Nvidia bekräftar Geforce GTX 1080 Ti – användare med GTX 980 Ti får förtur

Permalänk
Medlem

NVIDIA is also planning to announce a new service for GeForce users known as Club GeForce Elite. The service will be subscription based with a price of $10 US per month and would gain GeForce users with free goodies in the form of games, hardware discounts, in-game items, early beta access for games, invitations to GeForce events, GeForce PC cloud service and a lot more.

Nvidia fortsätter o mjölka sina kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Vem fan sa att jag litar på Nvidia? Att jag säger att jag totalt inte litar på AMD är ju knappast densamma som att säga att jag litar på Nvidia. Vilket jävla falsk dikotomisk argument det där var.

Som jag skrev till en annan i mitt inlägg:
Du implicerar det rätt hårt eftersom det är det enda reella alternativet. Varför peka ut ett (av endast två) bolag annars?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Som jag skrev till en annan i mitt inlägg:
Du implicerar det rätt hårt eftersom det är det enda reella alternativet. Varför peka ut ett (av endast två) bolag annars?

Hade du reagerat om han hade skrivit Nvidia istället för AMD?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

NVIDIA is also planning to announce a new service for GeForce users known as Club GeForce Elite. The service will be subscription based with a price of $10 US per month and would gain GeForce users with free goodies in the form of games, hardware discounts, in-game items, early beta access for games, invitations to GeForce events, GeForce PC cloud service and a lot more.

https://uploads.disquscdn.com/images/bac6aa263d4462ae5eef37567426e44ba7ada20aece795501229fee5561a0fab.jpg
Nvidia fortsätter o mjölka sina kunder

Öhhh va?

På vilket sätt är detta att mjölka, tjänsten är ju helt frivillig, eller tillhör du "generation gratis" där ingenting får kosta?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Word. Jag kommer nog aldrig acceptera såna ockerpriser till grafikkort. GTX 1070 från Tyskland för 399€ är ungefär var smärtgränsen går för mig, då har jag ändå bra med pengar sparat men är en princip grej att inte betala såna sjuka summor i hårdvara som föråldras så fort dessutom oberoende av vad jag för inkomster.

Bara att jämföra, vad kostar en konsoll t.ex. och hur lång livslängd den har? Nej, GPU priserna har stigit alltför mycket i höjden, borde vara ca 6500 kr max för det allra snabbaste som det var några år sen. (Limited Edition och sånt kan ju finnas kvar men som "Ti" modellerna som ändå hör till basmodellerna idagsläget och är i prisklassen typ 7500 - 8500 kr eller så är nog inte acceptabelt men som sagt det är ju kunderna som definerar vad som säljs och är lite förvånad hurpass många väljer ändå att betala typ priset utav en dator i ett enda grafikkort.

Den sämsta anställningen man kan ha måste vara på ett företag som utvecklar och säljer GPU och CPUer.
Börjar du din anställning där får du kallt räkna med INGEN löneökning på ~15-20år.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är nästan inom fel marginaler, du märker ingen skillnad.
sen klockar 1060 mycket bättre.

Varför märker man ingen skillnad?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Som jag skrev till en annan i mitt inlägg:
Du implicerar det rätt hårt eftersom det är det enda reella alternativet. Varför peka ut ett (av endast två) bolag annars?

Implicerar absolut inget, det är din egen (konstiga) tolkning. AMD är inte ett bolag man kan lita på, det har dom bevisat förut flera gånger om. Det har absolut inget med Nvidia att göra. Spelar ingen roll om du har ett, två, tre eller fyra bolag som är i konkurrens, det vi snackade om var AMD, inget annat bolag. Och om vi talar om AMD, så är det helt enkelt så att de har en historik av att hypa saker och sedan inte kunna leverera.

Konstiga falska dikotomier och gnäll om halmgubbar, du borde se över ditt retoriska förråd.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har hela tiden siktat in mig på 1080ti men nu vill jag gärna avvakta vega för att se lite oberoende tester.. Hoppas att kampanjen räcker så långt. Sen undrar jag lite i vilket skick korten behöver vara i. Har ju block på mitt nu. Jobbigt och montera tillbaka den gamla luftkylaren

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Sååå... ännu ingen fullstor GP102 i sikte. Jag tror att Volta är långt borta.

Detta är ju fullkomligt genialt av NVidia. Inte nog med att de låser in folk till sitt märke (inte för att det egentligen behövs, men för säker kan man inte vara) och i princip stänger ute AMD från entusiastmarknaden, man tvingar konsumenter i de lägre klasserna att köpa nytt istället för att fynda något begagnat.
Intressant att ni eldar halmgubbar och hellre litar på NVidia.

Glöm Bulldozer, deras dåvarande marknadschef ljög rätt och slätt och de visade nästan inga siffror på förhand. Idag är situationen en helt annan. Bulldozer var undantaget, inte regeln.

Du implicerar det rätt hårt eftersom det är det enda reella alternativet. Varför peka ut ett bolag annars?

Spelar ingen roll, folk köper ändå inte AMD.

För att sådana uttalanden säger att amn inte är intresserade av konkurrens, bara lägre priser från Nvidia. Nvidia är inte korkade, de vet att det finns tjogvis med fok som köper Nvidia oavsett pris. Bara om folk faktiskt köper något annat kan det bli förändring. Folk tror att de kan utsluga Nvidia, men Nvidia är de som ständigt utslugar sina kunder.

Bra summerat, skönt att man inte är ensam.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av GilbertG:

För att sådana uttalanden säger att amn inte är intresserade av konkurrens, bara lägre priser från Nvidia. Nvidia är inte korkade, de vet att det finns tjogvis med fok som köper Nvidia oavsett pris. Bara om folk faktiskt köper något annat kan det bli förändring. Folk tror att de kan utsluga Nvidia, men Nvidia är de som ständigt utslugar sina kunder.

Ah det är så himla komiskt....som folk som ska bli förhörda tror dem kan överlista en förhörskommisarie med 10 års erfarenhet....

....Undrar just om styrelsen sitter på mötet o nån ny säger. "Höja priserna..? Men tänk om folk köper AMD istället? Alla: "HAHAHAHAHAAA!!!"

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade du reagerat om han hade skrivit Nvidia istället för AMD?

Kanske inte, eftersom AMD faktiskt gjort mer för brukarnas intresse och att den allmänna opinionen är starkt viktad till Nvidias fördel ganska oavsett produkterbjudanden. Som exempel har 3,5GB-skandalen försvarats som en feature i bästa Apple-anda av en del. Jag strävar efter balans i det mesta och håller därför oftast på underdogen. Men lögner är aldrig något jag stöder.

Skrivet av Mithras:

Implicerar absolut inget, det är din egen (konstiga) tolkning. AMD är inte ett bolag man kan lita på, det har dom bevisat förut flera gånger om. Det har absolut inget med Nvidia att göra. Spelar ingen roll om du har ett, två, tre eller fyra bolag som är i konkurrens, det vi snackade om var AMD, inget annat bolag. Och om vi talar om AMD, så är det helt enkelt så att de har en historik av att hypa saker och sedan inte kunna leverera.

Konstiga falska dikotomier och gnäll om halmgubbar, du borde se över ditt retoriska förråd.

Det är klart det implicerar det, eftersom det bara finns två aktörer på marknaden. Är den ena absolut inget att lita på betyder det implicit att det är den andre man får ge sin tilltro till om man är intresserad av ett grafikkort.

Halmdockeargumentationen att AMD hypar och underförstått ljuger som en borstbindare svär är jag så trött på. Det är ett relativistiskt lögnaktigt svammel som matas på i evighet utan att backas upp så att det etableras som en allmänt vedertagen sanning. "Ingenting är sant och allting är möjligt." Jag blir vansinnig på sådan retorik.

Skrivet av Campaigner:

Ah det är så himla komiskt....som folk som ska bli förhörda tror dem kan överlista en förhörskommisarie med 10 års erfarenhet....

....Undrar just om styrelsen sitter på mötet o nån ny säger. "Höja priserna..? Men tänk om folk köper AMD istället? Alla: "HAHAHAHAHAAA!!!"

Jag har sett en slide från en några år gammal presentation riktad till datortillverkare från Nvidia där de förklarade varför tillverkarna skulle välja Nvidia, och där stod på en punkt ungefär att Nvidia alltid säljer oavsett. Jag kommer inte ihåg vart, så du får lita på mitt ord helt enkelt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av GilbertG:

Som jag skrev till en annan i mitt inlägg:
Du implicerar det rätt hårt eftersom det är det enda reella alternativet. Varför peka ut ett (av endast två) bolag annars?

Va fan spelar det för roll om man inte litar på ett bolag? så automatiskt litar jag på Nvidia?

Jag litar fan inte på ett enda bolag jag litar på fakta rakt igenom skiter fullständigt va för löften företag gör.

