Permalänk
Medlem

Skapa Webshop

Tjena! Jag vill göra en hemsida som man kan köpa ifrån men vet inte vilket företag jag ska köpa hemsidan ifrån. Har ni några tips? Jag vill ha en egen domän (ett plus är om man får göra sin egna email). Jag kommer sälja skal.

Permalänk
Medlem

Har du testat söka?

En webbyrå lär sälja en sådant tjänst för minst 40 000kr och uppåt. Är du ute efter ett färdigt.

Både Binero och One.com har deras "webbshop" lösningar där du kan snickra ihop din egen sida.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

får man fråga hur många produkter du kommer tillhandahålla på denna sida?

Enkelt att själv bygga en webbshop i Wordpress med woocommerce, bara fixa en vps och domän sen köra igång!

Permalänk

joomla har också webshopar som tillägg.

prestashop också, men wordpress tror jag är en bra utgångspunkt.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ganjakompis:

får man fråga hur många produkter du kommer tillhandahålla på denna sida?

Enkelt att själv bygga en webbshop i Wordpress med woocommerce, bara fixa en vps och domän sen köra igång!

Okej. Kommer sälja skal och saker till iPhone. Om jag redan råkat använda min domän på one.se ( smartcases.se ). Jag gjorde den webshoppen för det var gratis i 14 dagar. Kan jag använda den domänen när min testperiod är slut?

Permalänk
Medlem

@Lennoz: Japp, det är inga bekymmer, du skulle kunna peka om den redan idag om det behövs!

Permalänk

Personligen har jag ingen vidare erfarenhet av några andra lösningar, men tjejen använder något som heter textalk för sin webshop.
Sen kan man bygga sin webshop utan att betala (demo) för att se hur den blir. Helt färdiga teman osv.
Inbyggd SEO osv så att man kanske listas högre.
Supporten är även att rekommendera.

Det här låter ju nästan som ett reklaminlägg, men jag tycker fortfarande är smidigt.

Väl mött.

För den som vill se hur det ser ut:

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av roekpoffen:

Personligen har jag ingen vidare erfarenhet av några andra lösningar, men tjejen använder något som heter textalk för sin webshop.
Sen kan man bygga sin webshop utan att betala (demo) för att se hur den blir. Helt färdiga teman osv.
Inbyggd SEO osv så att man kanske listas högre.
Supporten är även att rekommendera.

Det här låter ju nästan som ett reklaminlägg, men jag tycker fortfarande är smidigt.

Väl mött.

För den som vill se hur det ser ut:

Du får be tjejen kolla över sitt ssl-cert :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ganjakompis:

Du får be tjejen kolla över sitt ssl-cert :]

orka va toxic

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ganjakompis:

Enkelt att själv bygga en webbshop i Wordpress med woocommerce, bara fixa en vps och domän sen köra igång!

Som tekniker på ett webbhotell så skulle jag vill jag säga att man skall hålla sig borta från WooCommerce. Enkelt att installera och bygga, men ett rent helv*** att hålla igång.
Vet inte hur många som blir hackade per vecka för de inte uppdaterar regelbundet Wordpress, Woocommerce, samtliga plugins och teman. Woocommerce kan vara ett bra sätt att komma igång med någon enstaka produkt. Dock så med all webbshoppar så gäller det verkligen att veta vad man håller på med eller att man har någon att vända sig till om det skiter sig.

Skrivet av Lennoz:

Okej. Kommer sälja skal och saker till iPhone. Om jag redan råkat använda min domän på one.se ( smartcases.se ). Jag gjorde den webshoppen för det var gratis i 14 dagar. Kan jag använda den domänen när min testperiod är slut?

Du får kontakta one.se och kolla vad som gäller. Gissar på att det blir en avgift om du vill fortsätta använda domänen. Dock så är det alltid starkt rekommenderat att du köper till en VPS om du skall ha en webbshop. Samt att du ber leverantören att se till att servern är PCI-DSS kompatibel om du vill kunna ta betalt med kort på hemsidan.

Finns en lång lista med webbshops lösningar. Men du får kolla med ditt webbhotell vilka de stödjer då många webbhotell ligger lite efter med tekniken
Du ska se lista på de vanligaste på följande länk.
http://www.practicalecommerce.com/articles/73649-11-Open-Sour...

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorerk:

Som tekniker på ett webbhotell så skulle jag vill jag säga att man skall hålla sig borta från WooCommerce. Enkelt att installera och bygga, men ett rent helv*** att hålla igång.
Vet inte hur många som blir hackade per vecka för de inte uppdaterar regelbundet Wordpress, Woocommerce, samtliga plugins och teman. Woocommerce kan vara ett bra sätt att komma igång med någon enstaka produkt. Dock så med all webbshoppar så gäller det verkligen att veta vad man håller på med eller att man har någon att vända sig till om det skiter sig.

Du får kontakta one.se och kolla vad som gäller. Gissar på att det blir en avgift om du vill fortsätta använda domänen. Dock så är det alltid starkt rekommenderat att du köper till en VPS om du skall ha en webbshop. Samt att du ber leverantören att se till att servern är PCI-DSS kompatibel om du vill kunna ta betalt med kort på hemsidan.

Finns en lång lista med webbshops lösningar. Men du får kolla med ditt webbhotell vilka de stödjer då många webbhotell ligger lite efter med tekniken
Du ska se lista på de vanligaste på följande länk.
http://www.practicalecommerce.com/articles/73649-11-Open-Sour...

Ja jag har redan köpt webbhotel på one.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorerk:

Som tekniker på ett webbhotell så skulle jag vill jag säga att man skall hålla sig borta från WooCommerce. Enkelt att installera och bygga, men ett rent helv*** att hålla igång.
Vet inte hur många som blir hackade per vecka för de inte uppdaterar regelbundet Wordpress, Woocommerce, samtliga plugins och teman. Woocommerce kan vara ett bra sätt att komma igång med någon enstaka produkt. Dock så med all webbshoppar så gäller det verkligen att veta vad man håller på med eller att man har någon att vända sig till om det skiter sig.

Du får kontakta one.se och kolla vad som gäller. Gissar på att det blir en avgift om du vill fortsätta använda domänen. Dock så är det alltid starkt rekommenderat att du köper till en VPS om du skall ha en webbshop. Samt att du ber leverantören att se till att servern är PCI-DSS kompatibel om du vill kunna ta betalt med kort på hemsidan.

Finns en lång lista med webbshops lösningar. Men du får kolla med ditt webbhotell vilka de stödjer då många webbhotell ligger lite efter med tekniken
Du ska se lista på de vanligaste på följande länk.
http://www.practicalecommerce.com/articles/73649-11-Open-Sour...

Då förstår jag att du har att göra med riktiga kioskar ibland haha, men visst kan hålla med till viss del.
Man bör ju veta vad man styr med om man ska starta en shop såklart.

Permalänk
Medlem

Har skickat ett PM till dig, jobbar inom branschen så kan hjälpa dig.

Markus

Permalänk
Sötast
Skrivet av ggalaxyy:

orka va toxic

Toxic? Det är en butik som ger en fet varning om att sidan kan vara osäker, att uppmana att få bort en sådan ruta går inte att på något vis uppfatta som "toxic"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Toxic? Det är en butik som ger en fet varning om att sidan kan vara osäker, att uppmana att få bort en sådan ruta går inte att på något vis uppfatta som "toxic"

haha lugn i bussen, jag jobbar på samma kontor som snubben jag reply'ade till haha. ville bara jävlas lite med han

edit: det fungerade. tack för mig heeeej

Visa signatur