Fråga gällande retur av defekt produkt

Permalänk
Avstängd

Fråga gällande retur av defekt produkt

@inet Försöker få kontakt med er här då jag inte får någon respons alls via ert egna kontaktformulär på hemsida.

Köpte en datormus i hötorgsbutiken i sthlm, musen fungerade utmärkt tills det att jag installerade programvaran som Fnatic instruerade i användarbladet.
När jag använde mig av programvaran så slutade musen att fungera. Jag gjorde allt i min makt men fick den inte att börja snurra igen.
Jag blev då tvungen att köpa en ny datormus ganska omgående då jag är i behov av en datormus till datorn och gick till min närmaste teknikmagasin butik för att inhandlad en dator mus, eftersom det tar mig 1½ timma enkel resa till Inet hötorget.

Min fråga är, jag vill nytta ångerrätten då jag fick en "?Doa" mus som slutade fungera efter 5 minuter. Enligt er hemsida så är det 30 dagars öppet köp vid obruten förpackning vilket då detta inte är. Kan jag ändå få utnyttja ångerrätten?
Jag har kartong och tillbehör och allt packat som nytt. Problemet är ju lite siochså eftersom musen inte funkar efter att ha utnyttjat Fnatics egna programvara.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1457167-nya-fnatic-gami...
Tacksam för Svar.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Inets regler verkar vara väldigt tydliga:
Om ni handlat via webbshoppen så har ni 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen.
Har ni handlat i butik är det 30 dagars öppet köp i obruten förpackning som gäller.

Kontaktade du Inets support?
Testade du musen i en annan dator?
Känns väldigt osannolikt att en mus skulle gå sönder pga att man installerar en viss mjukvara.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd

Läste du inlägget? Jobbar du på Inet?

Skrivet av flukke:

Inets regler verkar vara väldigt tydliga:
Om ni handlat via webbshoppen så har ni 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen.
Har ni handlat i butik är det 30 dagars öppet köp i obruten förpackning som gäller.

Kontaktade du Inets support?
Testade du musen i en annan dator?
Känns väldigt osannolikt att en mus skulle gå sönder pga att man installerar en viss mjukvara.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Läste du inlägget? Jobbar du på Inet?

Är detta ett diskussionsforum?

Om du vill att endast en specifik användare ska svara så finns det andra vägar.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Avstängd

Det var inte vad jag skrev. Men dock så verkar det finnas många som lägger sig i utan att läsa inlägg. Men "ni" har uppenbart mycket ledig tid.

Skrivet av Grumie:

Är detta ett diskussionsforum?

Om du vill att endast en specifik användare ska svara så finns det andra vägar.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Nej, din mus är inget DOA ärende..
Testa den på en annan dator

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd

Jag har redan testat musen på en annan dator.

Skrivet av goga_fett:

Nej din mus är inget DOA ärende..
Testa den på en annan dator

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Inet
Skrivet av Neonodia:

@inet Försöker få kontakt med er här då jag inte får någon respons alls via ert egna kontaktformulär på hemsida.

Köpte en datormus i hötorgsbutiken i sthlm, musen fungerade utmärkt tills det att jag installerade programvaran som Fnatic instruerade i användarbladet.
När jag använde mig av programvaran så slutade musen att fungera. Jag gjorde allt i min makt men fick den inte att börja snurra igen.
Jag blev då tvungen att köpa en ny datormus ganska omgående då jag är i behov av en datormus till datorn och gick till min närmaste teknikmagasin butik för att inhandlad en dator mus, eftersom det tar mig 1½ timma enkel resa till Inet hötorget.

Min fråga är, jag vill nytta ångerrätten då jag fick en "?Doa" mus som slutade fungera efter 5 minuter. Enligt er hemsida så är det 30 dagars öppet köp vid obruten förpackning vilket då detta inte är. Kan jag ändå få utnyttja ångerrätten?
Jag har kartong och tillbehör och allt packat som nytt. Problemet är ju lite siochså eftersom musen inte funkar efter att ha utnyttjat Fnatics egna programvara.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1457167-nya-fnatic-gami...
Tacksam för Svar.

Låter märkligt som andra användare skriver att det skulle vara mjukvaran som haft sönder musen men oavsett anledning så är musen defekt ska vi såklart hjälpa dig. Ångerrätt/öppet köp är ju till för produkter som fungerar men som man ångrat sitt köp på - är en produkt defekt så är det ju inte riktigt samma "regler" som gäller.

