Kritik på hemsida/bilduppladdningstjänst

Permalänk
Medlem

Kritik på hemsida/bilduppladdningstjänst

Hej Sweclockers.

Jag är inte super aktiv här, men tänke kolla efter lite feedback från er.
Alla synpunkter mottages med ett leende.

www.uppladdningar.se

Anonym uppladdning, 500GB gratis plats till alla som registrerar sig.

Söker dock kritik för själva sidan/designen.

Rubrik förtydligad /mod
Visa signatur

A 'Koge' Olsson

Permalänk
Medlem

@Koge: Adressen är uppladdningar.se, men sidan säger uppladdning.se.

Permalänk
Medlem

Skulle möjligen behövas en "informationsknapp/notis" där du förklarar hur det man laddar upp är anonymt, och hur du gått tillväga för att få det att stanna anonymt. Folk vill vara säkra på nätet du vet. Sen står det 500GB gratis till alla som registrerar, men man kan alltså få obegränsat med utrymme? Så som det står på hemsidan, Registrera dig gratis för att skapa album och ladda upp obegränsat med bilder.

Kan man alltså välja att köpa mer utrymme efter sina 500gb gratis då? Eller köper man mer utrymme? Lite kortfattad FAQ någonstans på sidan kanske inte är en dum idé Där du allmänt förklarar, om än kortfattat, hur just din sida fungerar.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sableye:

@AOOlsson: Adressen är uppladdningar.se, men sidan säger uppladdning.se.

Hur menar du? Jag äger endast uppladdningar.se

Visa signatur

A 'Koge' Olsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koge:

Hur menar du? Jag äger endast uppladdningar.se

Detsamma gäller loggan och titeln i webbläsarfliken.

Permalänk
Medlem

Hur har du tänkt att betala för sidan? Skulle många börja använda detta så krävs det väldigt mycket resurser så att säga..

Permalänk
Sötast

Halva sidan engelsk, halva svensk. Antar att du klippt ihop lite script å grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Halva sidan engelsk, halva svensk. Antar att du klippt ihop lite script å grejer?

Ser ut som Picturish.

Permalänk
Medlem

Om man ska vara anonym, varför behöver man då registrera sig?

Hur ser skyddet för datan ut? 500GB är extremt mycket fri lagring. (Vi tar betald 3kr/GB/månad för masslagring av filer med våran billigaste SLA)

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

https kanske vore bra?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Som andra här har skrivit redan: Samma stavning på titeln i webbläsarfliken och i "headern" när man kommer in på sidan som domännamnet, d.v.s: uppladdningar.se.

Sen tänka på att använda samma språk överallt och inte blanda, som logga in/registera-knapparna och respektive sidor med fält(email, password o.s.v.)

Någon mer information på sidan(som F.A.Q), Terms of conditions, regler o.s.v.

Sen ser det lite lustigt ut med "/#/" i url:en.
HTTPS.
Kanske skärmdumpar på hur gränssnittet ser ut och vad man kan förvänta sig när man väl har registrerat sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Tack förkrisitek så här långt.

Jobbar på det för tillfälligt, har haft sidan på engelsk mark i 2 år redan så har bara snabbt översatt den för att köra samma koncept i sverige.

Titel etc är fixat nu dock.

Anoymt eftersom inga IP/loggar sparas alls, inte ens Admin kan se dom.

Och KF. Jag jobbar tillsammans med Vebto med mina projekt, så därför är basics väldigt lika där.

Visa signatur

A 'Koge' Olsson

Permalänk
Medlem

Får intrycket att det är aningen suspekt sida och inget jag skulle vilja ladda upp mina filer till...

Ingen information alls om villkor, hur det fungerar etc.
Ingen HTTPS
Blandat svenska & engelska.
Olika namn på domän och vad som står på sidan.

Och fick precis error
"This Account has been suspended.
Contact your hosting provider for more information."

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Alla användare är anonyma, men datan säljs vidare till högstbjudande för att betala kalaset?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koge:

...
Och KF. Jag jobbar tillsammans med Vebto med mina projekt, så därför är basics väldigt lika där.

@Koge Vad menar du med att du jobbar tillsammans med Vebto?

Permalänk
Medlem

"Account Suspended" - Det går bra nu märker jag..

Minfil.org finns redan, 500MB gräns för varje fil och ingen reg

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Tycker inte sidan var något vidare:

''This Account has been suspended.
Contact your hosting provider for more information.''

Permalänk
Medlem

Hur man ens kan få 500GB gratis är bortom mitt förstånd. Vad har du för grymma kontakter som erbjuder denna lagringsmöjlighet?

Angående designen så tycker jag inte om hur varningstriangeln blir avklippt i samma sektion det står "This Account has been suspended."

EDIT: Ja, det är Picturish. Går man in nu så laddas installationen av Picturish.
Känns väl sådär oseriöst att installera LIVE? Gör det offline med WAMP eller liknande, sen klonar du den till live-server. Om jag vill kan jag gå in och ta över hela din sida just nu. Känns lite komiskt.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Nu när sidan är uppe så finns det inte mycket att säga. Finns ingen design att kommentera på, det är en svart ruta med en text. Det är Picturish rakt igenom, inget du har designat själv.

http://picturish.vebto.com/

Det enda jag kan kommentera är att logotypen känns väldigt oseriös.
Varför den slitna fonten?
stjärnan som sitter ovanför U:et, ska den se utklippt ut? Stämmer inte in med hålet i U:et.
Den ger inte direkt någon försäkran om att detta är en säker och bra tjänst. Jag får uppfattningen att det var en 15åring som skapade hemsidan och logotypen på sin hemdator när jag ser den logotypen.

EDIT: Nu ser jag! Du sitter och uppdaterar med ny design live? Den gick från en svart ruta till en svart ruta med en liten bakgrund. Texten är också uppenbart standard från Picturish, så jag tvivlar på att det är för att du haft tjänsten på "engelsk" mark.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Det nuvarande webbhotellet tillåter att man lagrar totalt 200.000st filer, därefter kan kontoinnehavaren inte ladda upp fler filer till sitt konto. Detta innebär väl i praktiken att uppladdningar.se inte kan ge 500Gb lagringskapacitet per registrerat konto då begränsningen om 200.000st filer kommer att nås relativt fort?

Permalänk
Medlem

Jahaaa, nu förstår jag! ar:et från uppladdningar.se sprang och gömde sig i där! Det förklarar saken.

Permalänk
Medlem

Något säger mig att detta är ett sätt att sprida hans hemsida då han inte verkar vara intresserad av att kommunicera mer i tråden.

En fråga till andra... hur kan man driva en tjänst som denna, gratis? Vad tjänar man pengar på om det inte är reklam?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti