Permalänk

Spela på 4G, går det?

Hej. Jag undrar om det går att spela t.ex. BF4 över 4g-nätet, 25mbit? Undrar om det är värt att ta ut speldatorn till landet ibland. Har inte tillgång till annan uppkoppling tyvärr därute!
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Hej. Jag undrar om det går att spela t.ex. BF4 över 4g-nätet, 25mbit? Undrar om det är värt att ta ut speldatorn till landet ibland. Har inte tillgång till annan uppkoppling tyvärr därute!
Tack!

Får du bra mottagning så går det absolut!

Permalänk

Sitter o spelar dagligen på 4g när jag är hemma. Pingar 15-30 på svenska cs servar.
Saknaden av Qos i routern gör att det får flipp när fler sitter på nätet och t.ex. streamar youtube.

Permalänk
Medlem

Går absolut! Gör detta själv nämnligen utan problem! Så länge du har bra mottagning så fungerar det jättebra! Jag har spelat på mitt 4G Advanced modem med runt 20ms ping och 65mbit/s hastigheter o det funkar jättebra!

Mvh Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk

Funkar bra tills suftpott tar slut xD

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk

Okej, härligt att höra!
Då till min andra fråga. Vad finns det för bra abonnemang? Ända jag hittat som har fri surf är Net1's 25mbit. Finns det något annat med fri surf till rimligt peng?

Permalänk
Avstängd

Min broder gör det, fungerar faktiskt bra, håller låg och stabil ping.

Men visst, ska du tanka ner något under tiden, eller streama en film..så kan det bli tajt med bandbredden.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

När ADSLet går trögt hemma så switchar jag över till mobilens 4G, funkar utmärkt. Vet ej pingen men sol sagt, bättre än mitt ADSL.... Jag är dock ingen super pro leet gamer, så kan vara mina krav som är låga.

Permalänk
Inaktiv

Spelar på 4G jag med funkar galant. 😁

Permalänk
Medlem

Är bara lite nyfiken, hur mycket data drar det att spela?

Permalänk
Skrivet av Tompanhuhu:

Är bara lite nyfiken, hur mycket data drar det att spela?

Detta undrar jag också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Är bara lite nyfiken, hur mycket data drar det att spela?

Skrivet av Hannes1234:

Detta undrar jag också!

30-40mb för en MM match i CS:GO ungefär
och ungefär 10mb för en timme World of Warcraft..

Utan voice-chat så klart..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Skrivet av b0bber:

30-40mb för en MM match i CS:GO ungefär
och ungefär 10mb för en timme World of Warcraft..

Utan voice-chat så klart..

Det var ju inte så farligt!

Permalänk
Medlem

Om du ska spela från telefonens nätverk så se till att koppla den till datorn med sladd istället för trådlöst, blir mycket bättre

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]