Permalänk
Medlem

Hur ska man sätta sina fläktar.

Tja har beställt ett Fractal Design Define S Svart och det kommer med 2 st 140mm fläktar.
Sedan har jag 3st 120mm fläktar i mitt nuvarande chassi och undrar nu hur jag ska sätta mina fläktar i Fractal Design Define S Svart.
Har även köpt fläktstyrning. Vill ha så kallt som möjligt och bra luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Tja har beställt ett Fractal Design Define S Svart och det kommer med 2 st 140mm fläktar.
Sedan har jag 3st 120mm fläktar i mitt nuvarande chassi och undrar nu hur jag ska sätta mina fläktar i Fractal Design Define S Svart.
Har även köpt fläktstyrning. Vill ha så kallt som möjligt och bra luftflöde.

du kan sätta dom så fram ifrån ska den ta in luft och baksida ska den blåsa ut. du hår 2 st på toppen och en på sidan de skall oxå blåsa ut luft.
om du vill ha dom så kallt som möjligt bör du ta bort de svarta ljudisolering.
personligen lämnade jag kvar ljudisolering då jag tycker den har tillräckligt med luft flöde och det skulle inte göra större skillnad.

Permalänk
Medlem

@Lennoz: Jag skulle sätta 3 fram och 1 i botten som insug och en bak som utblås, alternativt 2 fram och 1 i botten som insug med 1 bak och 1 på bakre platsen i taket som utblås.

Undvik platsen på sidopanelen, den har en förmåga att skapa oljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lennoz:

Tja har beställt ett Fractal Design Define S Svart och det kommer med 2 st 140mm fläktar.
Sedan har jag 3st 120mm fläktar i mitt nuvarande chassi och undrar nu hur jag ska sätta mina fläktar i Fractal Design Define S Svart.
Har även köpt fläktstyrning. Vill ha så kallt som möjligt och bra luftflöde.

vad är det för skillnad på define s och r5?

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henxon:

vad är det för skillnad på define s och r5?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1434348-define-s-vs-def...

Permalänk
Medlem
Skrivet av henxon:

vad är det för skillnad på define s och r5?

https://www.inet.se/jamfor?compare=6910012&compare=6910095

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiv:

@Lennoz: Jag skulle sätta 3 fram och 1 i botten som insug och en bak som utblås, alternativt 2 fram och 1 i botten som insug med 1 bak och 1 på bakre platsen i taket som utblås.

Undvik platsen på sidopanelen, den har en förmåga att skapa oljud.

Okej tack.

Permalänk
Medlem

nu vart man ju lagom kluven, vill ju ha r5:an, ska köra med 5st 140mm fläktar, 3in 2ut för att flytta mycket luft men ändå förhoppningsvis ha ett litet övertryck. r5an verkar tajtare men kommer ju inte behöva tornet i den o antar att det går att plocka bort så verkar det ju vara en typ define s fast med bättre dämpning? och lättare med filtret i frontpanelen som jag läste i en av trådarna där

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]