Permalänk
Medlem

.dmp fil

Hej har en fråga angående .dmp filer.

Jag har installerat ett trumprogram men när jag laddar en expansion med andra ljud så crashar programet.
Jag har varit i kontakt med support och dom vill att jag skicka crash filerna (.dmp) då en programmerare ska kolla på vad det är som gör så att programmet crashar.

Min fråga är då. eftersom jag är grönare än grön på just det här MEN är det på något sätt osäkert eller skadligt för mig att dela med mig av dom här filerna? Går det att utvinna någon slags information som kan vara skadlig.

Som sagt är grön på detta och osäker så vill vara på den säkra sidan.
*Klarar av att bli dumförklarad :D*

Med vänlig hälsning

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem

En sådan dumpfil ska inte innehålla annat än hur omgivningen för programmet såg ut i ögonblicket då det kraschade. Jag har svårt att tro att det finns något där som används för att skada dig, det är dessutom rätt vanligt att göra så och framför allt, ibland det enda sättet att faktiskt hitta vad det beror på. Nej, säjer jag spontant... nej det är ingen fara, kör bara.

Sedan, har du windows 10 på din dator... har du apple eller android, kanske facebook? Där har du saker som samlar information om dig, dom vet mer eller mindre allt du håller på med.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

En sådan dumpfil ska inte innehålla annat än hur omgivningen för programmet såg ut i ögonblicket då det kraschade. Jag har svårt att tro att det finns något där som används för att skada dig, det är dessutom rätt vanligt att göra så och framför allt, ibland det enda sättet att faktiskt hitta vad det beror på. Nej, säjer jag spontant... nej det är ingen fara, kör bara.

Sedan, har du windows 10 på din dator... har du apple eller android, kanske facebook? Där har du saker som samlar information om dig, dom vet mer eller mindre allt du håller på med.

Tackar för svar! Ja man är ju rökt iallafall absoult. Men det känns ju iallafall bättre att ha frågat
God jul på dig!

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI