Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Slog rekord idag. 6st Rogue på raken fick man möta.
Verkar vara någon trend. Dock så gick det bättre än sist. 5 av 6 vinster.

Permalänk

Hej, vill ta komma igång med HS igen efter några års paus, några tipps på vägen? vilken hero? några enkla decks att bygga?

tack på förhand /O

Permalänk
Avstängd

Kollade lite Savjz igår ifall det är värt att börja igen men nej. Lika broken som förut om inte mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Kollade lite Savjz igår ifall det är värt att börja igen men nej. Lika broken som förut om inte mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Fett ska kika in det!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll?

Är det någon som har koll hur eSporten för Heartstone fungerar?
Jag har funderat på om man ska provbetta lite efter att jag såg ett par odds uppe på Betsson, men det känns rätt random då man aldrig vet vilka kort som kommer dras. Så hur tar man hänsyn till det när man ska avgöra vem som är den bästa spelaren, går man efter rankning, ELO?
Jag kikade lite på den här artiklen från en esport sida så blev ju lite sugen att prova.

Men vill gärna snacka med någon som har lite koll innan jag kör.

Ber om ursäkt om detta blev lite offtopic

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Är det någon som har koll hur eSporten för Heartstone fungerar?
Jag har funderat på om man ska provbetta lite efter att jag såg ett par odds uppe på Betsson, men det känns rätt random då man aldrig vet vilka kort som kommer dras. Så hur tar man hänsyn till det när man ska avgöra vem som är den bästa spelaren, går man efter rankning, ELO?
Jag kikade lite på den här artiklen från en esport sida så blev ju lite sugen att prova.

Men vill gärna snacka med någon som har lite koll innan jag kör.

Ber om ursäkt om detta blev lite offtopic

Hej! Har spelat sedan betan och även nått rätt hög ranking och svarar gärna på dina frågor.

Hearthstone är rätt random, även kallat RNG-baserat (random number generator) precis som de flesta kortspel. Det finns dock skicklighet inom spelet och vissa spelare sticker ut månad efter månad med bra ranking och återkommande topplaceringar på olika tuneringar. Vissa matcher är avgjorda innan matchen börjat beroende på vilka kort respektive spelare får i början av matchen, men långt ifrån alla matcher är så.

Du kan testa kolla på när folk spelar på t.ex. Twitch eller Youtube för att få ett hum om hur spelet fungerar.

Skulle jag själv våga betta på Hearthstone? Tveksamt men inte omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Lite det jag känner, måste kunna svänga till rätt rejält mellan omgångarna beroende på vilken lek som spelas och hur RNG utspelas. Så tycker det borde vara svårare att förutspå vem som kommer vinna en match-up jämnfört mot andra skillbaserade spel. Så kanske man man nyttja det och spela på hög-oddsare och hoppas på att RNG står på ens sida?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Avstängd

Man måste ha skills med RNG @Joppes. Ibland har man aldrig tur och ibland svänger det sinnessjukt snabbt.

Du kan kolla på metan. Alla spelar netdecks. Such fun.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Så tycker det borde vara svårare att förutspå vem som kommer vinna en match-up jämnfört mot andra skillbaserade spel.

Eftersom utgången av en enskild match är till hög grad styrd av slumpen kan du aldrig på ett vettigt sätt försöka förutspå vem som kommer vinna. Över många matcher spelar naturligtvis skicklighet/erfarenhet/etc. mer roll då slumpvariationer utjämnas, men vid enstaka matcher kan du lika gärna singla slant eller spela på lotto.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@Joppes:
Pga. spelbolagens avgifter så tror jag det är omöjligt att gå plus i längden genom att spela på HS då skillnaden mellan spelarna är så minimal. Försök sätta dig in i nån annan esport istället. I SC2 har jag ibland hittat väldigt felprissatta matcher ibland. Bästa siten att spela på är sannolikt pinnacle då de tar rätt låga avgifter och har många spelobjekt. Osäker dock på om de är baserade inom EU vilket avgör huruvida det är skattefritt eller skatteplikt på eventuella vinster.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

