Folk som köper på rea och sedan säljer

Permalänk

Folk som köper på rea och sedan säljer

Såg att det var en i Någon datorfacebookgrupp som undrade om det var värt att köpa några datorgamingmöss som var på rea lokalt. Då en person tipsade honom att han skulle köpa några av dessa och vänta tills rean var över och sälja för 200 kr extra utöver rea priset men ändå bli billigare än ordinarie priset. Min fråga är kan detta verkligen funka? Att man köper någon grej på rea och låter produkten vara oöppnad för att sedan sälja begagnat med kvitto och allt för 200 kr extra och väntar på att rean ska ta slut. Låter för bra för att vara sant.

Permalänk
Entusiast

Inget ovanligt fenomen. Självklart funkar det om priset är sänkt riktigt rejält och garanterat kommer återgå till det normala.

Permalänk
Medlem

Det du beskriver är ju själva kapitalismens grundbult och har fungerat alldeles utmärkt sen de uppfann marknaden för många tusen år sen. "Köp billigt och sälj dyrt" som den gamla klyschan går osv osv. Har du ont om plats kan du ju alltid ge dig in på aktiemarknaden eller börja spela på trav istället.

Permalänk
Medlem

Varför låter det för bra för att vara sant?

Klart man kan göra så. Om en teve kostar 10k normalpris och du köper den på rea för 4990:- så kan du ju sälja den för 7500:- och göra 2500:- i vinst medans den som köper den tjänar 2500:-

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Javisst kan de löna sig när PS4 släpptes så köpte folk på sig de, dock sålde de för de dubbla priset vilket är en helt annan femma.
Men i slutändan är de tillgång och efterfrågan det handlar om, är man beredd att betala de så är de upp var och en givetvis.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Extremaz:

Varför låter det för bra för att vara sant?

Klart man kan göra så. Om en teve kostar 10k normalpris och du köper den på rea för 4990:- så kan du ju sälja den för 7500:- och göra 2500:- i vinst medans den som köper den tjänar 2500:-

Den som köper den sparar 2500kr - man tjänar aldrig något när man köper saker / har utgifter

Men helt rätt, det blir en win-win situvation.
Förstår inte riktigt dem som tycker det är något konstigt med det ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Extremaz:

Varför låter det för bra för att vara sant?

Klart man kan göra så. Om en teve kostar 10k normalpris och du köper den på rea för 4990:- så kan du ju sälja den för 7500:- och göra 2500:- i vinst medans den som köper den tjänar 2500:-

Den som köper tjänar ingenting, utan sparar en summa pengar. En viktig definitionsskillnad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Men helt rätt, det blir en win-win situvation.
Förstår inte riktigt dem som tycker det är något konstigt med det ?

På vilket sätt är det 'win-win' om du själv går miste om TVn för 5000kr p.g.a. att någon annan köpte tio stycken? Dessutom är det, i alla fall enligt mig, moraliskt förkastligt att sälja saker till ett dyrare pris än man köpt dem för om det inte rör sig om något typ av samlarobjekt.

När det gäller konsert- och evenemangsbiljetter är det här ett extremt irriterande och besvärligt fenomen. Vid populära biljettsläpp ser man ofta någon som lägger ut ett tiotal biljetter på Blocket till dubbla priset bara timmar efter släppet. Win-win?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren:
Det är inte win win. Men om han köpte biljetterna för halva priset och säljer dem för 80% av original priset så tjänar han/hon pengar på det och du sparar en slant. Om det inte är så att du inte kunde köpa det för halva priset men han snodde den före dig. Men sådant är livet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

@ågren: Det är en av kapitalismens andra byggstenar. Fucka över andra för egen vinnings skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@ågren:
Det är inte win win. Men om han köpte biljetterna för halva priset och säljer dem för 80% av original priset så tjänar han/hon pengar på det och du sparar en slant. Om det inte är så att du inte kunde köpa det för halva priset men han snodde den före dig. Men sådant är livet.

Det är ju precis samma scenario även om det rör sig om olika produkter. Man köper en produkt, som säljs i begränsat antal, och försöker sedan sko sig på att de senare säljs till ett dyrare pris alt. är slutsålda. Det är väldigt beklagligt att folk inte verkar bry sig om varandra längre och egoismen är så pass utbredd att man bara tycker att alla andra får skylla sig själva.

