Permalänk
Avstängd

T-amp 500kr med USB

Hejsan,

Ska vara ärlig och säga att jag inte kan ett skit om T-AMPs men behöver en billig för 500kr för att driva ett par enkla högtalare till föräldrarna. USB hade uppskattats men vet inte om det går att rymma i den budgeten?

Har hittat massa T-amps på ebay men vet inte vad som är av kvalite? Har ni några förslag? är MER ute efter kvalité än effekt, högtalarna är lättdrivna.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en T amp är de baserade på Tripathkretsar men apparaternas byggkvalitet skiljer, däremot så är det inte stora skillnader om du håller dig bland olika budgetmodeller, 500 kr är alltså mer begränsning än Tripath.
Jag har själv dyrare Tripathbaserade förstärkare och de är väldigt välbyggda och priset bli därefter.
http://poppulse.com.hk/
Vad menar du mer usb, att kunna spela från usbminne eller ha en usb dac ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Är det en T amp är de baserade på Tripathkretsar men apparaternas byggkvalitet skiljer, däremot så är det inte stora skillnader om du håller dig bland olika budgetmodeller, 500 kr är alltså mer begränsning än Tripath.
Jag har själv dyrare Tripathbaserade förstärkare och de är väldigt välbyggda och priset bli därefter.
http://poppulse.com.hk/
Vad menar du mer usb, att kunna spela från usbminne eller ha en usb dac ?

Japp, inbyggd DA med USB ingång.

Lämnar en länk utan kommentar, suck. Läs huvudinlägget...

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror det är svårt att hitta nått så billigt med inbyggd dac även på Ebay

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har två förstärkare från Topping som jag är nöjd med. Bra byggkvalitet och med vettiga komponenter.
TP23 och TP30 MkII går att hitta för runt 500kr på ebay men man bör ju räkna med moms och eventuell avgift för postens administration.
Muse anses åxå bland de lite bättre, men jag har ingen egen erfarenhet och vet inte vad de har som kan passa dina önskemål.

Min erfarenhet är dock att även de allra billigaste T-amp:arna ger väldigt mycket ljud för pengen och låter tämligen bra. Den ursprunliga T-ampen från Sonic Impact var ju inget under när det kom till att andas kvalitet precis, men skämdes alls inte för sig.