Håller med Mats76. Det finns mycket bättre spel att betta på än HS. Men det kan ju dock vara kul att betta lite inför någon turnering som man vill kolla på för att få lite mer spänning

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@drwlz:
Det håller jag absolut med om och det är den största anledningen till att jag bettar. Jag tror dessutom att spelbolagen tar ut större marginaler(ger sämre odds) på Esport jämfört med fotboll av 2, kanske 3 anledningar. Det är mycket mindre konkurrens. De har inte lika bra kompetens när det gäller oddssättning. Sista anledningen gissar jag att det är lite lättare att matchfixa i esport.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Inaktiv

Riktigt roligt spel

Permalänk
Medlem

Snacka om att vara sen till partyt men jag har just börjat med detta lite löst och har precis låst upp alla klasser och byggt några enklare nybörjarlekar efter lite guider på nätet som jag modifierat med bättre kort jag fått under resans gång. Kört en hel del Solforge innan, och tycker det här känns betydligt snällare mot nybörjare.

Som säkert många amatörer kör jag mage, och har tvålat till både en och två spelare som mer eller mindre strösslat bordet med legendaries och andra blå och lila lyxkort när man själv sitter med rena Kalle Anka-korten. Vet inte riktigt hur matchmakingen funkar men man borde väl matchas med folk i samma nivå kan jag tänka mig. I så fall är det folk som köpt en väldans massa kortpackar utan att kunna spela ordentligt. Det är väldigt många som tycks spela med C-Thun av de jag möter, alla ägg i en korg så att säga. Skönt att se dem lägga det ena skräpkortet efter det andra för att boosta den och om de (och jag) överlever länge nog att kunna spela ut den så får den en polymorph till ett får direkt.

Sedan nästa match möter man någon med likadant skrot som en själv och får dyngsmisk...

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Har dom nerfat shamans än?

Permalänk
Medlem

Kikade på en polare som lirade präst i en ranked match. Han lyckades med bedriften att få Jaraxxus till 40HP som präst!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv

Galet vad trasigt HS är nu. Testar de fortfarande spelet innan release eller har de slutat med det?
Heeeelt sjukt detta. http://metastats.net/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Galet vad trasigt HS är nu. Testar de fortfarande spelet innan release eller har de slutat med det?
Heeeelt sjukt detta. http://metastats.net/

Antar du menar balansen, men det jag tycker är trasigt är att spelet fortfarande låser sig sporadiskt mitt i matcher.
Jag gissar att fokus ligger på "flashighet", balansering, test av stabilitet buggar och sånt forceras, och resurserna läggs "på ytan". Är ju inte så konstigt, är ju det folk vill ha, och obalanserade kort är inte det första man lägger märke till. De har ju låst in sig i ett hörn att de måste leva upp till en viss standard. Nya spelmakiner (som ibland buggar) prioriteras före förfining av de gamla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

som quest warrior vinner jag aldrig över crystal quest rogues...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

mötte en mage och ledde med 40-5 då han smackar upp 4 st sorc. apprentice och får oändligt fireballs och vinner... kul!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Vilken gammal tråd! Har inte spelat på 3.5 år men började lite igen. Tyckte att priest var odräglig när det begav sig men nu är tydligen 25% av alla matcher i ranked mot priest enligt min deck tracker. Haha.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Avstängd

Stort intresse i tråden! Metan har jämnat ut sig lite nu. Bara 15% quest resurrect priest men 28% galakrond eller highlander galakrond rogue. Rank 3 nu. Ungefär där jag brukade tröttna tidigare. Får se om jag orkar ta mig till legend.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Alltså det här Duels...
Det är kul, men att man tvingas ta fler och fler kort går mig på nerverna. Hade varit nöjd med mina 16 kort från början. Synergin förstörs ju!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"