Permalänk

Keycaps till Corsair K70 RGB tangentbord

Letar efter en uppsättning tangenter (keycaps) till ett Corsair K70 RGB. Alltså ej LUX-versionen med den tjocka fonten utan den mindre, mer stilrena, fonten.

Har förgäves googlat efter var man kan hitta sådana samt skrivit till Corsairs kundservice men inte fått något svar än så nu vänder jag mig hit och undrar om det är någon som vet om, och i så fall var, man kan få tag i dessa.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Vortex Club:

Letar efter en uppsättning tangenter (keycaps) till ett Corsair K70 RGB. Alltså ej LUX-versionen med den tjocka fonten utan den mindre, mer stilrena, fonten.

Har förgäves googlat efter var man kan hitta sådana samt skrivit till Corsairs kundservice men inte fått något svar än så nu vänder jag mig hit och undrar om det är någon som vet om, och i så fall var, man kan få tag i dessa.

Hejsan,

Tyvärr är de ingenting vi har löst så det ska vara begagnat isåfall, eller några andra custom keycaps.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vortex Club:

Letar efter en uppsättning tangenter (keycaps) till ett Corsair K70 RGB. Alltså ej LUX-versionen med den tjocka fonten utan den mindre, mer stilrena, fonten.

Har förgäves googlat efter var man kan hitta sådana samt skrivit till Corsairs kundservice men inte fått något svar än så nu vänder jag mig hit och undrar om det är någon som vet om, och i så fall var, man kan få tag i dessa.

Du lär inte hitta några keycaps sets i old sweden som passar till corsairs t-bord utan du får helt enkelt importera från t.ex USA.

Problemet med att hitta keycaps sets som passar till corsairs t-bord, är att corsairs t-bord har en "non standard" botten rad (Ctrl, Win, FN/Menu å Spacebaren).

+ Att hitta ISO/Nordic keycaps sets till t-bord med en standard botten är svårt i old sweden.

Har en länk här (USA): http://www.maxkeyboard.com/max-104-105-87-88-key-cherry-mx-bl... men tänk på om du tänker beställa, att välja rätt "Spacebars mått", som har måttet 6.5 på corsairs t-bord å att du väljer ISO/105 å svensk layout.

Här i denna länk visas standard botten rads måtten (Ctrl, Win, Alt, FN/Menu är måtten 1x1.25 å Spacebaren är 1x6.25) , bl.a på Ducky, Das, Deck, Wasd t-borden.
http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Som du ser i länken har corsair t-borden inte dessa mått på sina botten rads tangenter (förutom Alt tangenterna) å Spacebaren.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Hijackar tråden lite, köpte ett RGB LUX på webhallen, men fick Danksa ÅÄÖ knappar(svenska tecken är med men mindre och inte upplysta) Är detta korrekt?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Phosphor:

@Corsair Johan: Hijackar tråden lite, köpte ett RGB LUX på webhallen, men fick Danksa ÅÄÖ knappar(svenska tecken är med men mindre och inte upplysta) Är detta korrekt?

Det är korrekt ja, vi gör inte en version för Norge, en för Danmark och en för Sverige, utan det är en Nordisk layout.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Vortex Club: maxgaming.se har ju så man kan välja storlek på spacebar, annars finns ju från USA som tillexempel maxkeyboard.com, har samma problem fast åt andra hållet för jag har ett Razer bw chroma

Permalänk
Medlem

En återförsäljare som verkar vara hyfsat seriös är www.wasdkeyboards.com
Man får såklart vara beredd på att betala lite för kalaset bara.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"