Google lanserar två smarta klockor nästa år

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar två smarta klockor nästa år

Efter rykten tidigare under året bekräftar nu Google att de släpper två smarta klockor nästa år, vilka tillverkas av en samarbetspartner och blir de första med Android Wear 2.0.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta verkar kunna bli en smart klocka jag kan tänka mig att äga!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Låter spännande, blir att avvakta på dessa innan man köper sin första!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Säger som jag sagt tidigare , inte f-n tänker jag köpa en klocka av Google när dom inte klarar av att leverera telefoner.

//En sedan tidigare trogen Nexus-användare men inte mer...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur det gick utför för Nexus de sista åren är jag mycket tveksam till att det här kommer bli lyckat. Samidigt är det ju logislt då google i och med detta får tillgång till ännu mer data om folk, så det är klart att de kommer försöka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Härligt,
en googleklocka kommer ju inte behöva touch då du kan prata med din assistent hela tiden.

Permalänk
Medlem

Vilket är väldigt synd... Är hur nöjd som helst med min Huawei Watch

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Senaste försäljningssiffrorna jag såg så ökade alla märken utom Apple. Jag tror Wear 2.0 kommer sätta fart lite, men smartklockor är inte för alla. Däremot finns det nog flera som skulle gilla dem om de bara testade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Vilket är väldigt synd... Är hur nöjd som helst med min Huawei Watch

Samma här.
Snyggaste smartwatchen idag iaf.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Google pay via klockan verkar smidigt. Hoppas det kommer till svenska butiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Iden med smarta klockor är väl bra, men batteritiden hindrar mig från att hoppa på tåget. När/om vi får batterier som håller typ 6 månader på en laddning då är jag intresserad. Jag har redan nog många prylar jag måste komma ihåg att sätta på laddning varje kväll....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Hoppas på en mindre modell, Apple har ju en variant på 38mm, men på android-sidan är det minsta man kan hitta i bästa fall 42mm.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Iden med smarta klockor är väl bra, men batteritiden hindrar mig från att hoppa på tåget. När/om vi får batterier som håller typ 6 månader på en laddning då är jag intresserad. Jag har redan nog många prylar jag måste komma ihåg att sätta på laddning varje kväll....

Om du har de kraven kommer du nog aldrig kunna köpa en smartklocka.

Permalänk
Medlem

Har jag sagt sedan releasen, dom gör inget unikt som ens telefon inte klarar av. Dom har ingen unik feature att erbjuda tycker jag.
Många tillverkare har ju inte ens några kommande modeller i pipelinen, Motorola har jag för mig och flera andra företag.

Är väl egentligen bara Apple som lyckas kränga en del känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Om du har de kraven kommer du nog aldrig kunna köpa en smartklocka.

Nä det stämmer nog, inte under överskådlig tid iallafall. Tur att min gamla håller än och den behöver bara byta batteri en gång per år, om ens det. Får hoppas på en revolution snarare än evolution...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Köpte en Huawei watch på BF och för hårdvaran är den värd priset.
Grymt mycket snyggare än äpplets fula klocka, som är designad mer mot kvinnor än män.
Har inte testat Äpplets klocka men gissar att mjukvaran är betydligt bättre , Android wear är en beta-produkt.

Har slutat använda "telefon"-funktionen funkar i princip aldrig, röststyrningen är som bäst värdelös och har ingen feed back. Går inte att svara på meddelanden utan 3e-part appar, finns ingen historik eller annan möjlighet att titta på gamla meddelanden, visar inte bilder emiojs etc.

Är smidigare i 99.9999% av alla fall att plocka upp telefonen, vilket är klockans syfte att lösa.
Det bästa jag kan säga om Huawei watch är att jag laddar den varje kväll för att den är snygg och inte för dess funktion som jag knappt använder.

Hoppas att Android Wear 2.0 gör så att jag faktiskt använder klockan för vad den är designad för. Och inte bara som en digital klocka med oled skärm och dålig batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Iden med smarta klockor är väl bra, men batteritiden hindrar mig från att hoppa på tåget. När/om vi får batterier som håller typ 6 månader på en laddning då är jag intresserad. Jag har redan nog många prylar jag måste komma ihåg att sätta på laddning varje kväll....