Men det här forumet är inte riktig till för att ta upp enskilda ärenden så kontakta oss direkt på info@inet.se / 031652700 så ska vi hjälpa dig.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Det här är ett reklamationsärende, inte ångerrätt eller öppet köp.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Inet:

Ångerrätt/öppet köp är ju till för produkter som fungerar men som man ångrat sitt köp på - är en produkt defekt så är det ju inte riktigt samma "regler" som gäller.

Nu har inte TS köpt musen via nätet, så det är inte ångerrätt som gäller här utan öppet köp som ni själva styr över. Oavsett detta så är ert uttalande här om ångerrätt av defekt produkt helt fel. Det finns ingen skrivning i Distansköplagen som ger er rätt att neka kunden ångerrätt om produkten är sönder vid leverans eller går sönder inom tiden för ångerrätt. Givet naturligtvis att inte kunden haft sönder produkten.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det var inte vad jag skrev. Men dock så verkar det finnas många som lägger sig i utan att läsa inlägg. Men "ni" har uppenbart mycket ledig tid.

Schysst prick du är som kommer till ett forum, skiter i reglerna som finns och beter dig som ett svin mot andra användare som försöker hjälpa dig.

På tal om att lägga sig i utan att läsa inlägg så verkar du ha missat Inets egna lilla inlägg i den klistrade tråden med rubrik Välkommen till Inets egna forumdel!.
För om du läst det så hade du hittat denna lilla men ack så relevanta information:

Denna forumdel är enligt Sweclockers regler inte till för frågor om enskilda ärenden och beställningar så vi ber er fortsätta ta med oss direkt:
031-65 27 00 / info@inet.se

God Jul!

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

DITO.
Jag ställde en fråga iom att jag inte fått kontakt med dom genom deras egna kanaler på deras hemsida.
Jag blir direkt påhoppad som att det osant att musen slutar fungera pga programvara då fallet visst är så.
Jag ställer frågan gällande om han jobbar på Inet då han tydligt svarar att det står på deras hemsida vilka villkor som gäller vilket jag redan vet och därav min frågeställning då jag köpt en produkt som blivit defekt och sen blivit "tvungen" att köpa en ny för ytterligare pengar.
Nu har jag fått svar av Inet så ni andra kan gömma er i era åsiktsgrottor igen, för olika åsikter har vi alla och alla tycker "deras" åsikt är den rätta.

Skrivet av Senseye:

Schysst prick du är som kommer till ett forum, skiter i reglerna som finns och beter dig som ett svin mot andra användare som försöker hjälpa dig.

På tal om att lägga sig i utan att läsa inlägg så verkar du ha missat Inets egna lilla inlägg i den klistrade tråden med rubrik Välkommen till Inets egna forumdel!.
För om du läst det så hade du hittat denna lilla men ack så relevanta information:

Denna forumdel är enligt Sweclockers regler inte till för frågor om enskilda ärenden och beställningar så vi ber er fortsätta ta med oss direkt:
031-65 27 00 / info@inet.se

God Jul!

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Du kan inte använda ångerrätten då varan är öppnad. Hade Du köpt den online, hade Du haft 14 dagars "ångerrätt" via distansköplagen.

Men om Du nu har testat musen på en annan dator, och problemet med musen kvarstår, så kan Du kontakta iNet (tsk tsk) för att få hjälp då Du har garanti på produkten. (Om nu inte problemet har uppstått via yttre åverkan).

Förövrigt bör Du läsa reglerna och tagga ner med hatet mot andra användare, bara för att Du inte fick det svaret Du fiskade efter.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Avstängd

Inget hat här inte. Dock jävligt trött på vissa folks attityder.. (tsk tsk) och förutfattade meningar.

Skrivet av Stacks:

Du kan inte använda ångerrätten då varan är öppnad. Hade Du köpt den online, hade Du haft 14 dagars "ångerrätt" via distansköplagen.

Men om Du nu har testat musen på en annan dator, och problemet med musen kvarstår, så kan Du kontakta iNet (tsk tsk) för att få hjälp då Du har garanti på produkten. (Om nu inte problemet har uppstått via yttre åverkan).

Förövrigt bör Du läsa reglerna och tagga ner med hatet mot andra användare, bara för att Du inte fick det svaret Du fiskade efter.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag om förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid exempelvis frågor om en specifik order, leveranstider och returärenden är det lämpligare att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...