Nvidia lanserar uppgraderingspaketet PC Gaming Revival Kit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Men lägg ner din skit, jag köper Nvidia för dom är bäst inget annat.
Den dagen då AMD släppet ett kort som har allt Nvidia har till ett bättre pris köper jag det. Då är det inräknat kvalitet och mjukvara. Och inte fps/kr

Köpte du AMD när de låg 2 år före med 5000 serien ?
RX 480 är allt som 1060 är och mer.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

Köpte du AMD när de låg 2 år före med 5000 serien ?
RX 480 är allt som 1060 är och mer.

Okej? 1080 är allt som RX 480 har och mer.
Jag är inte intresserad av skit kort.

5000 serien kom väl typ 2009? då gick jag i skolan och hade inte råd med dator delar.

Nu har jag ett jobb som betalar bra så jag kan köpa det jag tycker är bäst för pengarna. Och det har varit Nvidia i några år nu för min del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man trodde ju att dom skulle ha ett nätagg från EVGA, Nvidia och EVGA har ju ändå ett rätt speciellt förhållande.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kände på mig redan innan jag visste priset att det skulle bli dyrare än att köpa grejerna separat. Det du får för mellanskillnaden är en t-shirt? Njae... Jag står över.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Alla valutaomvandlare jag har testat ger typ 3750 kronor. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Vad är poängen? Delarna är ju dessutom billigare att köpa separat...

Detta blir garanterat en flopp.

Jag är inte så säker på det.
Vi (datorentusiaster) är nog inte målkund för detta.
Tänk dig någon som kör konsol och har en trött dator därhemma som blir övertalad att uppgradera datorn billigt.
En allt-i-ett-lösning är precis rätt för honom/henne.
Att man kanske kan få bättre saker billigare, tja den dagen den sorgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Alla valutaomvandlare jag har testat ger typ 3750 kronor. :/

Förmodligen blir det dyrare än 3900. När dollarn låg på ca 8.40 var en faktor om 10 ganska korrekt.

Edit

Missade att det var Euro vilket plussar på några procent till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Okej? 1080 är allt som RX 480 har och mer.
Jag är inte intresserad av skit kort.

5000 serien kom väl typ 2009? då gick jag i skolan och hade inte råd med dator delar.

Nu har jag ett jobb som betalar bra så jag kan köpa det jag tycker är bäst för pengarna. Och det har varit Nvidia i några år nu för min del.

Man får inget 1080 för samma pris som RX 480 kanske ska kolla vad artikeln handlar om. Det är 1060 man får i Revival Kitet vilket är direkt konkurrent till 480 ingen har nämnt den övre prisklassen där AMD är obefintliga.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Finns även "uppgraderingskit"innehållande AMD processor, vet inte riktigt vad jag skall säga! Men undrar om det är netonnets eget påfund?

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

@Bael:

Visserligen titulerat som om det vore AMD:s egna, men är högst skeptisk till detta. Är väl som vilket annat "uppgraderingspaket" som helst från valfri återförsäljare.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

@E.Erlandsson: Förmodligen är det så ja.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Christley:

om personen är så pass oteknisk att den inte kan leta upp delarna själv separat så är dom inte tekniska nog att kunna bygga ihop allt heller.

riktigt bra skulle jag inte säga. bra för sin prispunkt visst. men riktigt bra nej

Jag skulle vilja påstå att de inte heller är "riktigt bra" för sin prispunkt heller. Skulle hellre välja EVGA PSU i så fall. 50:- skillnad

https://www.komplett.se/product/889957/

https://www.komplett.se/product/876233/

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Jag skulle vilja påstå att de inte heller är "riktigt bra" för sin prispunkt heller. Skulle hellre välja EVGA PSU i så fall. 50:- skillnad

https://www.komplett.se/product/889957/

https://www.komplett.se/product/876233/

dock är nätagget man får med i paketet 450w och kostar 579kr, så att jämföra med ett 200w extra nätagg är väl inte direkt relevant

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

Om inte min bristfälliga spanska (?) sviker mig så ingår även en T-shirt. Ett äkta Nvidia-fanboy kit helt enkelt.

Intressant satsning, kan tänka mig att oinsatta kan lockas att köpa kit som detta mot bättre vetande. Finner det lite tveksamt men bra om de hjälper någon att få lite snabbare speldator. Dock tycker jag priset är rätt dåligt. Dra bort en tusenlapp till så hade det sett roligare ut.

Permalänk
Skrivet av deveraux:

Om du inte har råd med en speldator kanske du skulle se dig om efter ett jobb först?

.. eller börja spara som vettiga människor. Jag har då inget jobb men ändå lyckats att spara ihop under flera år till att köpa just den dator som jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deveraux:

Om du inte har råd med en speldator kanske du skulle se dig om efter ett jobb först?

Det handlar även om prioriteringar...

Har man ett hus att renovera kostar det pengar, har man ungar kostar det pengar, har man djur kostar det pengar, åker man på resor kostar det pengar, har man andra intressen kostar det pengar...

Bor man någorlunda billigt, har bara sig själv att tänka på och datorn är största (enda?) intresset så behöver man inte ha speciellt hög inkomst för att kunna lägga 20kkr om året på datorn.

Har man andra prioriteringar som kommer före så kanske det inte är lika lätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DozeN:

Vad är poängen? Delarna är ju dessutom billigare att köpa separat...

Detta blir garanterat en flopp.

Du är nog gissningvis inte "target audience"

Permalänk
Medlem

Hej vi slipper cinema 24FPS. Jiho 40FPS bara 8 till för double Cinema.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Nedgraderingspaket

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dom nya CX är riktigt bra.

Nej det är de inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Du är nog gissningvis inte "target audience"

De allra flesta använder tjänster som t.ex prisjakt idag, även om jag så ska köpa en rakapparat med tillbehör så jämför jag bundle mot att köpa innehållet separat, som t.ex rengöringsmedel osv.

3659kr kan man få alla dessa delar för idag, eventuellt kan man begära en offert från olika ÅF på alla 3 tillsammans och få det ännu billigare.
Att man får med en reklamt-shirt som kostar 241kr är helt sanslöst.

Permalänk
Skrivet av Christley:

dock är nätagget man får med i paketet 450w och kostar 579kr, så att jämföra med ett 200w extra nätagg är väl inte direkt relevant

Tja, själv skulle jag aldrig igen köpa ett så billigt nätagg. Sitter just nu och behöver byta ett gammalt Corsair HX650W som har dött och det känns mindre kul

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Köpte du AMD när de låg 2 år före med 5000 serien ?
RX 480 är allt som 1060 är och mer.

Vill minnas att AMDs 6 och 7000-serie var bättre än Nvidias 500 o 600-serie också, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Jag är brydd över valet av SSD.
240GB känns bara "fel". Det är mycket mer än man behöver för en renodlad systemdisk med ett fåtal program (100GB räcker) och mycket för litet att ha som enda disk.
Jag har >500GB spel (Steam, Origin, Uplay) installerade på min HDD, och då är ändå ganska många inaktuella spel avinstallerade.
Hade nog varit bättre att sänka priset och inte skicka med SSD alls, med tanke på att den inte ökar prestandan nämnvärt.

Grafikkortet duger för närvarande, men man kan misstänka att 3GB grafikminne kommer vara för lite om något år eller två.

Skrivet av Bloodstainer:

... Skulle hellre välja EVGA PSU i så fall. 50:- skillnad.

EVGAs nätaggregat uppfyller inte måtten för ATX-standard. Det är för långt (>14cm) och kan därför inte förutsättas få plats i godtyckligt chassi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rixxz:

Vill minnas att AMDs 6 och 7000-serie var bättre än Nvidias 500 o 600-serie också, eller är jag helt ute och cyklar nu?

6000 serien var bättre till priset speciellt i mellan segmentet annars var de ganska lika i top end. men 7000 serien började dåligt men har åldrats mycket bättre än Nvidias 600 serie. Tahiti kretsen är bland de bästa som har gjorts. när de gjorde om drivrutinerna i mitten av 2012 och gav prestanda skjutsen förbi 680 så bevisade de igen att de hade det bästa kortet.

sen har vi hawaii korten 290x även om det var en törstig krest så var den bättre vilket vi ser nu när Nvidias 700 serie knappt klarar någonting så är 290x kvar i slagfältet.

det samma kan sägas om 980 vs fury, där fury i DX12 o Vulkan tar segern.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Olle P:

Jag är brydd över valet av SSD.
240GB känns bara "fel". Det är mycket mer än man behöver för en renodlad systemdisk med ett fåtal program (100GB räcker) och mycket för litet att ha som enda disk.
Jag har >500GB spel (Steam, Origin, Uplay) installerade på min HDD, och då är ändå ganska många inaktuella spel avinstallerade.
Hade nog varit bättre att sänka priset och inte skicka med SSD alls, med tanke på att den inte ökar prestandan nämnvärt.

Grafikkortet duger för närvarande, men man kan misstänka att 3GB grafikminne kommer vara för lite om något år eller två.

EVGAs nätaggregat uppfyller inte måtten för ATX-standard. Det är för långt (>14cm) och kan därför inte förutsättas få plats i godtyckligt chassi.

Har inte sett ett chassi vart nätagget inte passar i.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Har inte sett ett chassi vart nätagget inte passar i.

Hur ofta tittar du på denna aspekt i lådor till fabriksbyggda 5000kr-datorer? (Den direkta målgruppen för paketet.)

Jag har själv tidigare haft ett chassi eller två där det fanns en flik eller klack som hindrade ett normalstort (14cm djupt) nätaggregat att åka längre in i lådan och samtidigt förhindrade användning av större nätaggregat.

Permalänk
Skrivet av Olle P:

Hur ofta tittar du på denna aspekt i lådor till fabriksbyggda 5000kr-datorer? (Den direkta målgruppen för paketet.)

Jag har själv tidigare haft ett chassi eller två där det fanns en flik eller klack som hindrade ett normalstort (14cm djupt) nätaggregat att åka längre in i lådan och samtidigt förhindrade användning av större nätaggregat.

Men nu pratar vi ju om bättre PSUer, hela det här konceptet med det här uppgraderingen är ju ett skämt från första början. Är man snål från början ser jag inte varför man skulle betala de här pengarna för ett sånt nätagg från första början, kan man lika gärna köpa något billigare. Jag tycker hela idén om att folk ska först köpa en dålig dator sen uppgradera den är dumt. I så fall bättre att bygga den själv, kan man installera GPU, och PSU kan man lika gärna lära sig resten. Det här låter mer som en lösning för personer som gör ett dåligt impulsköpt och behöver kompensera, inte en marknadsmodell jag stödjer.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Men nu pratar vi ju om bättre PSUer, hela det här konceptet med det här uppgraderingen är ju ett skämt från första början. ... Det här låter mer som en lösning för personer som gör ett dåligt impulsköpt och behöver kompensera, inte en marknadsmodell jag stödjer.

Du blandar ihop olika frågor här.
Nätaggregat:
Vad är ett bra nätaggregat för den givna målgruppen? Då är ett nätaggregat som (kanske) inte får plats direkt dåligt!
Ska-krav är att:
1. Det uppfyller (men behöver inte överträffa) alla delar av standarden ATX 2.4, inklusive fysisk storlek.
2. Det kan leverera tillräcklig effekt för att driva datorn efter uppgradering. (Ingående delar i paketet plus ~150W. Lägg därtill en säkerhetsmarginal på 20%.)
3. Det har ett lågt grossistpris.

Paketet som sådant bra eller dåligt?
* Jag personligen tycker att nätaggregatet är den vettigaste komponenten i paketet.
* SSD borde inte följa med: 240GB är bara fel storlek, en dedikerad systemdisk på ~100GB för omständlig att installera och en disk på 1TB för dyr.
* 3GB-versionen av GTX 1060 är i mina ögon det i alla sammanhang minst attraktiva av senaste generationens grafikkort, i alla fall i prestandasegmentet över Radeon RX 460. 3GB VRAM är precis över gränsen för användbart i dagsläget och kan förväntas vara för lite inom en snar framtid. Givet att det är ett paket från Nvidia skulle man välja mellan GTX 1050Ti (4GB) eller GTX 1060 (6GB).
* Det uttalade prestandamålet för paketet kan vara (milt sagt) svårt att nå om datorns CPU inte är tillräckligt kraftfull.
* T-shirt med Nvidia-reklam kan man nog klara sig utan. Kan accepteras om det sänker kostnaden för paketet.
* Gears of War 4 kan tilltala en del, men får inte påverka prislappen.

Paketets existensberättigande som koncept.
Uppgraderingspaket för en billig "fabriksdator" tycker jag är ett helt okej koncept, förutsatt att instruktioner hur uppgraderingen ska gå till finns, är korrekta och tydliga. När man tar fram paketet ska det också finnas en tydlig målgrupp (befintlig hårdvara och budget) och prestandamål som paketet anpassas efter.
Det kan finnas flera anledningar till att man valde att köpa ursprungsdatorn och vill uppgradera den senare. Ekonomiska förutsättningar och datorbehov ändras över tiden. Jag hamnade själv i den rävsaxen i slutet av 90-talet.

Summering av mina åsikter:
Bra koncept men illa exekverat. Nätaggregatet är största ljuspunkten.

Permalänk
Skrivet av Olle P:

Du blandar ihop olika frågor här.
Nätaggregat:
Vad är ett bra nätaggregat för den givna målgruppen? Då är ett nätaggregat som (kanske) inte får plats direkt dåligt!
Ska-krav är att:
1. Det uppfyller (men behöver inte överträffa) alla delar av standarden ATX 2.4, inklusive fysisk storlek.
2. Det kan leverera tillräcklig effekt för att driva datorn efter uppgradering. (Ingående delar i paketet plus ~150W. Lägg därtill en säkerhetsmarginal på 20%.)
3. Det har ett lågt grossistpris.

Paketet som sådant bra eller dåligt?
* Jag personligen tycker att nätaggregatet är den vettigaste komponenten i paketet.
* SSD borde inte följa med: 240GB är bara fel storlek, en dedikerad systemdisk på ~100GB för omständlig att installera och en disk på 1TB för dyr.
* 3GB-versionen av GTX 1060 är i mina ögon det i alla sammanhang minst attraktiva av senaste generationens grafikkort, i alla fall i prestandasegmentet över Radeon RX 460. 3GB VRAM är precis över gränsen för användbart i dagsläget och kan förväntas vara för lite inom en snar framtid. Givet att det är ett paket från Nvidia skulle man välja mellan GTX 1050Ti (4GB) eller GTX 1060 (6GB).
* Det uttalade prestandamålet för paketet kan vara (milt sagt) svårt att nå om datorns CPU inte är tillräckligt kraftfull.
* T-shirt med Nvidia-reklam kan man nog klara sig utan. Kan accepteras om det sänker kostnaden för paketet.
* Gears of War 4 kan tilltala en del, men får inte påverka prislappen.

Paketets existensberättigande som koncept.
Uppgraderingspaket för en billig "fabriksdator" tycker jag är ett helt okej koncept, förutsatt att instruktioner hur uppgraderingen ska gå till finns, är korrekta och tydliga. När man tar fram paketet ska det också finnas en tydlig målgrupp (befintlig hårdvara och budget) och prestandamål som paketet anpassas efter.
Det kan finnas flera anledningar till att man valde att köpa ursprungsdatorn och vill uppgradera den senare. Ekonomiska förutsättningar och datorbehov ändras över tiden. Jag hamnade själv i den rävsaxen i slutet av 90-talet.

Summering av mina åsikter:
Bra koncept men illa exekverat. Nätaggregatet är största ljuspunkten.

Ja, och jag säger att jag tycker att Corsair tar överpris på sina lägre prissatta nätagg, jag gillar Corsair, men deras lägre kvalité PSUs är för dyra, inte värt att betala den pengen för de lilla man får. Finns bättre alternativ för mindre pengar som t.ex. http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/213248-evga_5... jag säger inte att Corsair är dåligt, men de har dåligt värde på lågprisprodukterna

edit: jag förstår att du tycker nätagget är största ljuspunkten, men jag skulle vilja påstå att för det priset finns ingen ljuspunkt alls. Och jag kan tycka att ett 3gb 1060 är tillräckligt om man pratar om så pass svaga PCs, (jag antar att många som köper detta kommer köpa sandy, ivy & haswell pentiums och kanske i bästa fall i3or)

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X