vilka ni tycker är bra och dåliga.

Det som dock måste finnas på tangentbordet är följande:

  • Snabb reaktionsförmåga då jag inte tycker att mitt blackwidow har haft tillräckligt bra reaktionsförmåga och skulle vilja ha ett tangentbord som reagerar så snabbt som möjligt.

  • Röd led, helst RGB led men funkar med vanlig röd led med.

  • Helst inga macroknappar, går om det är som på mitt blackwidow en rad bredvid ctrl, shift, caps, tab men inte fler än en rad.

  • Numpad måste finnas på.

Priset kvittar så länge det är under 2000:-

Har kollat på detta tangentbord men vet inte om det är bra eller inte och om det finns något som kanske är bättre?
http://xtrfy.com/product/xg-k2-r-rgb/

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar corsair strafe eller strafe rgb.
Har strafe själv

Permalänk
Medlem

@CryTec07: ta en titt på corsair k70 mx speed med aktiveringspinkt på 1.2mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag rekomenderar corsair strafe eller strafe rgb.
Har strafe själv

Skrivet av 76FELIX:

@CryTec07: ta en titt på corsair k70 mx speed med aktiveringspinkt på 1.2mm

Så jag antar att det är corsair som jag ska titta på istället för xtrfy tanke på att båda har rekommenderat det?

Permalänk
Medlem

@CryTec07: ja, jag har det inte men har läst mycket och tästat, dom skall ha bra kvalité, testade mx speed på DJ och dom är skönare än mitt razer blackwidow chroma som är fantastiska

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@CryTec07: ja, jag har det inte men har läst mycket och tästat, dom skall ha bra kvalité, testade mx speed på DJ och dom är skönare än mitt razer blackwidow chroma som är fantastiska

Reagerade de snabbare än ditt blackwidow då och var det mycket skillnad eller typ samma?

Permalänk
Medlem

Om du vill ha något av genuin kvalité skulle jag rekommendera Vortex Pok3r eller Ducky One (full eller TKL) eller Filco Majestouch-2... Men om du vill ha något "gamer" brand så är Corsair och CoolerMaster hyfsade.

Skillnaden mellan "vanliga" MX-brytare, Razers Greetech med lägre aktueringspunkt samt Corsairs "MX Speed" är förövrigt extremt minimal.

Permalänk
Medlem

@CryTec07: mx speed har en aktiveringpunkt på 1.2 mm och Razer 1.7mm om jag inte minns fel, så en halv millimeter, en åttondel av att bottna den som ligger på 4mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@CryTec07: mx speed har en aktiveringpunkt på 1.2 mm och Razer 1.7mm om jag inte minns fel, så en halv millimeter, en åttondel av att bottna den som ligger på 4mm

Greetech (Razer) Grön/Orange ligger på 1.9mm ± 0.4mm.

Permalänk
Medlem

Det främsta du borde kolla på (och som avgör merparten av användarupplevelsen) är vilken brytare du gillar. Är det blåa brytare Blackwidow?

Visa signatur

CPU: Q8400 @ 3,3Ghz | Kylare: ASUS Silent Knight II| MB: ASUS P5P43TD PRO | RAM: Corsair XMS3 2x4GB DDR3 PC3-10600 @ 1600MHz| GPU: MSI GeForce GTX 460 1GB OC+ | PSU: Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av werkan:

Det främsta du borde kolla på (och som avgör merparten av användarupplevelsen) är vilken brytare du gillar. Är det blåa brytare Blackwidow?

Jag föredrar röda brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryTec07:

Jag föredrar röda brytare

RGB

  • Corsair K70 LUX RGB

  • Coolermaster Masterkeys Pro L RGB

Icke-RGB men väldigt hög byggkvalité

  • Filco Majestouch-2

  • Ducky One Black

  • Das Keyboard 4