Samsung Galaxy S8 kan få 8 GB primärminne och UFS 2.1

Permalänk
Medlem

Så länge det kommer en version med max 5.0" skärm så är jag intresserad. Man har ju inte hur stora fickor som helst på jeansen, eller jättenävar för den delen XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Hahaha, bitter för att jag inte kastar pengar på storföretag och kallar dom "pålitliga"? Jag har aldrig haft en mobil som inte har hållt i 2 år, ser inte varför det är ett relevant mått eller bevis på något. Jag ser definitivt förbättringar som borde kunna ske i både mjukvaran och hårdvaran samt prissättning på mobilmarknaden. Min enda respekt för Samsung är deras utmaning av Apple på mobilmarknaden. Men båda två är precis samma typ av aktörer. Och de beter sig precis lika illa båda två

Där ser man, vi har två helt olika perspektiv pga två helt olika erfarenheter med mobiltelefoner osv S6 är min enda hittills jag inte behövt byta in efter 6 månader pga att den inte fungerar som den ska. Nästa samsung kommer vara ännu bättre och då ser jag ingen anledning att inte fortsätta med dom. Easy as pie

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Där ser man, vi har två helt olika perspektiv pga två helt olika erfarenheter med mobiltelefoner osv S6 är min enda hittills jag inte behövt byta in efter 6 månader pga att den inte fungerar som den ska. Nästa samsung kommer vara ännu bättre och då ser jag ingen anledning att inte fortsätta med dom. Easy as pie

Tydligen har vi två olika perspektiv på saker. Om du på riktigt sitter och tror att nästa produkt kommer vara bättre, finns ingen garanti att det inte blir precis som det blev med Note 7 igen. Ingen garanti alls.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Tydligen har vi två olika perspektiv på saker. Om du på riktigt sitter och tror att nästa produkt kommer vara bättre, finns ingen garanti att det inte blir precis som det blev med Note 7 igen. Ingen garanti alls.

Klart nästa produkt kommer vara bättre? utöver Note 7's batteri så är den fortfarande den bästa mobilen på marknaden. Skulle S8 få samma problem vilket verkar högst osannolikt med tanke på katastrofen som blev. Så har jag fortfarande garantin kvar och kan lät byta mot en annan mobil och så är ju förtroendet för Samsung borta. Det är verkligen inte så svårt att förstå sig på mitt tankesätt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Har dom inte mer eller mindre fastslagit att det inte var indirekt batteriet som var felet med note 7....utan att hela enheten var för tight designad och att batteriet led mest då det inte kunde fick utrymme nog för kylning osv.
För mig att jag läst detta någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har dom inte mer eller mindre fastslagit att det inte var indirekt batteriet som var felet med note 7....utan att hela enheten var för tight designad och att batteriet led mest då det inte kunde fick utrymme nog för kylning osv.
För mig att jag läst detta någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung själva har inte gått ut med var felet ligger/låg men det va externa ingenjörer tog saken i egna händer och plockade isär en artikeln finns här på Sweclockers

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Samsung själva har inte gått ut med var felet ligger/låg men det va ett externa ingenjörer tog saken i egna händer och plockade isär en artikeln finns här på Sweclockers

Lärdom för Samsung och andra företag.
Det gör ingenting om mobilen är 3-4mm tjockare, för då får det plats med ett fungerande batteri.
Den här hetsen kring att dom ska vara så små och tunna som möjligt har nått sin gräns tycker jag.
Hellre en tjockare med ett rejält batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat Samsung, men tycker deras produkter är svåra att få ett grepp om, de är helt enkelt för små eller för tunna.