Nvidia lanserar uppgraderingspaketet PC Gaming Revival Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

... jag tycker att Corsair tar överpris på sina lägre prissatta nätagg, ... Finns bättre alternativ för mindre pengar.

Jag har ingen aning om vad Nvidia får betala till Corsair, vet du?
Kundpris är irrelevant. Kan mycket väl vara så att Corsair ger en rejäl rabatt på grossistpriset för den reklam man får på köpet.

Skrivet av Bloodstainer:

... Och jag kan tycka att ett 3gb 1060 är tillräckligt om man pratar om så pass svaga PCs, ...

3GB VRAM är i dag gränsfall till för lite för 1080p, samtidigt som GTX 1060 är en GPU som är i överkant för svagare processorer. Mitt val skulle vara det betydligt billigare GTX 1050Ti med 4GB RAM för att bättre matcha målgruppens CPU.
Nackdelen är att man då även måste sänka det uttalade "prestandamålet" (som kräver en snabbare CPU för att nå med det befintliga paketet).

Permalänk
Skrivet av Olle P:

Jag har ingen aning om vad Nvidia får betala till Corsair, vet du?
Kundpris är irrelevant. Kan mycket väl vara så att Corsair ger en rejäl rabatt på grossistpriset för den reklam man får på köpet.

3GB VRAM är i dag gränsfall till för lite för 1080p, samtidigt som GTX 1060 är en GPU som är i överkant för svagare processorer. Mitt val skulle vara det betydligt billigare GTX 1050Ti med 4GB RAM för att bättre matcha målgruppens CPU.
Nackdelen är att man då även måste sänka det uttalade "prestandamålet" (som kräver en snabbare CPU för att nå med det befintliga paketet).

Fast du kan ju titta på priser på individuella produkter, och jag tvivlar på att det här "paketet" ens kommer vara billigare än att köpa komponenterna separat.

Men nej det beror helt och hållet på vilka spel, lirar man HS, CS:GO, Overwatch, Rocket league, GTA 5, så räcker det med 3GB, mer än tillräckligt, folk märkte ju knappt av sina 0,5 gb segare VRAM i sina 970 förrän man höjde upplösning över 1080p till exempel, av en anledning också. Men även om jag håller med att 4gb är bättre än 3gb, så spelar det absolut ingen roll när 1060 3gb har bättre prestanda i alla spel jämfört med en 1050 ti 4gb

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Nvidia har låtit någon från -90talet komma ut från sin låda. Lyssnat på denne person utan att kolla av marknaden. Ok så har de nu lägre vinst vilket för aktieägare sura, vilket leder till hets på nästa generation grafikkretsar vilket leder till att vi konsumenter får sämre produkter. Tack du från -90talet som borde stannat i din låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felmet:

Nvidia har låtit någon från -90talet komma ut från sin låda. Lyssnat på denne person utan att kolla av marknaden. Ok så har de nu lägre vinst vilket för aktieägare sura, vilket leder till hets på nästa generation grafikkretsar vilket leder till att vi konsumenter får sämre produkter. Tack du från -90talet som borde stannat i din låda.

På vilket sätt menar du att Pascal var en dålig produkt, eller menar du att Volta kommer bli dålig?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.