Permalänk
Medlem

Ny mus

Hej!
Jag skall köpa ny mus och har kollat på razer dethadder chroma/elite, steelseries rival 300/700, zowie fk och ec
Lirar cs och OW
Jag har några frågor:
Går det att stänga av accelerationen på dethaddern?
Har zowie mössen någon accelration?
Är det värt dom pengarna att gå upp till rival 700 istället för 300?
Funkar alla sensorer bra på en razer goliathus speed?
Kom gärna med andra förslag

Permalänk
Medlem

Logitech G402, var nervös när jag beställde men den är gudomlig!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Möss är bland det svåraste att rekommendera då passformen är grymt subjektiv men Logitech har enligt mig lyckats med sina senaste tillskott vad gäller passform\hårdvara. Gillar du steelseries/zowie så kan G403 eventuellt vara den mest passande.

G Pro Gaming
https://www.youtube.com/watch?v=Y52gOAzNSAU

G403 Wired/Wireless
https://www.youtube.com/watch?v=ogzOpkM_ouo

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem

Är det någon som bet hur man programerar knapparna på zowie mössen.
Har inte kollat på logitechnför domvärkar ganska dyra och ser väldigt obekväma ut
Skall på dh och hade tänkt testa olika där

Permalänk
Medlem

De ser konstiga ut men G402 är det bästa jag köpet jag gjort, förutom med mina QH90s. Testa på DH så ser du själv

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

G303.... bästa i världshistorien... för claw/finger.

Permalänk
Medlem

Föredrar inte trådlös mus, vilken logitech rekommenderar ni som inte e trådlös

Permalänk
Medlem

@hejsann: ok, men jag kör Palm gräpp

Permalänk
Medlem

Jag kör palm på min G402, ej trådlös. Musen generellt sett är trevlig, den sitter bra och har mycket knappar (inte för mycket) som kan programmeras till det man vill. Har du möjlighet att testa den på plats så gör det!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Har haft ett par olika möss och har gått från Logitech möss till andra märken och sedan nu senast tillbaka till Logitech igen. Tycker att Logitech antagligen gör de bäst konstruerade mössen på marknaden. Har haft dessa möss i följd, Logitech 518, ace of Sweden edge 3200, R.A.T.9, Zowie FK1, Logitech G900. Har varit nöjd med alla förutom R.A.T.9 musen då sensorn kunde balla ur ibland. Edge 3200 tycker jag också om och använder den fortfarande till laptopen. FK1 är en av de bästa mössen jag använt, enkel att använda med endast en dpi knapp på undersidan och utan mjukvara. Men föredrar trådlöst och skaffa istället Logitechs nuvarande flaggskepp G900 som är den bästa musen jag använt.

Så ifall du inte vill lägga allt för mycket så skulle jag rekommendera en Zowie alternativt Logitech mus, för att bestämma vilken modell så får du åka och testa dom själv ^^. Skulle vilja rekommendera en edge 3200 för palmgrip men den säljs inte längre samt att sensorn med dagens mått inte är så het längre.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

@BrainDrain56: hur ställer man in extra knapparna på zowie?

Permalänk
Skrivet av 76FELIX:

@koffe12: hur ställer man in extra knapparna på zowie?

Det går endast att ställa in polling rate, lift distance, dpi samt om man är höger eller vänsterhänt (alltså så går det endast använda två sidknappar samtidigt även om det finns två på varje sida). Dessa inställningar ställs in med olika knapp kombonationer.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

@BrainDrain56: ok, jag tror att ifall jag köper zowie så köper jag ec-1/2 a

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

G303.... bästa i världshistorien... för claw/finger.

Har du haft några andra, t.ex. Logitech G9 och kan jämföra? Jag har två G9X kvar, en ny i kartong, men har en Corsair Raptor M45 till min bärbara som jag är hyfsat nöjd med. Den har givetvis slutat tillverkas också...

Permalänk
Skrivet av 76FELIX:

@koffe12: ok, jag tror att ifall jag köper zowie så köper jag ec-1/2 a

Tror att det endast ska vara formen som skiljer sig mellan Zowie mössen så det jag skrev borde stämma för den modellen också :).

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Har du haft några andra, t.ex. Logitech G9 och kan jämföra? Jag har två G9X kvar, en ny i kartong, men har en Corsair Raptor M45 till min bärbara som jag är hyfsat nöjd med. Den har givetvis slutat tillverkas också...

Funderat på båda förut (de är ganska smala baktill) och haft många möss men inte dom 2 pga av att jag kört min ->a4tech-skalmoddade-imo 1.1a mus i flera år.

Anledningen till g303 (förutom bästa sensorn) är att formen passar bra för lillfingret bakåt (claw).
Håller man så passar det inte med fet bakdel som många möss har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Hur ställer man in extra knapparna på zowie?

Du kan alltid köra autohotkey eller nått liknande för macros/scripts.
Det är mycket bättre än att lita på nå skräpig programvara som mustillverkaren skickar med.

Jag kör en EC2-A som jag köpte för att de sas att sensorn ska vara hög kvalitet.
Att den kommer utan programvara ser jag som ett plus.
Det som jag sett folk klaga om den musen är att sidoknapparna inte har samma switch som main knapparna. Men efter att ha haft denna ett bra tag nu så skulle jag säga att sidoknapparna e sköna. De e en vanesak.
DPI ställer man in med en knapp på undersidan av musen. Jag ser ingen anledning att ändra på polling rate. Men det går att ställa in polling rate med en knappkombination o en inkopplingsritual.

I slutändan handlar musval om vad man tycker e skönt i handen och val av extraknappar, scroll, typ av sladd osv.
Jag har polare som svär sinna liv vid logitech möss.
Ett tips är att undvika razer om du inte får ett jävligt bra pris. De e slit-o-släng produkter.

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn: jag har bara en Gamdias ourea att jämföra med och den är väldigt liten

Permalänk
Medlem

@lizzard8: vad är autohotkey?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

@Sveklockarn: jag har bara en Gamdias ourea att jämföra med och den är väldigt liten

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar?

Min fråga var riktad till @hejsann angående om C303 var jämförbar med Logitech G9/G9X. Har du haft en av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Vad är autohotkey?

AutoHotkey
Det är ett program som kör i bakgrunden som man i detta fall kan använda till att binda knappar på mus/tangentbord till villka actions man vill. Tex knappkombinationer, macros, scripts, program osv. Oändliga möjlighter. Ett mycket kompetent program som kan ersätta godtycklig mustillverkares macro/hotkey program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lizzard8:

AutoHotkey
Det är ett program som kör i bakgrunden som man i detta fall kan använda till att binda knappar på mus/tangentbord till villka actions man vill. Tex knappkombinationer, macros, scripts, program osv. Oändliga möjlighter. Ett mycket kompetent program som kan ersätta godtycklig mustillverkares macro/hotkey program.

Ok, kanske något att kolla på om man köper zowie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainDrain56:

Så ifall du inte vill lägga allt för mycket så skulle jag rekommendera en Zowie alternativt Logitech mus, för att bestämma vilken modell så får du åka och testa dom själv ^^. Skulle vilja rekommendera en edge 3200 för palmgrip men den säljs inte längre samt att sensorn med dagens mått inte är så het längre.

Jag kan rekommendera QPAD OM-75 om man gillar palm grip och inte har för små händer: https://www.inet.se/produkt/6101568/qpad-om-75#specs

Bra pris är det också.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Kör claw på min Steelseries Rival 300, älskar denna mus!

Permalänk
Medlem

Woop-woop! Det lokala Teknikmagasinet visade sig ha två något slitna men oöppnade kartonger med Raptor M45.

Permalänk
Medlem

Åkte till dh igår och tästade ock köpte en rival 300 .

Tack för alla svar!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grattis till ditt köp. Tills nästa gång kan jag väldigt varmt rekommendera finalmouse, bästa jag varit med om! Dyrt dock, men smakar det så kostar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooldz:

Grattis till ditt köp. Tills nästa gång kan jag väldigt varmt rekommendera finalmouse, bästa jag varit med om! Dyrt dock, men smakar det så kostar det

Tack, blir kanske en zowie nästa gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@76FELIX: Vilka möss var det du testade? Varför föll du för Rival 300? Älskar du den fortfarande eller har någon nackdel dykt upp nu när du använt den i 3 veckor?

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

@Justin91: jag tästade någon asus, någon gigabyte, en corsair jag inte mins vad den heter, rival 300, rival 700, rival 100, dethadder, zowie ec-1a och zowie ec-2a. Jag föll för rival 300 mest på grund av priset för annars hade detnog blivit en zowie ec-1a. Jag är inte alls lika nöjd med den nu för att skrollet har börjat knorra och sidoknapparna går inte trycka snabbt efter varan på. Nej jag
Älskar inte den fortfarande, men formen är bra