Men AMD är långt ner på trust listan kan jag säga.

"Det är klart det implicerar det, eftersom det bara finns två aktörer på marknaden. Är den ena absolut inget att lita på betyder det implicit att det är den andre man får ge sin tilltro till om man är intresserad av ett grafikkort."

Sämsta jävla argument jag sett på länge.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Lägg till även att HD 7970 kostade $50 mer än GTX 680 och att då vid den tidpunkten "bara" var 20% snabbare än GTX 580 (Fermi).

Notera dock att 7970 kostade mer för de köptes i bulk av sk Bitcoin miners, då Nvidia korten hade inget alls att sätta i denna kategorin. Köpte själv 2 st till just detta och de betalade faktiskt sig själv. Så när dessa kort sedan såldes begagnade hade jag både haft kort som fungerade i 5 år, men också fick betalt ca 1000kr per kort för att ha dem i 5 år... mao, 2000kr i vinst.

Därför steg priserna på 7970, och även på 290 initialt.

Men jag förstår de som valde 680 vid tillfället, då AMD hade drivrutins problem pga helt ny arkitektur. De som dock valde 7970 fick värde för sina pengar dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Vad är nästa grejen? pre-order bonus och exklusivt DLC?

"Pre-order NOW and get a GAMING fancurve!"

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

"Pre-order NOW and get a GAMING fancurve!"

And if you Pre-order within 48 hours, we will throw in this printed manual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

NVIDIA is also planning to announce a new service for GeForce users known as Club GeForce Elite. The service will be subscription based with a price of $10 US per month and would gain GeForce users with free goodies in the form of games, hardware discounts, in-game items, early beta access for games, invitations to GeForce events, GeForce PC cloud service and a lot more.

https://uploads.disquscdn.com/images/bac6aa263d4462ae5eef37567426e44ba7ada20aece795501229fee5561a0fab.jpg
Nvidia fortsätter o mjölka sina kunder

Och snart kommer abbonemang med drivrutinsuppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Skitpumpar vet jag inte, jag har en och har inte haft några problem.

Det faktum att det är ett "stock" kort med vattenkylning inkluderat för 7500 kan jag tycka är billigt om man ser till vad det kostar att modda ett kort med vattenkylning och hela köret.

Dröm vidare om att du får ett Nvidia kort med den utrustningen för 7500, möjligtvis ett med en standard fläkt.

lägger hellre på 800kr och får ett riktigt vattenblock förmonterat, istället för nån halvkass "all in one vattenkylning" på grafikkortet.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Citrona:

lägger hellre på 800kr och får ett riktigt vattenblock förmonterat, istället för nån halvkass "all in one vattenkylning" på grafikkortet.

Mm exakt så!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va fan spelar det för roll om man inte litar på ett bolag? så automatiskt litar jag på Nvidia?

Jag litar fan inte på ett enda bolag jag litar på fakta rakt igenom skiter fullständigt va för löften företag gör.

Men AMD är långt ner på trust listan kan jag säga.

"Det är klart det implicerar det, eftersom det bara finns två aktörer på marknaden. Är den ena absolut inget att lita på betyder det implicit att det är den andre man får ge sin tilltro till om man är intresserad av ett grafikkort."

Sämsta jävla argument jag sett på länge.

Tack,nu slipper jag svara honom.Instämmer speciellt i det sista du skrev.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Om jag inte litar på Intel så måste det per automatik innebära att jag litar på AMD? Om jag inte litar på Donald Trump så litade jag på Hillary Clinton?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Fast det går ju helt enkelt inte att jämföra begagnade korts priser med nya.
Det finns flera faktorer som gör begagnat-köp jobbiga.

1. Köper du på distans så litar du helt och hållet på säljaren och kan bli blåst hur lätt som helst, då blir det helt plötsligt inte så prisvärt för plånboken.
2. Garanti-tiden gäller ej längre för vissa butiker och tillverkare.
3. Det tar tid att leta upp och buda på annonser, tid är pengar för vissa.

Dessutom är det ju inte som att GTX 1070 inte finns att köpa begagnat heller om än lite dyrare än GTX 980 Ti.
Och under vissa reor så kan man hitta GTX 1070'n en bit under 4K, till exempel nu under Black Friday som var.

1. Kolla marknaden för tex 980ti de finns över hela landet så ingen "tvång" att köpa på distans ifall man inte vågar.
2. sällan problem med garanti hos de(alla) flesta butiker.
3. tid är pengar för vissa säger du själv, med andra ord är begagnadmarknaden knappast för dem. Dessa "tid är pengar" individier lär ju trolien köpa nytt oavsett. Om tid nu är pengar lär ju inte heller dessa individer sitta och leta eller vänta efter diverse reor där allt gott ändå tar slut på sekunden.

