Permalänk

YouTube kanal

Hej! Första inlägget på Sweclockers forum! ^^
Det är så här att jag funderar på att starta en Youtube kanal där jag hade tänkt att prata lite om nyheter inom teknik och spelvärlden ^^
Så jag undrade om det var någon här som hade några användbara tips!
Tackar för den hjälp jag får!
God Jul på er!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Så jag undrade om det var någon här som hade några användbara tips!

Det var vagt men ok.
Gör en testinspelning och visa upp för oss så ger vi kritik vad som är bra och dåligt.

Permalänk

@iXam: Jo du har rätt, var ganska vagt formulerat. Men det var ett bra tips! Ska göra det!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk

@iXam: Tja! Jag gjorde en video och la upp på Youtube som du sa! Du kan väl kika på den och se om det är något jag kan förbättra om du har lust! Tack för hjälpen ^^ https://www.youtube.com/watch?v=FBNaqI7zKqo&t=53s

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

Jobba lite på introt, tänk lite mer "sell out" om du vill försöka göra det till ett arbete, dvs lite mer engagemang och överdrift

Permalänk
Medlem

Något sluddrigt ibland. Du är bra på att artikulera i början av meningarna, men sedan avtar du i volym och blir lite otydligare. Jag skulle även köra på manus så att det blir mindre "liksom" och dylikt. Uttal på vissa produkter/märken kan även bättras (cors-AIR, inte CORS-air).

Annars tyckte jag det var riktigt bra – behaglig röst och du verkar ha bra koll

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Hej! Den som söker skall finna

https://www.google.se/search?hl=&site=&q=tips+for+starting+a+...
https://www.google.se/search?hl=&site=&q=starta+youtube+kanal...

Det är mest allmänna tips men säkert en hel del info som återkommande behövs.

Lycka till!

Permalänk

@adamskij: Härligt! Bra tips! Ska jobba på redigeringen och försöka göra ett bättre intro! ^^

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk

@Jonny Myran: Det ska jag absolut tänka på! Måste försöka hitta någon bra utrustning till mikrofonen också så att jag får lite jämnare ljud också! Tack för tipset!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk

@baron: Tackar! Ska kika på länkarna nu ikväll och plugga på lite! ^^

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

@baron: Tackar! Ska kika på länkarna nu ikväll och plugga på lite! ^^

Om jag själv skulle pyssla med det du vill göra, så skulle jag nog hämta lite inspiration av t.ex Linustechtips. Gör din arbetsyta, ställ upp produkterna, lite close-ups och överblickar medans du "säljer ut" det bra och det sämre.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Hej! Första inlägget på Sweclockers forum! ^^
Det är så här att jag funderar på att starta en Youtube kanal där jag hade tänkt att prata lite om nyheter inom teknik och spelvärlden ^^
Så jag undrade om det var någon här som hade några användbara tips!
Tackar för den hjälp jag får!
God Jul på er!

Vad kul

Lite roligt jag har också haft tanken om nåt liknande.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

@Wenro: Bra idé! Ska kolla om jag kan fixa en typ av arbetsyta med lite bättre belysning! Tack för tipset!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk

@Vangen: Ja visst! Gillar som att surra om teknik å sånt, du får börja du också!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk

Du fick en sub, kommer det fler sånna grejer så absolut. Jag hade väl inget att "klanka" ner på.

Men något som jag tror hade funkat bra och märkt att många andra kör på är att dra det lite mer kort fattat? det brukar hjälpa att hooka personer till att stanna längre.

inte snabbare tal då utan du pressar ihop infon så att säga.

som någon skrev tidigare, linustechtips brukar vara rätt bra på det, dom snackar snabbt som tusan dock

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Tror dock inte man ska jämföra sig med Linus i det här skedet tar ett tag att komma upp till hans status och resurser

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Mycket bra för att vara din första video! Dock finns det som sagt saker du kan tänka på för att göra tittaren mer intresserad. T.ex så är introt lite tråkigt, detta ska vara till för att få tittaren att fastna på videon och inte klicka vidare på andra videos, sen kan det också vara bra med ett manus som en annan säger, då slipper du fokusera på vad du ska säga och kan mer fokusera på variation av toner och uttal då det kunde vara lite monotont ibland. Förstår att du har en helt ny kanal och man inte har råd att köpa dyra kameror och sånt, men om du hade velat ta upp kvaliteten på videon ett steg så hade du kunnat fixa ett stativ som kameran kan stå på så det inte blir så skakigt när du filmar!

Lite enkla tips du kan tänka på om du vill bli mer ``seriös´´ med din youtube kanal, gör du bara lite mer som en hobby så kan jag förstå att du bara lägger upp videor för skojs skull!

Permalänk

@SwedenVirre: Man får tacka och bocka! Jo Linus är riktigt grym på att förmedla mycket information på ett bra sätt och under en kort stund. Tror jag får fila på å börja med manus så man kan pressa ihop det lite! Tack för tipset och subscriben!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk

@Sturesson: Bra poäng, introt måste jag försöka göra lite bättre. Är som ny på videoredigering och photoshop måste jag lära mig så jag kan fixa nån bättre logga och så också. ^^' Jo jag måste skaffa ett tripodstativ, försökte med att lägga på ett filter under redigeringen för att få ner skakigheten men det blev bara dynga av det XD
Men tackar så mycket för feedbacken!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

@iXam: Tja! Jag gjorde en video och la upp på Youtube som du sa! Du kan väl kika på den och se om det är något jag kan förbättra om du har lust! Tack för hjälpen ^^ https://www.youtube.com/watch?v=FBNaqI7zKqo&t=53s

Finemang!

Teknisk kritik :
1. Du har ganska mycket bas i din röst så det KANSKE skulle bli bättre med en equalizer där du får upp andra register i rösten.
2. Dåligt ljus / vitbalans. Chassit ser gult ut.
3. Introts text är klippt. Dessutom tråkigt med statisk text. Någonting "måste" hända, pulserande (subtilt) text istället för att ligga på en statisk bild så länge.

Övrig kritik :
Helvetiskt långt och tråkigt intro. Ett fullt intro kan man ha i sin första video men sen är det ett rejält nerklippt som gäller för INGEN är intresserad av att spendera en minut på ett intro eller behöva spola fram när man sett det en-två gånger.

Annars tycker jag att du klarar av att snacka om prylarna utan att staka eller sluddra speciellt mycket. Och detta är ju också något du kommer bli bättre och bättre på med tiden.

Permalänk

@iXam: Härligt! Tack för synpunkterna, ska jobba på ett nytt intro och försöka fixa bättre belysning och vitbalans! Basen i rösten ska jag försöka se om man inte kan hitta nån Eq å justera lite om det går! ^^ Tack för hjälpen!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk

Är inne på tredje videon nu ni får gärna lämna mer feedback ^^ https://www.youtube.com/watch?v=uEiaeHUDOkM

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka