Ändra/Dölja config-mapparna i Windows

Permalänk
Medlem

Ändra/Dölja config-mapparna i Windows

Hej,

en fråga som länge har stört mig med Windows..
Finns det något sätt att flytta på config-mapparna till spel och program som skapas i "Mina dokument" eller ännu bättre - dölja dem helt?

Vill gärna ha en organiserad mapp där jag lägger alla mina dokument och PDF-er i utan att ha 50 olika spelmappar som egentligen inte har något med dokument att göra.

Permalänk
Vila i frid

Sätt attributet "hidden/gömd" på spelens root-kataloger så slipper du se dem i utforskaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Sätt attributet "hidden/gömd" på spelens root-kataloger så slipper du se dem i utforskaren.

Du menar att ta "dold" under egenskaper för mappen?

Jo, tänkte samma men problemet är att spelet då inte kan läsa/hitta den mappen och alla inställningar resettas.
Det finns inget man kan göra för att åtgärda det va?

Permalänk
Medlem

Tror att det är enklare att ha dina dokument någon annanstans än att flytta då diverse config-mappar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tror att det är enklare att ha dina dokument någon annanstans än att flytta då diverse config-mappar.

Jo börjar inse att det kanske är den enda lösningen...

Stör mig bara på att jag har en mapp som heter "Mina dokument" och som även visas i "snabbmenyn" på sidan i utoforskaren osv. som jag inte har till för dokument.