När det gäller just konsertbiljetter är det väldigt många fans, ofta yngre med taskig ekonomi, som inte får chansen att se sina idoler för att någon ville tjäna lite snabba pengar. Hur kan man ens försöka rättfärdiga ett så äckligt beteende?

Ett bra exempel på detta är biljetter till t.ex. Justin Bieber, Marcus & Martinus, Idolfinalen etc. där målgruppen är barn och unga tonåringar. Nu är jag inte själv intresserad av att se dessa artister men jag såg att biljetter såldes för uppåt 3000kr styck. För en konsert riktad till barn. Fortfarande win-win eftersom biljetterna inte går att köpa någon annanstans, eller?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren:
Det är en liten (stor) skillnad.
Det är att i fallet ovan så är produkten fortfarande billigare än den skulle vara om man köpt den på ordinarie pris. Därför har köparen sparat en liten summa och säljaren tjänat lite på affären.

De som köper biljetter och säljer dem för det dubbla är inte sjysta mot de som faktiskt vill se konserten men det finns sätt att motverka sådant. T.ex. en per hushåll och liknande för vanliga produkter och biljetter som inte går att sälja vidare. Även om det senare kan vara bökigt om man vill ge bort en biljett till något i present

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@ågren:
Det är en liten (stor) skillnad.
Det är att i fallet ovan så är produkten fortfarande billigare än den skulle vara om man köpt den på ordinarie pris. Därför har köparen sparat en liten summa och säljaren tjänat lite på affären.

De som köper biljetter och säljer dem för det dubbla är inte sjysta mot de som faktiskt vill se konserten men det finns sätt att motverka sådant. T.ex. en per hushåll och liknande för vanliga produkter och biljetter som inte går att sälja vidare. Även om det senare kan vara bökigt om man vill ge bort en biljett till något i present

Hur man än vrider och vänder på det går det inte att komma ifrån att man 'blåser' folk på reapriset eftersom det är ett begränsat antal produkter som säljs till ett billigare pris. När Inet hade billiga 840 EVO-diskar och CDON sålde 970 Strix långt under övriga konkurrenters pris var det flera här på Sweclockers som glatt erkände att de köpte flera exemplar och de dök också upp i marknaden strax efteråt.

Annonskommentarerna i såna fall är enhälligt negativa så det är ganska uppenbart att de flesta anser det vara ett j-la gissel och ett allmänt oschysst beteende.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

[...] moraliskt förkastligt att sälja saker till ett dyrare pris än man köpt dem för [...]

Ett företag som inte tillämpar detta blir inte långvarigt (om det inte möjligtvis drivs ideellt eller statligt).

Köper du inte?!

Sen ska vi inte glömma att den som köper något för att sälja utsätts för en risk, varan kan bli osåld och då står man där med 10 TV-apparater som ingen vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ett företag som inte tillämpar detta blir inte långvarigt (om det inte möjligtvis drivs ideellt eller statligt).

Köper du inte?!

Sen ska vi inte glömma att den som köper något för att sälja utsätts för en risk, varan kan bli osåld och då står man där med 10 TV-apparater som ingen vill ha.

Men ska det vara så svårt att förstå att vi diskuterar privatpersoner? Varenda människa förstår väl att det är grundläggande företagsekonomi att köpa billigt och sälja dyrare men det är ju helt uppenbart att vi diskuterar privatpersoner som tillämpar detta beteende, precis som i tidigare fall där du (eller om det nu var någon annan) drog upp samma argument.

Det sistnämnda är dessutom sällan en risk idag eftersom vi har väldigt generösa villkor för öppet köp och ångerrätt så om produkterna inte blir sålda skickas de bara tillbaka till butiken och hamnar på hyllan igen till ordinarie pris.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan vara emot detta. Det är ju precis vad företag gör. Om Nils Jansson köper ett parti billiga iPhones och säljer vidare för att tjäna pengar är väl inget annat än om Nisses Data AB skulle göra det?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Förstår inte hur man kan vara emot detta. Det är ju precis vad företag gör. Om Nils Jansson köper ett parti billiga iPhones och säljer vidare för att tjäna pengar är väl inget annat än om Nisses Data AB skulle göra det?

