Bästa billigaste tv för konsoll spel ?

Permalänk

Bästa billigaste tv för konsoll spel ?

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag vilken tv är bäst att spela på ? Det är en 55 tum jag är ute efter.

Jag har inte så jätte gått om pengar så skulle helst undvika att köpa en tv för 10k

Även att jag vet att denna Samsung UE55KS7005

Men skulle vara skönt att slippa lägg den pengen så jag har råd med en ok soundbar med.

Denna har ju ett väldigt bra pris för min budget Samsung UE55KU6075

Men hur är det med en sony ? tex denna super billiga tv Sony Bravia KD-55XD8005

Jag har läst runt mycket tror jag förstått de man ska göra egentligen.. OLED klart överlägsen i allt. Samsung VA bra skit Sony rockar för det mesta IPS vilket är bra om man vill ha lägre kontrast men se bättre från alla delar av rummet. isch ?
En kvantum dot tv är en bra grej när det gäller spel ? Samma sak gäller HDR ?
Ju högre siffra på prudukt koden destu bättre tv?

Men vad vet jag.. Vad tycker ni ? Jag kan väl inte vara ensam om att vara lite osäker haha. Ni får ursäkta om det verkar virrigt och detta kanske är i helt fel tråd.. Men tänker denna borde vara aktiv nu och jag letar ju efter en tv under mellandagsrean.

Tack för svar!

skrev fel
Permalänk
Moderator
Forumledare

@pontilonti: *inlägg utbrutet till egen tråd*

Jag noterade att inlägget hade hamnat i helt fel tråd och skapade därför en egen tråd till dig och la den i rätt forumdel.
Lycka till med inköpet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet: Tack så mycket! Hoppas någon hittar den och ger mig ett bra svar!

Permalänk

Du verkar ju otroligt insatt i detta, bara att välja någon

Nej men Sony och LG har alltid haft ett bra utbud när det gäller tv i mellanklassen, och sitter du på en Full-hd tv med några år nacken nu så kommer det bli ett stort steg till vilken tv som helst i princip! Den enda jag kan rekommendera fullt är Grundig 9570, föräldrarna fixade en sån under black friday för dryga 6-7000 och den är helt fantastisk. Annars skulle jag bara gå efter omdömen på prisjakt, tar de tre översta från prisjakt i en lagom prisklass:

Sony 8000:-
LG 6490:-
Samsung 6490:-

IPS skärm är förstås skönt om du har stora fönster i vardagsrummet, finns inget värre än bländande ljus på en skärm enligt mig! Men LCD är det inget fel på som helst heller.

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår av Thomas Ytterbergs kommentarer så har Samsung generellt bästa och snabbaste responstiderna för spel.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/startpage/samsung-ue55ks8005txxe/... köpa den här annars :D!.11 000 kr istället för 14 000 kr :)!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Bascule666:

Vad jag förstår av Thomas Ytterbergs kommentarer så har Samsung generellt bästa och snabbaste responstiderna för spel.

Nej, inte responstider. Latens, input lag ligger generellt sett lägst hos Samsungs 2016-modeller med 20-30 millisekunder av latens i spelläget. Konkurrenter ger 30-40 ms och i många fall mer, uppemot 60 ms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Nej, inte responstider. Latens, input lag ligger generellt sett lägst hos Samsungs 2016-modeller med 20-30 millisekunder av latens i spelläget. Konkurrenter ger 30-40 ms och i många fall mer, uppemot 60 ms.

Fel vokabulär av mig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

kan någon tipsa mig om "bästa" 4k med låg input lag tv?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Bildexpert 📺

@darknessviking: Menar du "bäst" som i lägsta latenstiderna? LG:s 2017-modeller har exceptionellt låga latenstider, 12 - 20 ms beroende på modell.

Permalänk

@Laxpudding: jag trodde att låg latens var det enda som räknades till jag fick höra om input lag förra veckan, och att det var viktigare än latens tydligen(?)

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Bildexpert 📺