Permalänk
Medlem

Mad Max Directx 11?

Hej! om det står att ett spel behöver directx 11 som T.ex Mad Max och man har directx 12 gör det något eller betyder det bara att man måste minst ha directx 11? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du ett grafikkort som klarar 12 så klarar de 11, ingen fara Normalt är att du klarar typ alla under det du har med.
Dock är det ju skillnad på kort och kort, att spelet kan starta betyder inte att det kör bra osv

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Okej. problemet är när jag starta Mad Max så står det madmax.exe har slutat att fungera. jag har sökt på intenet och hittat att det kan va directx som är problemet så jag tittade vad jag hade och jag har directx 12. har uppdaterat alla drivrutiner osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojens:

@Ferrat: Okej. problemet är när jag starta Mad Max så står det madmax.exe har slutat att fungera. jag har sökt på intenet och hittat att det kan va directx som är problemet så jag tittade vad jag hade och jag har directx 12. har uppdaterat alla drivrutiner osv.

Testat att verifiera spelfilerna? Kanske har blivit något knas vid installationen.

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

@RaxXeZ: Det har jag tyvärr redan gjort ):

Permalänk
Medlem

Okej vad har du för graikkort, cpu m.m.
Får du upp något felmeddelande?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat:
PC Spec; GeForce GTX1060,Core i7-6700HQ,16GB RAM,128GB SSD,1TB
64-bitars

Det felmeddelandet jag får är bara madmax.exe har slutat fungera och kommer att stängas.

Permalänk
Medlem

@Rojens:
Okej, ja det ska ju klara det utan problem.
Har du något antivirus eller så? verkar som att Mad Max kan ha strul med det.
testa även att slå av steam overlay om du använder det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: använder Norton

Permalänk
Medlem

@Rojens:
testa slå av det och starta spelet och se om det fixar problemet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Fungerade ej stängde av norton och steam overlay ):

Permalänk
Medlem

Ah :/
Har du testat att ta bort allt och installera om det?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Provat senaste drivrutinerna för ditt grafikkort eller äldre än de du redan har? Fungerar andra spel bra och det enbart är detta spel som ger dessa problem?

Permalänk
Medlem

@anon5930: jag har uppdaterat alla drivrutiner och avinstallerat/installerat spelet och det funkar ej. bara det spelet som inte funkar.