Klädbutiker har ibland helt vansinniga marginaler och kan sälja varor med uppåt 1000% påslag. Tycker du på fullaste allvar att det kan appliceras på handel mellan privatpersoner? Ni måste nästan vara troll som väljer att missförstå med flit...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Men ska det vara så svårt att förstå att vi diskuterar privatpersoner? Varenda människa förstår väl att det är grundläggande företagsekonomi att köpa billigt och sälja dyrare men det är ju helt uppenbart att vi diskuterar privatpersoner som tillämpar detta beteende, precis som i tidigare fall där du (eller om det nu var någon annan) drog upp samma argument.

Det sistnämnda är dessutom sällan en risk idag eftersom vi har väldigt generösa villkor för öppet köp och ångerrätt så om produkterna inte blir sålda skickas de bara tillbaka till butiken och hamnar på hyllan igen till ordinarie pris.

Jo, även privatpersoner har ett behov av att tjäna pengar för att täcka sina utgifter. Ekonomi är inte bara viktigt för företag.

På sätt och vis är det ju en ganska luddig gräns mellan privatperson och företag. Du får ju exempelvis tjäna pengar på hobbyverksamhet, annat exempel är att du kan ha en enskild firma som iprincip att företag och privatperson är densamma.

Att bara aktiebolag skulle tillåtas tillämpa handel med hedern i behåll håller jag inte med om.

---
Vad tycker du om begagnatmarknaden då? Är det inte lite fult att folk säljer något som är avskrivet och klart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är väldigt beklagligt att folk inte verkar bry sig om varandra längre och egoismen är så pass utbredd att man bara tycker att alla andra får skylla sig själva.

Varför ska det alltid romantiserade över "Det var bättre förr" vid dessa diskussioner, kommer alltid någon med kommentaren "nuförtiden är minsann alla så giriga och gnidna".

"Det var bättre förr" är ett mantra som kanske har upprepats sedan begynnelsen. Beroende på hur man ser på det så har det aldrig varit bättre förr. Ser man på ekonomi så är i alla fall den genomsnittliga svensken rikare än någonsin. Vi lever längre, vi har mer fritid än förr etc.

Vi lever ju i den kapitalistiske delen av världen, det är så här systemet fungerar på låg nivå. Sen tycker jag det är förkastligt att man inte istället följer de regelverk som finns, det är inte ok skattemässigt att bygga upp en privat näringsverksamhet genom sälj och köp på det här sättet egentligen, sen finns det gränser och en gråzon också.

Att du överhuvud taget har pengar på kontot vare sig det är skattade bidragspengar eller avlönade pengar så beror det på att du och andra säljer varor och tjänster till höger och vänster. Den enas vinst spenderas på den andra i ett oändligt nät av affärer där alla är iblandade, varje transaktion skapar ett mervärde (Som även staten tar in vilket kallas moms). På så sätt växer ekonomin. Det är också det enda kända ekonomiska system som fungerar över tid. "Kohandel" och planekonomi har aldrig riktigt fungerat.

Permalänk
Medlem

Har en gång råkat ut för det när det blev köp av mitt nuvarande GTX 970 vilket hade väldigt bra andra handsvärde en längre tid där man fick nära nypris för sitt begagnade GTX 970 kort då efterfrågan var såpass stor.

Nå jag betalade typ kanske i stil med 320 € eller något sånt. Lite besviken blev man sen när man fick kvittot där det stod "fyndvara" från webhallen och typ 279 €, dvs det var returnerat kort som säljts vidare troligtvis pga coil whine som mitt exemplar har litegrann problem med som jag utryckligen frågade försäljaren om den har eller ej och hen menade att det var inget sånt problem. Hade jag vetat att det var fyndvara på webhallen och köpt till det priset hade jag förstås aldrig köpt just det kortet då ofta betyder ju att fyndvaror har haft något som kunden stört sig på och därför returnerat.

Själv tycker jag det är såpass oschysst beteende att jag själv brukar maximi ta betalt samma pris jag betalade + frakt när jag vet jag fått prylen till ett bra/rabatterat pris. Du har ju redan fått bekanta dig med produkten "gratis" vilket är redan ett plus i sig, speciellt då man bor i en liten stad där det inte finns möjlighet att testa i butik osv. Det finns flertal forum där detta är en regel också att man inte får sälja produkter högre än vad man betalat för den (head-fi.org är ett t.ex.).

Hade man inte känt någon skam till sina medmänniskor hade man kunnat göra otroligt bra vinst på Black Friday när man hade kunnat köpa här i Finland hos elgigantten LGs OLED 55" som normalpris var 2699 € till priset 1699 €, alltså helt sinnessjuk rabatt och enkelt kunna sälja vidare då några dagar senare i oöppnat skick för kanske 2300€ och gjort 600€ vinst

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Självklart ska marknaden vara öppen och priset kommer då att sättas enligt "utbud och efterfrågan"-principen, vilket är helt rättvist. Klarar man av risken och mödan i att ligga ut med pengar så ska man självklart också kunna göra vinst på sin investering.

Förövrigt så är @ågren duktig på att uttrycka sina kommunistiska värderingar i kommentarstrådar till annonser på varor köpta på rea (vilket är helt ok). Men jag tycker det är synd att dessa typer av kommentarer kanske får folk att inte agera utifrån sina egna värderingar. Vad som är viktigt är ju ändå att säljare och köpare är nöjda!

Permalänk
Medlem

@ågren: är upp till butiken att fixa detta. Normalt står det "Max en per kund" på riktigt attraktiva erbjudande.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Köper man till ett högre än reapris av en privatperson så sker det rimligtvis av den anledning att man själv missade rean men prompt vill ha produkten och till en lägre summa än det ordinarie priset.

Skulle situationen vara annorlunda om säljare X väntade tills mellandagarna var över för att då sälja till köpare Y? Allt för att Y skulle uppleva att han gjort en bättre affär?

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

Så om jag pröjsar 700 soänn för att starta egen firma... då är allt ok?? Snacka om att inte kunna fatta att företag ÄR privatpersoner. Varenda företag i världen byghs upp av privatpersoner. Det är inget magiskt bara för att det är ett företag så varför ska din moraliska linjal göra skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Proffsmoddare

Det är skönt att ni gnidna individer därute kan rättfärdiga beteendet för er själva. Dålig sömn är skadligt på många plan.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Det är skönt att ni gnidna individer därute kan rättfärdiga beteendet för er själva. Dålig sömn är skadligt på många plan.

Själv gör jag inte detta..
Eller ja, inte frivilligt...

Köpte ett Nintendo Wii för 2600 vid release 2006. Sen sålde jag det för runt 2700 två år senare. Dock på tradera, så det var budgivning. Fel av mig?!

Dock, även om jag själv inte pysslar med detta så förstår jag hur det fungerar.

Permalänk
Medlem

Det hela tycker jag handlar om vare sig man vill leva i ett samhälle som funkar enligt principen, varje person är sin egen lyckas smed. Närmaste geografiska exemplaret vore Ryssland.

Första steget till det är när invånarna själva börjar handla enligt principen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Klädbutiker har ibland helt vansinniga marginaler och kan sälja varor med uppåt 1000% påslag. Tycker du på fullaste allvar att det kan appliceras på handel mellan privatpersoner? Ni måste nästan vara troll som väljer att missförstå med flit...

Varför inte? Man vill alltid få så bra betalt som möjligt, sen är det ju skillnad att lura någon medvetet att sälja för ockerpriser mot att t ex köpa på rea och sedan sälja för under listpris någon månad senare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tja, jag köpte ett corsair rmx 1000 för 1200kr på rea i mars som jag inte använt än. Skulle nog gå att sälja ganska snabbt med några hundringar i vinst.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

På vilket sätt är det 'win-win' om du själv går miste om TVn för 5000kr p.g.a. att någon annan köpte tio stycken? Dessutom är det, i alla fall enligt mig, moraliskt förkastligt att sälja saker till ett dyrare pris än man köpt dem för om det inte rör sig om något typ av samlarobjekt.

Vad jobbigt för dig, du kan ju inte handla i en vanlig affär över huvud taget.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather