Permalänk
Medlem

Vit skjorta och...

Tänkte be om hjälp angående vad jag ska ha på mig i jul.
Jag tänkte att jag skulle ha en vit skjorta, har ett par ljusgråa kostymbrallor jag kanske tänkte ha till denna. Men vad ska jag ha mer? Tänkte mig en slips och tröja, men färger? v-ringad? o-ringad? färg på slips? etc etc etc.
Vad tycker ni modeorakel?
Är även helt öppen för att köpa nya byxor

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Ljusa byxor kräver mörk skjorta. Det har min fru bankat in igenom åren
Om du skall ha slips, så fungerar det bäst med kavaj.
Gillar ej slips själv.
Vringad tröja fungerar bäst med skjorta.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Skall du ut på finmiddag eller är det typ bara med familj?

Själv försöker jag varje år att se så "ful" ut som möjligt. Typ en hemsk julslips / fluga (om skjorta) eller tröja .

Tycker hur som att vit skjorta går fint med ljusgråa byxor (eller kostym) samt ljusbruna skor. En julröd slips på det sen bara.

Exempelbild
Exempelbild

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Skall du ut på finmiddag eller är det typ bara med familj?

Själv försöker jag varje år att se så "ful" ut som möjligt. Typ en hemsk julslips / fluga (om skjorta) eller tröja .

Kanske ska dra på sig ett par sunkiga "mjukis"-byxor och en svart t-shirt med lite färgfläckar på

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tycker det är snyggt med lite kaxiga jeans som är lite slitna (inte ripped) på vissa ställen tillsammans med vit skjorta och vita skor, Gärna lite blå nyanserade jeans.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Tänkte be om hjälp angående vad jag ska ha på mig i jul.
Jag tänkte att jag skulle ha en vit skjorta, har ett par ljusgråa kostymbrallor jag kanske tänkte ha till denna. Men vad ska jag ha mer? Tänkte mig en slips och tröja, men färger? v-ringad? o-ringad? färg på slips? etc etc etc.
Vad tycker ni modeorakel?
Är även helt öppen för att köpa nya byxor

Egenknuten svart fluga såklart!
Sedan när det gått en stund, drar du ut den och låter den hänga fint så alla kan se att du kan knyta fluga

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

varför inte ta en kostym väst om du inte vill ha kavaj? Schysst fluga eller slips funkar ju då. Lite ledigt, men ändå uppklätt.

Permalänk
Medlem

Vit skjorta, mörka byxor helst (ljusa kan funka beror lite på färger och nyanser) om du ska ha slips, jag skulle även ha väst eller en v-neck över, en lös slipps ser ofta bara fel ut enligt mig.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

En fin eller rolig julslips är ju alltid klockrent på julträffen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2