Skrivet av Bloodstainer:

Fast, du antar att
A. de som faktiskt äger 980 ti kommer alla sälja dom, och

B. att 980 ti är det enda kortet på 2:nd hand marknaden.

Jag antar:
De flesta som säljer sina kort uppgraderar troligen till fetare kort
A: Om de kan hyffsat pris för deras kort plus att de får köpa kortet före alla andra så lär de slå till.

B: 980ti är inte enda kort men vem är det som säger att NVIDIA kommer endast ha denna "sale" for 980ti, När de inser att intresset är stort lär det inkludera flertalet kort, kanske hela deras sortiment.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

980ti användare får förtur ja, det va ju kul för dom som siktar på ett founders edition kort.

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Jag antar:
De flesta som säljer sina kort uppgraderar troligen till fetare kort
A: Om de kan hyffsat pris för deras kort plus att de får köpa kortet före alla andra så lär de slå till.

B: 980ti är inte enda kort men vem är det som säger att NVIDIA kommer endast ha denna "sale" for 980ti, När de inser att intresset är stort lär det inkludera flertalet kort, kanske hela deras sortiment.

Många behåller sina 980 ti för att de fortfarande duger.

Och nej jag tror inte alla som sitter på ett 980ti skulle vilja köpa ett nytt 1080ti direkt heller. Precis som att alla som säger 980ti inte hoppade upp direkt från 780ti heller. Grafikkortsuppgradering sker sällan en gång per generation, de väntar snarare 2-3 generationer när de gäller folk som har högprestandakort

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Många behåller sina 980 ti för att de fortfarande duger.

Och nej jag tror inte alla som sitter på ett 980ti skulle vilja köpa ett nytt 1080ti direkt heller. Precis som att alla som säger 980ti inte hoppade upp direkt från 780ti heller. Grafikkortsuppgradering sker sällan en gång per generation, de väntar snarare 2-3 generationer när de gäller folk som har högprestandakort

Var någonstans skriver jag att korten inte duger eller att alla ska sälja sina kort?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Var någonstans skriver jag att korten inte duger eller att alla ska sälja sina kort?

Du påstod att det här "trade-up" grejen skulle ha med tillräckligt många för att påverka andra handsmarknaden. Vilket jag inte håller med om.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Du påstod att det här "trade-up" grejen skulle ha med tillräckligt många för att påverka andra handsmarknaden. Vilket jag inte håller med om.

Förstår inte riktigt vad du yrar om men du får gärna citera var någonstans jag har skrivit att ALLA ska sälja sina kort eller att 980ti inte duger.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Och själv så drog man nitlotten genom att köpa 980 på release för födelsedagspengarna, och nån månad efter så kom Ti modellen.. Får vi nåt för att vi köpte "värstingkortet" och blev lurade?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Och själv så drog man nitlotten genom att köpa 980 på release för födelsedagspengarna, och nån månad efter så kom Ti modellen.. Får vi nåt för att vi köpte "värstingkortet" och blev lurade?

980 Ti släpptes väl 8,5 månader efter 980?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Och själv så drog man nitlotten genom att köpa 980 på release för födelsedagspengarna, och nån månad efter så kom Ti modellen.. Får vi nåt för att vi köpte "värstingkortet" och blev lurade?

Varför hittar du på?
980 släpptes i September och 980Ti i Juni.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Och själv så drog man nitlotten genom att köpa 980 på release för födelsedagspengarna, och nån månad efter så kom Ti modellen.. Får vi nåt för att vi köpte "värstingkortet" och blev lurade?

Sweclockers recension för GTX 980 kom den 19 September 2014, och för GTX 980 Ti den 1 Juni 2015, och Sweclockers släpper recensionerna så fort NDA:n tillåter. Det var alltså nästan 8,5 månad emellan, så om du köpte GTX 980 på release-dagen så han du nyttja ditt kort i mer än "nån månad" innan GTX 980 Ti släpptes.
Eller så ljuger du om att du köpte det vid release.

Att GTX X80-korten släpps i Ti-version var dessutom inte nytt för 900-serien (GTX 780 Ti), så ser inte hur du kan påstå att du blev "lurad".
Det kommer alltid något nytt om man är villig att vänta tillräckligt länge i hårdvarubranschen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.