WoW PvP liknande spel

Permalänk
Avstängd

WoW PvP liknande spel

Hejsan,

Nu ska vi se om jag lyckas förklara vad det är jag är ute efter. Jag söker efter ett spel som har samma grafiska snitt och spelstil som World Of Warcraft PvP (Arena, WSG, AB, AV etc). Fast där man slipper lvla upp karaktären och skaffa sig gear.

Har svårt för HoN och liknande spel. Tänk er Tf2 fast med "magiska karaktärer" och lag-PvP.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

@MarkoV: Du kan ju alltid köpa en level-boost från blizzard, så slipper du iaf den biten.. Annars tror jag det blir svårt att hitta något liknande.

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

@MarkoV:
overwatch är kanske nåt du kan tycka är roligt kommer snart i beta för preorders
är fps men är väldigt team orienterat

Permalänk
Inaktiv

Som @Mobado sa, Overwatch låter som det du är ute efter

Permalänk
Avstängd

Jag har nämligen spelat väldigt mycket Tf2, men känner inte att det finns någon vettig "e-sport" i det.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd

heroes of the storm?
inte helt wow, men nära och lag...
(iaf du har stuns och cooldowns, borde va tillräclkligt nära wow )

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem

Som ovan sa. Vänta på Overwatch. Öppen beta börjar i maj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Permalänk

Overwatch

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@MarkoV Har du kollat på Battlerite? Kanske kan vara något...

http://store.steampowered.com/app/504370/?l=swedish

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

@MarkoV Har du kollat på Battlerite? Kanske kan vara något...

http://store.steampowered.com/app/504370/?l=swedish

Det där såg faktiskt riktigt jävla roligt ut, har du provat det själv?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

@pellle87 @MarkoV Nej jag har inte testat just detta, men jag testade deras förra spel Bloodline Champions väldigt mycket (samma typ av spel). Detta är typ uppföljaren av det, fast mycket bättre vad jag förstår det.

Det har fått mycket hype på nätet och legat på topp i försäljningslistorna på Steam vad jag har sett. Tyvärr har jag inte riktigt tid för det nu.

Men jag kan absolut gå i god för det om man gillar denna typen av spel (baserat på min speltid i Bloodline Champions). Älskar att man bara hoppar in i arena pvp och att det är extremt skill-baserat. Övning ger färdighet i det.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Inaktiv

Paladins! Ett suveränt spel, tiotals gånger bättre än overwatch när det kommer till spel känsla. Overwatch må se bättre ut, ha ett större företag. Men fyyfan, vad jag ångrar tiden jag spenderat på overwatch efter de första 100 timmarna.
Paladins är mycket likt overwatch i grafik, och spellägen(Payload, Siege) men till skillnad mot overwatch så har paladins 2(snart 3) olika sätt att ändra spelstilen. Paladins är gratis, lägg inga pengar på overwatch!

Kort(Loadout): Du kan välja 5st kort av 16st totalt, och sedan lägga poäng i dem. du kan bygga flera loadouts innan matchen, och sedan välja en som du sedan har resten av hela matchen. Korten kan ge lägre CDS, längre duratio, typ lite av allt.

Talents: 4st rader, med 3st talents per rad. Du får "Credits" under matchen som du använder för att köpa talents. Exempel: 10% Lifesteal, 10% mindre skada, 20% lägre CC duration, 15% snabbar ultimate, 10% mer healing från andra- Osv osv osv.

I en patch längre fram, så kommer det komma en till stil av talents som gör att du kan fokusera på en typ av stil för din klass(som du väljer varje gång matchen börjar). Typ som skölden ifall du har det, sprint charge osv.

Guld: Du får guld från varje match, guld spenderar du på skinns, kort, eller låsa upp andra karaktärer(champions). De lägger mycket kraft på att ge oss något att lägga guld på, någon som känns motiverande att farma o se fram till.

Krystaller: Dessa köper du för irl pengar, och kan spendera på boost för att få mer XP/GULD eller skinns, men är inte på något sätt paytowin.

Hi-rez paladins:De lägger till saker ofta, lyssnar verkligen på feedback och håller verkligen igång "livet" i spelet. Paladins är i öppen-beta, så det är helt gratis.

Grafik: I vanliga fall då jag spelar spel, så får jag huvudvärk efter några timmar pga starka ljus(överkänslig). Men med paladins, så kan jag spela 12timmar+ med någon stunds vila HELT utan huvudvärk, trötta ögon eller liknande. Det kan vara ett enormt + för såna som mig

Paladins motiverar dig till att bli bättre, att ändra loadouts och talents beroende på vilka champions och loadouts motståndarna har.

Paladins är inte helt som overwatch, utan mer som ett MOBO.

Hi-rez och paladins har min respekt och tid, älskar detta spel mer än jag någonsin gjorde med overwatch. Har också avslutat min world of warcraft subscription, samt avsagt min plats i raiding laget.

Permalänk
Avstängd

Bara wow som gäller Gear spelar inte nån större roll i pvp numera