Nokia stämmer Apple för patentintrång

Permalänk
Melding Plague

Nokia stämmer Apple för patentintrång

Fem år efter att rättstvisten mellan Apple och Nokia avslutats har nu de två företagen återigen hamnat i osämja, där det även denna gång handlar om patentintrång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fullt krig i sandlådan!!...att dom bara orkar...

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

2008 Ringde igen

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Så återuppståndelsen av Nokias telefontillverkning är bara en skenmanöver; egentligen är de bara ute efter att patent-trolla?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Så återuppståndelsen av Nokias telefontillverkning är bara en skenmanöver; egentligen är de bara ute efter att patent-trolla?

det enda sättet att driva ett telefon-företag som inte säljer telefoner

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

"Apples egna uppfinningar" Ja den var rolig..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

De har väl mer än tillräckligt för att betala av Nokia med allt de sparar på skattefusk i irland

Permalänk
Medlem

Apple är bevisligen bullies när det kommer till detta (likadant skedde med Ericsson). De skiter i att betala utan domstolsbeslut.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Men med tanke på att det är Apple som är "offret" i det här fallet så har jag väldigt svårt att tycka synd om dem. Patenttrollet får smaka på sin egen medicin. Synd bara att det i slutändan drabbar konsumenter. Om ledningsgrupperna skulle få själva finansiera detta med sina egna löner, så skulle jag glatt heja på.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk

Verkar vara nån bugg i Apples system för att patentera andras uppfinningar retroaktivt.
Dom kanske skulle ha låtit den ursprunglige utvecklaren leva?

Permalänk
Medlem

Lite rättvisa ändå. Kan tycka att det är rätt åt Apple att de nu får smaka på sin egen medicin.

Men ni som följt med i mitt resonemang i några år här vet säkert redan att jag tycker att patentsystemet behöver reformeras så att andra än redan rika advokater gynnas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Hehe,
är det någon som inte tror att i slutändan ändå blir vi kunder som får stå för notan av detta spektakel?

Permalänk
Medlem

Skiter i om Apple har rätt, jag hejar på finnarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

"Den som ger sig in i leken..."

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Nokia är bara bittra över att man inte hoppade på Android tidigare. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

32 patent från 3GS till Iphone 7, det måste vara rätt mycket pengar det handlar om.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Så återuppståndelsen av Nokias telefontillverkning är bara en skenmanöver; egentligen är de bara ute efter att patent-trolla?

Bättre det än ingenting om du frågar mig, samt så det är ju bara dumt när mindre bolag blir uppätna av de stora bolagen med Kvadriljoner i fickorna.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

har apple uppfunnit nåt?

Visa signatur

[intel 4820k 4.5 ghz ] nvidia 980 ref på vatten [16-gb ddr3 1866mhz] asus P9X79 deluxe] [corsiar 800D ][corsair cx750m] coolermaster 212 evo | 2st A-data sx900

extra datorn: phenom 2 965be | r9-290x ref | 16gb ddr3 | msi 970 gaming

Permalänk
Medlem

Mig veterligen är det endast uppspelning och avkodning av h264 som är licensfritt. Det var ju ursprungligen reglerat av MPEG men kanske ändrat nu.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Bara alla eventuella framtida rättegångskostnader lär ju överstiga slutsumman i målet känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Verkar vara nån bugg i Apples system för att patentera andras uppfinningar retroaktivt.
Dom kanske skulle ha låtit den ursprunglige utvecklaren leva?

Det kan verka som att Apple inte har något eget att komma med utan måste ta från andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimb0:

har apple uppfunnit nåt?

Marknadsföring, PR och Hype.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd

Börjar kassan sina för Nokia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hehe,
är det någon som inte tror att i slutändan ändå blir vi kunder som får stå för notan av detta spektakel?

Du menar att de höjer priserna på sina produkter? Det är ingen som tvingar dig att köpa dom...

Skrivet av kimb0:

har apple uppfunnit nåt?

Permalänk
Medlem

@mrbrix: Greeejen är ju den att någon sa just så här en gång I tiden - “Picasso had a saying—“Good artists copy. Great artists steal.” And "we = Apple" have always been shameless about stealing great ideas. —Steve Jobs

Permalänk
Medlem

“Picasso had a saying—“Good artists copy. Great artists steal.” And we have always been shameless about stealing great ideas. —Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Go finnar!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimb0:

har apple uppfunnit nåt?

För endast ca 2700:- så äger du Apples senaste "uppfinning" Apple Book.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|