Bygg hus med Mulle Meck bugg?

Permalänk
Medlem

Bygg hus med Mulle Meck bugg?

Jag har en lets play på YouTube där jag spelar Bygg Hus med Mulle Meck, och nu har jag kommit till en punkt där jag ska hjälpa Marja att få fast en glaskupol på sitt hus. Glaskupolen gick sönder, och då sa Mulle något som "ojdå, sånt kan hända, men tur att Figge har fler!" men nästa gång när jag åkte dit så var glaskupolen på hennes hus. Antagligen ska man få en stenbit utav henne men jag fick ingenting utav henne. Jag får inga meddelanden via telefonen eller någonting alls, och jag har verkligen fastnat.
Jag kollade på en video på YouTube och då såg det ut som att han fick en stenbit utav henne (det var en ganska redigerad video så jag vet inte om han fick den eller inte) och han fortsatte spela, men jag har bara två utav de tre stenbitarna som behövs för att fortsätta spelet. Jag har åkt bl.a. till Figge för att se om jag får en glaskupol men jag får bara fram att han vill bjuda på kaffe.

Tänkte att jag kanske skulle kunna öppna upp filerna i Macromedia Director (eftersom det är gjort i det programmet) men jag hittar verkligen ingenting jag kan ändra om. Program Files-mappen är bara på c.a. 8-9 megabyte och jag vart jag kan kolla runt för att hitta sparfilerna. Dom ligger inte heller i mina dokument. I mitt huvud ska det bara gå att öppna upp en fil, lägga till någon siffra eller något så kommer den saknade stenbiten upp i lådan och så kan jag fortsätta spelet som om att inget har hänt.

Jag har svårt att tro att jag kan kontakta Levande Böcker (tror inte ens företaget finns kvar) för att få hjälp med buggen så jag har verkligen fastnat!

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk
Medlem

Har du provat att köra spelet i kompatibilitetsläge för Windows XP eller äldre?

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

@Xeraton: Jag kan inte direkt förstå hur det hade fixat sig, men jag prövade och då försvann min sparfil. Som tur är så hade jag en backup.

EDIT: Visar sig att den sparar ner sparfilerna på ett annat ställe när jag kör i kompabilitetsläge?? Förstår inte hur det funkar.

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk

lite surt kanske men testat att börja om?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

@Sneaky_rhino: Jag har det som en sista utväg, mer specifikt för att jag spenderat c.a. 4-5 timmar i spelet och det är inte jättekul att börja om för att se om det kanske funkar..

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tror jag hade blivit lite hjälpt om jag fick veta vart sparfilerna ligger, är det någon som vet? Jag tror fortfarande att jag kan gå in och typ ändra lite i sparfilen för att få den sista stenbiten.

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk
Medlem

Behöver fortfarande hjälp med detta, är det någon som vet om det finns någon jag kan kontakta, t.ex. Levande Böcker? Togs inte det över utav något annat företag, kan dom kanske hjälpa eller är det typ noll chans att jag kan kontakta någon ang. detta för att spelet är så gammalt?

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering! Jag har fortfarande problem, jag skrev till PAN Vision (som köpte upp Levande Böcker) men jag har inte fått något svar och jag har svårt att tro att jag kommer få något med tanke på att det gått 3 veckor nu.

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk

kikat under %appdata%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titowam:

@Sneaky_rhino: Jag har det som en sista utväg, mer specifikt för att jag spenderat c.a. 4-5 timmar i spelet och det är inte jättekul att börja om för att se om det kanske funkar..

Låter som väldigt mycket arbete i "onödan". Jag vet att det kan kännas tråkigt att börja om, men enligt mig känns det som mycket mer slit att försöka få kontakt med skaparna och hoppas att de har en lösning. Hade vi snackat 20+ timmar så hade det varit en annan sak.

Tyvärr har jag ingen lösning till ditt problem, men om jag var du hade jag utan tvekan startat om, kommit ikapp så snabbt som möjligt off cam, förklarat situationen för tittarna och fortsatt med let's playen som vanligt. Lycka till!