Permalänk
Medlem

Nyårslöften 2017

Då var år 2017 igång och många nyårslöften har yttrats.
Dom klassiska "i år ska jag börja träna.." "inte äta godis" etc etc är väl säkert lika förekommena i år.
Mitt nyårslöfte var att inte köpa något på bensinstationer (förutom bensin 😀)
då jag reser mycket under arbetstid, det är alltid ångest när man väl ser hur mycket man har spenderat varje månad.

Det hade varit kul att läsa vad era löften är. Vissa kanske har satt alldeles för höga mål pga för stor alkoholmängd i kroppen vad vet jag 😀
Gott nytt år på er 😀

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem

Hålla mig nykter så att jag klarar skolan

Permalänk

Sluta lova

Permalänk
Medlem

Mitt viktigaste löfte blir att satsa ännu mer på min löpträningen. Började förra året och tappade 20kg, så nu har jag riktigt bra förutsättningar! Längtar tills dagarna blir längre och varmare så man kan springa mer! Annars blir det en vit januari, ingen alkohol eller socker. December har tagit hårt på min kropp.

Ett litet tips till er som vill uppehålla era löften eller bara arbeta mot ett mål: Om ni har ett lösenord som ni använder varje dag, ändra det lösenordet till löftet/målet. T ex "Jagskaätanyttigarenu2016!". Att ständigt repetera mantrat gör att, iaf enlig mig, att man följer det bättre.

Permalänk
Medlem

Spela mer😁

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Att aldrig mer avlägga några nyårslöften utan bara göra vad som känns rätt, oavsett när på året andan infaller.

Permalänk
Medlem

*Börja gå till jobbet igen
*Köpa en ny dator
*Klappa min katt lite oftare

Permalänk
Medlem

Kan man inte göra en förändring på resten av året så kan man inte göra det i början av januari heller. Rent skitsnack det där.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft nyårslöften men skulle jag ha ett så vore det ju att hålla igång träningen. För mig har det alltid varit till och från, dvs tränar i perioder och sedan slutar jag bara och prövar på något nytt efter ett tag. Dags att besöka XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Kan man inte göra en förändring på resten av året så kan man inte göra det i början av januari heller. Rent skitsnack det där.

Förstår inte det tänket. Ett nytt år blir som en nystart, ett tryck på reset knappen. Man lämnar en period bakom sig och har en ny framför sig. Ser inget fel med det. Givetvis kan man sätta upp mål när man vill, det är upp till var man själv men vid starten av ett nytt år känns det naturligt att man försöker ändra något. Något man alltid bör göra för att bli en bättre människa.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Oftast så brukar inte siffrorna i kalendern vara det som hindrar folk från att göra en "nystart". Det hänger helt på personen och de har inte några som helst fördelar nu jämfört med resten av året.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Jag skall inte ge upp när jag förlorar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag lovar att sluta lova saker, då jag ändå inte kan hålla mina löften

Permalänk

Säga hej till alla jag möter.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jag ska sluta fisa offentligt

Permalänk
Medlem

Att inte ha nyårslöften något mer.

Permalänk
Medlem

Motstridiga målsättningar

Grilla mer.
Dricka färre öl.
Gå ner i vikt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag lovar att godispåsen jag sitter och gluffar i mig nu (kl 9 på morgonen - säger väl en del om mitt sötsug) blir den sista i år. Inget mer godis, inga mer chips på ett år.

Förutspår att frukthandlar'n kommer att få ett bra år.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Jag lovar att svära ordentligt när jag ska dränera hela huset till våren.

:edit: Jaja - jag ska sätta igång med träningen bättre. Har soffat till mig efter 2 ungar.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

jag ska upp över 100 kilo på följande:
bänkpress
clean and jerk
snatch
squat (tog 100kg strecket igår!)
och 180kg på marklyft