Min pebble klarar typ en vecka så den blir inte jobbig. Sedan är det ju så små batterier i klockorna att de laddas upp på rätt få minuter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Det var ju ändå rätt ok, ska ta och kolla på den..

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

@jOnÄTÄn: Det var ju ändå rätt ok, ska ta och kolla på den..

Tyvärr såldes de för någon vecka sedan och garanterar bara stöd i ett år så skulle inte rekommendera dig att köpa en. Men hårdvaran tycker jag är rätt ok

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker Microsoft band 2 tillför tillräckligt för att kännas användbar. Men det beror väl till stor del på att jag sedan många år inte burit vanlig klocka och att det är gött att

Notifieringar blir mycket smidigare att ta emot på handleden än att behöva dra upp mobilen.
Sen kommer den även till nytta vid vissa golfrundor.

Är man på hurtigt humör är det ju naturligtvis ännu bättre.

Chefen hade köpt sig en Huawei som han visade upp. Den verkade vara kompetent med onenote-stöd och allt möjligt.
Jag har dock inga krav att mobil-funktionalitet ska flyttas över till klockan. Eller ja - inte förrän den dagen allt sitter på handleden. Eller någon annanstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Köpte en Huawei watch på BF och för hårdvaran är den värd priset.
Grymt mycket snyggare än äpplets fula klocka, som är designad mer mot kvinnor än män.
Har inte testat Äpplets klocka men gissar att mjukvaran är betydligt bättre , Android wear är en beta-produkt.

Har slutat använda "telefon"-funktionen funkar i princip aldrig, röststyrningen är som bäst värdelös och har ingen feed back. Går inte att svara på meddelanden utan 3e-part appar, finns ingen historik eller annan möjlighet att titta på gamla meddelanden, visar inte bilder emiojs etc.

Är smidigare i 99.9999% av alla fall att plocka upp telefonen, vilket är klockans syfte att lösa.
Det bästa jag kan säga om Huawei watch är att jag laddar den varje kväll för att den är snygg och inte för dess funktion som jag knappt använder.

Hoppas att Android Wear 2.0 gör så att jag faktiskt använder klockan för vad den är designad för. Och inte bara som en digital klocka med oled skärm och dålig batteritid.

Du skrev ovanstående ungefär samtidigt som jag stod vid kassan i butiken och köpte min.
En jobba kompis har pratat om wrist bands som snackar med mobilen, och kan hjälpa till att hålla koll på nattsömnen och grejer. Det var jag lite sugen på.
Men det verkar inte alls vara grejen med en smart watch i alla fall!?! Pulsmätaren tex, måste man aktivera manuellt vid specifikt tillfälle. Inget som kan ligga i bakgrunden och köra, tyvärr. Skulle varit kul att få en kurva på hjärtrytmen under dygnet.
Men den är som du sa, stilig som klocka.

Den skall tydligen ha en högtalare inbyggd.
Väntar med spänning på Android Wear 2.0 då...

Nu har jag bara haft den i ett par dygn, lekt lite med olika urtavlor. Kanske det finns någon app som är riktad mot det jag var ute efter..
(Jag kollade på recensioner online, innan köp, men de snackar allihop mest om utseende och hur den jobbar med telefonen. Jag köpte den lite i blindo i hopp om att den kanske kunde vara mer.)
I sämsta fall är det ändå en fin klocka. Och tyvärr är det så jag upplever den just nu.
Födelen mot vanlig klocka är att det finns möjligheter (Mjukvara)
Nackdelen är att all elektronik blir ifrånsprungen. Om två år kommer CPU'n i denna vara hopplöst föråldrad. Vilket troligen spelar en avgörande roll på hur mycket folk är beredda att lägga på den. Jag var inte beredd att lägga 4000 på den. När jag nu fick den för 2000, med metall länk armband, låg det fortfarande på gränsen...

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Låter spännande

Permalänk
Medlem

Klocka på armen känns jävligt passé... en gång vant sej slippa skiten krävs det en del att vilja använda en igen. Om så blir fallet knappast en Kina/Korea tillverkad kretsklocka som måste laddas var kväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro